Nutteloos #158 - De droogte voorbij

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Lars TB schreef: ma 24 februari 2020, 22:41
maverick76 schreef: ma 24 februari 2020, 20:48 Het is weer leuk geweest voorlopig. Ik ga weer andere dingen doen dan “nutteloze” filmpjes maken en knuppels gooien. Jammer dat een beetje leven in de scene nauwelijks word gewaardeerd en herkend word als voornamelijk negatief.
Je moet het toch in een ander jasje gooien als wij het zo makkelijk als negatief herkennen :lol:
Ja ik moet een hoop van jou Lars. Ik moet al genoeg in het dagelijkse leven en naar jou pijpen dansen gaat daar niet meer in passen, sorry :bier:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Zo hee wat een activiteit ineens in het anders vaak zo rustige nutteloos, met aankondigingen van (tijdelijk) vertrek en wat niet al... :o

Brengt in elk geval wel leven in de brouwerij. :bier:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

ondertussen...

Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: di 25 februari 2020, 14:08
Lars TB schreef: ma 24 februari 2020, 22:41

Je moet het toch in een ander jasje gooien als wij het zo makkelijk als negatief herkennen :lol:
Ja ik moet een hoop van jou Lars. Ik moet al genoeg in het dagelijkse leven en naar jou pijpen dansen gaat daar niet meer in passen, sorry :bier:
Hoho, van mij hoeft het niet. Jij klaagt dat wij het als negatief herkennen. Dan ligt dat niet aan ons, maar aan jou. Als jij wilt dat wij het niet negatief herkennen, dan ben jij degene die daarmee aan de slag zou moeten gaan. Die druk leg je alleen jezelf op. Als je het niet uitmaakt dat wij het als negatief herkennen, dan moet er helemaal niets, maar dan zou je er ook niet over hoeven (moeten? mogen?) klagen.

Zo houd je jezelf aardig bezig en betrek je mij er ook nog bij.


En ondertussen heb je wel de volgende rel voor elkaar :lol: trap ik er weer in :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Wat je maar een rel noemt.

En ja, wat is negatief. Ik noem het kritisch en dat word in onze facebook maatschappij natuurlijk al snel als negatief gezien.

Zelf beschouw ik het als opbouwende kritiek :D

Zo zie je maar weer, zo krijg ik zelfs nog een beetje leven in dit topic.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Heerlijk weer , natte schnee , dus de droogte, althans vandaag , voorbij , op weg naar zaagmans en weekend !. :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Volledig mee eens.
Zo zijn er nog best onderwerpen op dit forum mogelijk waarover je geen discussie kan krijgen.
Gewoon bij de feiten blijven, op termijn wordt het hele forum dan vanzelf nutteloos :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

maverick76 schreef: di 25 februari 2020, 14:08

Ja ik moet een hoop van jou Lars. Ik moet al genoeg in het dagelijkse leven en naar jou pijpen dansen gaat daar niet meer in passen, sorry :bier:
Zoals een motivatie-trainer ooit tegen me zei: Je moet niks, behalve adem halen. Maar ook dat moet niet als je een doodwens hebt.

Was een erg leuke motivatie training met die trainer.

Dus Maverick, in het leven moet je niks. Alles wat je doet is een keuze. Soms bewust, soms onbewust.
En dat is heel zwart-wit. Aan fijne nuances doe ik niet.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eens met Meegs.

Als ik zo even kijk bij het KNMI En een blik werp op komende dagen en het weekend dan ben ik blij met mijn gravelmtb. Spatborden zijn onderweg :kiss:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: di 25 februari 2020, 10:03 Ja prachtig allemaal, maar zolang het dit kakweer is maakt het allemaal niet uit, en ga ik lekker op de bank hangen in plaats van fietsen. Daar hoeven we ook niet over te discussiëren. Of we moeten het over Netflix-hits gaan hebben natuurlijk.
Toch moet dit weer niet te lang duren, want dat zondag thuis hangen en van ellende aan het bier gaan doet mijn gesteldheid niet goed :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 23 februari 2020, 20:38 Blijkbaar is dit volgende onderwerp nutteloos dus moest ik hem hier posten van George.


Daar gaan we weer, ooit hadden we de coil dempers maar die vonden we toch te zwaar. Toen massaal over naar airdempers want die waren zo geavanceerd geworden in de jaren.

En ja hoor, nu heeft de bike industrie weer wat nieuws bedacht. Ineens moeten het nu weer coil worden. En ondanks dat de fietsen allemaal lichter moeten worden maakt die halve kilo extra ineens toch niet meer uit?!

