Nutteloos #158 - De droogte voorbij

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

sama schreef: vr 29 november 2019, 11:27 Afbeelding

Triest als je hier aan het werk ben, en je constant mountainbikers langs zie komen :((
Fiets meenemen voor een pauze ritje de volgende keer?

@JW je vergeet nog de asbeststofdeeltjes die naar beneden dwarrelen als de deuren iets te hard dicht gegooid worden.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Er komt ook van alles voorbij hier op lage vuursche, een groepje veldrijders, een dikke enduro bak met full face en body armour :~ , veel xc bakken, een stadsfiets en wat je ook nog ziet is ingezakte vorken, bij één vent zag je de stanchions niet eens meer :lol:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Een stadsfiets....? Dat moet haast wel Tsjibiti a.k.a. Eira, Qurantanove, Gianni Estate, Rodolfo Inverno, MWF (+ tig andere nicknames) zijn :D
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Nou ja, bij een stadsfiets die netjes in de aanbevolen rijrichting rijdt is de kans vrij groot dat het niet Tsiplieti is.
Als het wel Tsiplieti was dan had sama ongetwijfeld een dikke boom in het voorwiel van die stadsfiets gestoken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Jan Willem schreef: vr 29 november 2019, 12:25 Nou ja, bij een stadsfiets die netjes in de aanbevolen rijrichting rijdt is de kans vrij groot dat het niet Tsiplieti is.
Als het wel Tsiplieti was dan had sama ongetwijfeld een dikke boom in het voorwiel van die stadsfiets gestoken.
Oh ja da’s waar ook. Zielepietie is nogal tegendraads :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Goh, drie uur alweer. Ik zit al stevig dorst te hebben hier! :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bokmaaa schreef: vr 29 november 2019, 16:04 Goh, drie uur alweer. Ik zit al stevig dorst te hebben hier! :bier:
Afbeelding

Speciaal voor jou, een hele liter :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Weekend weer voorbij.

Gisteren bezig geweest met het vervangen / ontluchten van mijn remmen.
Beetje koud in de schuur, maar met een elektrisch kacheltje erbij werd het wel behaaglijk.
Vraagje: trekken jullie ook handschoenen aan bij het onderhouden cq. sleutelen aan je fiets?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Nee, nooit eigenlijk, heb je minder gevoel vind ik, maar dit is eigenlijk niet nutteloos toch?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Meegs schreef: ma 2 december 2019, 12:56 Weekend weer voorbij.

Gisteren bezig geweest met het vervangen / ontluchten van mijn remmen.
Beetje koud in de schuur, maar met een elektrisch kacheltje erbij werd het wel behaaglijk.
Vraagje: trekken jullie ook handschoenen aan bij het onderhouden cq. sleutelen aan je fiets?
Ik doe dat wel ja. Behalve bij echt 'fijne' klusjes waarbij je je vingers nodig hebt voor nauwkeurig gepruts, dan zijn die handschoenen niet handig (what's in a name...).

En bij afspuiten van de fiets - wat ik met muc-off doe - gebruik ik rubber keukenhandschoenen want die muc-off is niet echt fijn spul voor je handen; het maakt ze echt gortdroog waar ik sowieso al gevoelig voor ben. En call me crazy maar ik doe dan ook regenkleding aan, want voor je het weet ben je anders zeiknat. :D

O en is dit niet nutteloos genoeg? Ach het is wel loungebar waardig volgens mij. ;)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Meegs schreef: ma 2 december 2019, 12:56 Weekend weer voorbij.

Gisteren bezig geweest met het vervangen / ontluchten van mijn remmen.
Beetje koud in de schuur, maar met een elektrisch kacheltje erbij werd het wel behaaglijk.
Vraagje: trekken jullie ook handschoenen aan bij het onderhouden cq. sleutelen aan je fiets?
Is het ontluchten gelukt?
Handschoenen gebruik ik alleen als ik met een vette ketting aan de slag ga.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik vond het geen vraag voor de technische kant van dit forum. Is ook een redelijk nutteloze vraag want het is ieders eigen.
Ik doe het meestal ook niet, en ik bedoel dan van die latex handschoentjes die tatoeëerders en youtubende mechaniekers ook gebruiken.
Meestal na het klussen heb ik vaak kleine wondjes aan mijn vingers en vraag me niet hoe ik sommige krijg en die latex handschoentjes helpen daar ook niet tegen.

Schoonmaken is gewoon met rubberen laarzen aan en wat oude kleren. Als zwemmer heb ik niet zoveel moeite met nat worden.
En dat laatste is ook volkomen nutteloze informatie.

Maar ik denk wel dat het ontluchten van mijn remmen redelijk geslaagd is voor de eerste keer. Nu alleen nog de fiets van mijn partner nog ontluchten.
Beetje olie knoeien op de vloer is niet erg toch.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Misschien is het een idee voor een nieuw topic, naast het topic 'bier van de biker'.
'de werkhandschoenen van de biker' of 'Show your werkhandschoenen'
In de tuin gebruik deze:
Afbeelding
Voor het ontluchten van je remmen zijn deze zeer geschikt, op het moment dat je die aanhebt voel niet of je een trottoirband of een ontluchtingsschroefje vasthoudt maar er gaat geen druppel olie door::
Afbeelding
Meegs schreef: ma 2 december 2019, 15:03Beetje olie knoeien op de vloer is niet erg toch.
Ik vind het niet erg hoor.
En jij geeft enigszins twijfelachtig aan dat je het ook niet zo erg vindt.
De vloer in mijn schuur heeft er ook geen problemen, waarschijnlijk omdat die min of meer absorberend is.
Misschien moet je jouw vloer even interviewen?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zo af en toe trek ik inderdaad latex handschoentjes aan, voor de hele vieze klusjes. Maar ik gebruik ze meer voor het marineren van m'n pulled pork of het dunne plakjes rode biet snijden.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Bokmaaa schreef: ma 2 december 2019, 15:55 Zo af en toe trek ik inderdaad latex handschoentjes aan, voor de hele vieze klusjes. Maar ik gebruik ze meer voor het marineren van m'n pulled pork of het dunne plakjes rode biet snijden.
Zie dan nog wel het verschil tussen je bloed en de bietensap?
Is het dan een soort van bietencarpaccio dat je over je pulled pork legt?

En nee, mijn vloer had er geen bezwaar tegen. Zoals een docent vroeger altijd een koffiekring op je nakijkwerk had gezet met standaard opmerking erbij "kun je zien dat er gewerkt wordt" pas ik dat gezegde ook toe op mijn vloer in de schuur.
Gesloten