Hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan mountainbiken?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Genoeg om met heel veel plezier te kunnen fietsen, en weinig genoeg om er bij lange na niet door in de financiële problemen te raken.

Maar hoeveel precies? Geen idee.

Meeste MTB kilometers op de Heuvelrug gaan trouwens op de Monocog, die kost geen drol.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ad58 schreef: zo 11 augustus 2019, 21:50 Brandnetels zijn goed voor je!
Je overleeft het wel ja :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: ma 12 augustus 2019, 12:17
Ad58 schreef: zo 11 augustus 2019, 21:50 Brandnetels zijn goed voor je!
Je overleeft het wel ja :winkie:
...en het kost je ook niks dus je uitgaven blijven in principe gelijk, om maar ff een on-topic bruggetje te leggen. :D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

het wordt pas echt interessant als je de uitgaven per gereden kilometer (of per gefietst uur) gaat bekijken :)
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Erg afhankelijk. De ene maand geen cent, de andere maand een paar honderd euro. Deze maand word bovengemiddeld veel, wegens andere fiets (minder oud dan ik nu heb) en wat accessoires die ik nog nodig had.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Geen idee eigenlijk, soms niets soms wat meer. Ik koop gewoon wat ik nodig heb of wat mijn koopzieke brein denkt dat ik nodig heb.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

GeertMTB schreef: wo 14 augustus 2019, 20:20
Bram87 schreef: wo 14 augustus 2019, 15:26 het wordt pas echt interessant als je de uitgaven per gereden kilometer (of per gefietst uur) gaat bekijken :)
€0,72 p/km

€3,35 p/uur

grofweg
Dat is geen heel indrukwekkende gemiddelde snelheid ;)..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De som is dan per jaar of vanaf het begin met biken... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: wo 14 augustus 2019, 20:38 Geen idee eigenlijk, soms niets soms wat meer. Ik koop gewoon wat ik nodig heb of wat mijn koopzieke brein denkt dat ik nodig heb.
Vooral dit wint het van gezond verstand bij mij :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben meer van de struisvogel club, geef best wel wat uit, maar wil het niet echt weten.

Maar alles is relatief, mijn vrouw rijdt paard. Dat eet 300+ EUR elke maand ongeacht of je er op rijdt. en daarbij nog hoefsmid, dierenarts en paardentandarts kosten waar je niets tegen doet. En natuurlijk lesgeld, inschrijfgeld, trailer om naar de wedstrijd te rijden, en oh ja, een auto die 2 ton kan en mag trekken. En als je denkt dat bike schoenen shorts en helm duur zijn, kijk eens bij de zadelmaker zou ik zeggen.

Maar om de bekende filosoof J Cruyff te quoten "elk nadeel heb z'n voordeel", Ik krijg weining commentaar op de fiets uitgaven :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dit is zo fijn te lezen. En je bent niet de enige.....

Blijft de 2e hands markt ook een beetje op peil met goede bikes :D

Ik bereken het per jaarbasis uren. Een jaar heeft toch 8760 uren. Het gemiddelde is dan te overzien. Mijn gemiddelde is zeker niet meer dan 20 eurocent over de afgelopen 4 jaar. Ongeveer bij benadering geloof ik. Da's toch peanuts waarom bereken ik het eigenlijk. is maar 20 cent
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Sabai schreef: vr 9 augustus 2019, 11:45 Goedemorgen ik ben nu sinds een half jaar weer fanatiek aan het fietsen. En na de aanschaf van mijn nieuwe fiets betrap ik mijzelf erop om telkens wel weer iets extra's of nieuws te willen kopen 😁 . Zo geef ik toch al gauw zo'n 80 euro per maand er aan uit. Laat mijn vrouw het maar niet weten 😋.

Hoe doen jullie dat?
Ik koop alleen iets nieuws als het oude onherstelbaar versleten of beschadigd is.
Verdere uitgaven blijven zo ongeveer beperkt tot een paar Euro inschrijfgeld als ik aan een toertocht meedoe.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

corex schreef: do 15 augustus 2019, 15:51 Dit is zo fijn te lezen. En je bent niet de enige.....

Blijft de 2e hands markt ook een beetje op peil met goede bikes :D

Ik bereken het per jaarbasis uren. Een jaar heeft toch 8760 uren. Het gemiddelde is dan te overzien. Mijn gemiddelde is zeker niet meer dan 20 eurocent over de afgelopen 4 jaar. Ongeveer bij benadering geloof ik. Da's toch peanuts waarom bereken ik het eigenlijk. is maar 20 cent
Vind t al heel wat dat jij t aantal uren in n jaar uitrekent om je mtb kosten te overzien. Ik heb dat aantal jaaruren überhaupt nog nooit uitgerekend volgens mij. :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

corex schreef: do 15 augustus 2019, 15:51 Dit is zo fijn te lezen. En je bent niet de enige.....

Blijft de 2e hands markt ook een beetje op peil met goede bikes :D

Ik bereken het per jaarbasis uren. Een jaar heeft toch 8760 uren. Het gemiddelde is dan te overzien. Mijn gemiddelde is zeker niet meer dan 20 eurocent over de afgelopen 4 jaar. Ongeveer bij benadering geloof ik. Da's toch peanuts waarom bereken ik het eigenlijk. is maar 20 cent
De uren dat je gebruik maakt van de gemaakte kosten of de uitgaven :-D om te kunnen biken... Is het dan toch :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb en hou de kosten wel altijd onder de loep... :lol: :lol:
Het moet van alle kanten leuk blijven :-D dus ook deze kant, de kosten :-D :-q
Maar ik heb het nog niet eerder zo bekeken of over nagedacht... En ik vind het eigenlijk wel vrij logisch om het per gereden km uitgerekenen en km rijden we met een gemiddelde snelheid :-D dus ook makkelijk hoeveel uur je per jaar op je bike zit... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie