Mountainbiken door dorp/stad (dus niet in bos)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Vander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 22:02

Hi allemaal,

Ik mountainbike regelmatig in het bos, maar het dichtstbijzijnde bos is ongeveer een uur fietsen (of 25 minuten met de auto), dus soms als ik maar een uurtje heb en toch graag ff wil fietsen, fiets ik gewoon een beetje rond bij ons in het dorp. Beetje over gravelpaadjes in het park, heuveltjes, beetje van de stoep af springen, af en toe een klein trappetje ergens. Beetje urban mountainbiken dus.

Vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dit doen, of ben ik de enige weirdo die met z'n mountainbike van stoepjes springt :D
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Vander schreef: do 6 juni 2019, 12:08 Hi allemaal,

Ik mountainbike regelmatig in het bos, maar het dichtstbijzijnde bos is ongeveer een uur fietsen (of 25 minuten met de auto), dus soms als ik maar een uurtje heb en toch graag ff wil fietsen, fiets ik gewoon een beetje rond bij ons in het dorp. Beetje over gravelpaadjes in het park, heuveltjes, beetje van de stoep af springen, af en toe een klein trappetje ergens. Beetje urban mountainbiken dus.

Vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dit doen, of ben ik de enige weirdo die met z'n mountainbike van stoepjes springt :D
Een van de redenen dat ik een dirtjumper heb aangeschaft. Als ik niet zoveel tijd heb dan pak ik die ff. Neem ik gelijk een rugzak mee en fiets ik naar de supermarkt o.i.d. voor een kleine boodschap. Onderweg spring ik ook van stoepjes e.d. af.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MacReal is je man in deze :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

Hier het zelfde.. Ondanks een bos dichtbij vindt ik het leuk om skills te oefen in de stad of dorp.
Ook op vakantie is er altijd wel wat te vinden om vanaf te springen.. Merk wel dat het steeds extremer moet :-?
Geen commentaar...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oh doe ik ook wel hoor. Trappetjes, stoepjes, drops van muurtjes af ed
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Skateparkjes zijn ook wel leuk. Binnenkort ga ik s aan stair gaps beginnen ;)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: do 6 juni 2019, 13:41 Skateparkjes zijn ook wel leuk. Binnenkort ga ik s aan stair gaps beginnen ;)
Je gaat hard vooruit. Ben benieuwd naar de filmpjes. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Ik vind het ook heerlijk om wat door te stad te crossen op mijn mountainbike. Aangezien dat meestal retrobikes zijn, ben ik niet zo van het springen en gek doen: veel te bang dat er iets kapot gaat :-D :wink:

Tijdens het rijden kom je dan geregeld plekken tegen om je stalen/titanium ros te vereeuwigen..

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie