De “rest” van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Joepie de schreef: do 1 augustus 2019, 18:16 Goed topic :-q .
Dat herinnert mij eraan dat ik op het BBQ forum nog even een vraag moet stellen over de afstelling van mijn voorvork.
Precies! BBQ en mountainbike prima combi :winkie:

Afbeelding
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dat ding ziet er goed uit!

Wij hebben thuis een gemetselde bbq, met een rvs bak en rvs rooster er boven. Staat altijd in weer en wind. Als je wilt barbecuen hoef je alleen maar het rooster te reinigen, en de bak aan te steken. Ideaal!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik heb een Smokey Joe in appeltjesgroen.
Alleen Joe smookt niet zo veel.
Ben geen bbq mens.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Kijk medestanders.
sama schreef: do 1 augustus 2019, 21:38 Dat ding ziet er goed uit!

Wij hebben thuis een gemetselde bbq, met een rvs bak en rvs rooster er boven. Staat altijd in weer en wind. Als je wilt barbecuen hoef je alleen maar het rooster te reinigen, en de bak aan te steken. Ideaal!
Ik had eerst een Weber, werkt prima. Heb voor een kamado gekozen omdat het een keramische schaal heeft die op 1 lading kolen tot 14uur een constante temperatuur behoudt. Ideaal als je bijv. pulled pork gaat maken van 4kg procureur. Je steekt hem om 7 uur aan, hup vlees erop, en je kunt rustig 3 uur het bos in.
En zo'n ding reinigt zich vanzelf. Gewoon 1 keer in de zoveel tijd na het grillen vol openzetten zodat die goed heet wordt 250gr+ en hij is weer brandschoon.
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk!!!

BBQ en biken gaan goed samen, mits in de juiste volgorde.
Maar hier weinig (geen) foto's, het wordt te snel opgegeten :D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 2 augustus 2019, 09:54 Leuk!!!

BBQ en biken gaan goed samen, mits in de juiste volgorde.
Maar hier weinig (geen) foto's, het wordt te snel opgegeten :D
klopt als een zwerende vinger. Eerst vet verbranden om het er daarna 2x zo dik weer aan te brengen :tong
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed onderhoud is belangrijk ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 2 augustus 2019, 11:14 Goed onderhoud is belangrijk ;)
Afbeelding
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Oeh, mooie Kamado!! Ik red me voorlopig nog prima met een 57cm weber ketel en een Go Anywhere. Ik heb er een afdak voor geklust, zodat het jaar rond geBBQd kan worden.

Mijn favorieten zijn runderribben, gewone spareribs (eerst sous vide, dan in de marinade keihard afgrillen) en uiteraard pulled pork:

Afbeelding

Ik zie BBQ als een uitbreiding van de keuken, de beste manier om een aantal dingen klaar te maken. Hij gaat dus ook gerust aan voor een 'normale' warme maaltijd.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

oooeeeeh beter :-q Ik maak ook altijd om de zoveel tijd een voorraadje. Mooie is dat PP goed in te vriezen is en nog lekkerder is als je het dan opbakt met een beetje appelsap

Afbeelding
Afbeelding
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Morsbiker schreef: vr 2 augustus 2019, 11:33 oooeeeeh beter :-q Ik maak ook altijd om de zoveel tijd een voorraadje. Mooie is dat PP goed in te vriezen is en nog lekkerder is als je het dan opbakt met een beetje appelsap

Afbeelding
Afbeelding
Ja zeker weten! van nasi tot een lekker broodje voor de lunch, het is nooit mis om een voorraadje te hebben :D

Afbeelding

Ook kwam ik nog een plaatje van wat runderribbetjes tegen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Laat Iglo het niet zien, die wordt gek :lol:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Omdat ik nu weet welke whisky en bbq mensen gebruiken ben ik direct ook benieuwd naar allerlei andere dingen die belangrijk zijn voor de gemiddelde hipster van middelbare leeftijd. Thuis heb ik een matig onderhouden Delonghi espressomachine waar ik louter caffeïne-vrij in zet. Ik ben dus eigenlijk al af. Toch kan ik koffie wel waarderen, ik zoek nog wat motivatie om betere koffie met het apparaat te maken, en minder te drinken zodat ik er weer echte koffie in kan doen zonder door de kamer te stuiteren.

Mijn Delonghi gaat het hele jaar aan. Regen/wind/sneeuw/zon het kan me niks schelen. Er is altijd een reden te vinden om koffie te zetten.

Dat was flauw, maar ik verwacht dat er hier wel een aantal zijn die het maken van koffie ontzettend goed onder de knie hebben, en daar hou ik wel van.
Waar woke is, is vuur
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Leuk topic :-q
Hier nog een carnivoor die het hele jaar door in is voor een grill partij.
Heb niet zo`n luxe als sommige hier in het topic, ik scoor m`n bbq`s altijd op mijn kampeertrips, bij camping`s laten heel veel mensen de 1 malig gebruikte bbq achter bij het afval, ff schoonmaken en grillen maar.

Afbeelding

Ik vergeet regelmatig mijn bbq, maar op de meeste plekken is er wel wat te verzinnen, en na het grillen er ook nog warmpjes bij zitten :bier: .
Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb de fantastische K-mix. Volledig zelf simpel af te stellen door de hoeveelheid water / gemalen koffie aan te passen. Heeft net zo veel onderhoud nodig als mijn bakstenen buitenmuur. Fantastisch!

Afbeelding
Plaats reactie