En let op, nu krijg je ook gelijk weer een stroom van reacties van mensen die eigenlijk als engineer bij Fox hadden moeten werken omdat ze me haarfijn gaan uitleggen waarom de coil nou zo goed is en de air binnenkort word verdrongen.

Iets met geen stictie misschien, meer bumb sensitiviteit?
Nou, de fiets die ik nu probeer te scoren heeft toch echt alleen maar veer :winkie:
Maar die koop ik dan ook alleen om bikeparks te verneuken met mijn middelbare leeftijd :wink:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Meegs schreef: wo 26 februari 2020, 10:09
maverick76 schreef: di 25 februari 2020, 14:08

Ja ik moet een hoop van jou Lars. Ik moet al genoeg in het dagelijkse leven en naar jou pijpen dansen gaat daar niet meer in passen, sorry :bier:
Dus Maverick, in het leven moet je niks.
Je hebt maar twee zekerheden , dat is ademen en je gaat dood.
Jurriaan schreef: wo 26 februari 2020, 10:18
Als ik zo even kijk bij het KNMI En een blik werp op komende dagen en het weekend dan ben ik blij met mijn gravelmtb. Spatborden zijn onderweg :kiss:
Blij dat die al op mn e-commuter zitten , dus dat wordt weer 75+ km 's trappen .

Voor de rest ; is ook niet onze schuld :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Meegs schreef: wo 26 februari 2020, 10:09
maverick76 schreef: di 25 februari 2020, 14:08

Ja ik moet een hoop van jou Lars. Ik moet al genoeg in het dagelijkse leven en naar jou pijpen dansen gaat daar niet meer in passen, sorry :bier:
Zoals een motivatie-trainer ooit tegen me zei: Je moet niks, behalve adem halen. Maar ook dat moet niet als je een doodwens hebt.

Was een erg leuke motivatie training met die trainer.

Dus Maverick, in het leven moet je niks. Alles wat je doet is een keuze. Soms bewust, soms onbewust.
En dat is heel zwart-wit. Aan fijne nuances doe ik niet.
Dat is mooi geschreven. Maar kan ergens natuurlijk ook demotiverend werken. Als in: ik moet niks, dus dan voer ik ook geen reet meer uit.

Maar dat is in beginsel niet waar jij op doelt Meegs, schat ik zo in. 8)

De week is iig weer halverwege...maar van het weer hoeven we het deze week toch niet te hebben geloof ik. :-{
Hopelijk vrijdag nog een beetje droog voor wat fietskilometers...want die 2 x 15 min. naar werk tel ik niet mee.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wiel-Maat schreef: wo 26 februari 2020, 10:47
Meegs schreef: wo 26 februari 2020, 10:09

Zoals een motivatie-trainer ooit tegen me zei: Je moet niks, behalve adem halen. Maar ook dat moet niet als je een doodwens hebt.

Was een erg leuke motivatie training met die trainer.

Dus Maverick, in het leven moet je niks. Alles wat je doet is een keuze. Soms bewust, soms onbewust.
En dat is heel zwart-wit. Aan fijne nuances doe ik niet.
Dat is mooi geschreven. Maar kan ergens natuurlijk ook demotiverend werken. Als in: ik moet niks, dus dan voer ik ook geen reet meer uit.

Maar dat is in beginsel niet waar jij op doelt Meegs, schat ik zo in. 8)

De week is iig weer halverwege...maar van het weer hoeven we het deze week toch niet te hebben geloof ik. :-{
Hopelijk vrijdag nog een beetje droog voor wat fietskilometers...want die 2 x 15 min. naar werk tel ik niet mee.
Nee dat klopt, dat was ook niet de strekking van die motivatie-training. Het ging er meer om dat je het "moeten" niet als demotiverend gebruikt.
En nog wat andere puntjes die aan de orde kwamen.

Snelle Buffer schreef: wo 26 februari 2020, 10:29

Je hebt maar twee zekerheden , dat is ademen en je gaat dood.
Nou.. 2? Ik zou er eerder 3 van maken.
De A-BB-D:
Ademen
Belasting Betalen
Doodgaan

Vaak ook in die volgorde... Eerst diep ademhalen, dan belasting betalen en om dat voor een volgende keer te voorkomen, dood gaan na betalen...
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Vorige week vrijdag weer voor het eerst mijn UH woon-werk ommetje gemaakt, 2x Hoge Ginkel.
Lag er toen prachtig bij, gaat 'm deze week niet worden.
Woon-werk fietsen wordt deze week niks, heel misschien vrijdag een kansje.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gesloten