Oldskool mtb”s

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Misschien leuk een topic over gouweouwe atbs.
Voor míj oldskool dan.
Ik ben 41. Ik had op mn 15/16 e mn eerste mtb. Een giant track. Zon zwarte met groengele letters. Chromolybdeen frame, 500lx? Afmontage 21 speed. Met dubbele duimschakelaars en die grote temhendels. Het model boven de coldrock. Dat was de laatste die ze zowel in dames ( schuine buis) als heten hadden. De track was de eerste vd “ sportievere” lijn. Erboven zat de escaper. Daarboven de cadexen.
Daarna een cadex 2 gehad. Deore dx afmontage. Geweldig carbon frame. Geweldige fiets. Had ik nooit weg moeten doen.
Daarna trek zx7000. Hemelsblauw. Vlg my de eerste die ik had met vbrakes. De giants waten nog cantis.
Daarna kwam modernerespul

Ik herinner me uit de gianttyd ook vb de raleigh hunter. Topmodel van raleigh toen. Nooit 1 (tk) gezien.
Heeft iemand er 1 ( gehad)?
En je had ook een merk met een byzonder frame... van byzonder goedje.. weetde naam niee meer.. boralyn?? Was dat univega? Iemandzon ding gehad?
Good ol days..
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik had toen een Trek 830 antelope. Zo’n fel gele met dikke voorvork. Die is toen weg gegaan voor een Giant Bronco. Daar weer een rs judy in gezet met magura raceline d remmen. Was toen een goed fietsje geworden.
Ik heb ook nog een Raleigh Discovery in Spanje staan. Ik zal deze vakantie eens kijken of die nog wat doet :D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hier is een heel lang topic over dit mooie onderwerp. Wel een beetje dood gebloed omdat de meeste die er nog wat mee doen dat vooral op FB doen.
Maar genoeg leesvoer voor een paar avonden. :-q

viewtopic.php?f=15&t=22678&hilit=Oldschool
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Leef je uit: er staat zo'n Univega Boralyn frame te koop op Marktplaats!

Ben zelf momenteel een Gazelle Titanium aan het opbouwen en zag vandaag ook zowaar een stalen (True Temper) GT Psyclone te koop langskomen, ook op MP.

Héérlijk ja, dat oude spul: wie heeft er in godsnaam een 29er nodig..?
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Kijk nog wel elke dag naar mijn Giant Super Sierra's uit '87 & '88 ....... een knalroze, volledig originele Panasonic MC4500 uit 1989 verhuist binnenkort naar Jeroen's mtb museum :-)

En elke dag een feestje, 45 km op een 1993 Specialized Sequoia randonneur, met heerlijke XT thumbs naar mijn werk
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Gesloten