Hoe belangrijk is dit forum en mtb'en voor jou?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Leuk topic en dito vraagstelling. Heb al mooie verhalen en behoorlijk persoonlijke dingen voorbij zien komen; respect voor de openheid daarin.

MTB -en weer ontdekt n jaar of 8 geleden met echt trails pakken, ik reed vroegah vanaf mn 20e al op die dingen toen ze ook nog ATB genoemd werden maar destijds reed ik slechts op de weg want trails had je hier nog niet. Nu vind ik t heerlijk om dwars door de natuur te biken en zou ik t veel meer willen doen dan nu kan, maar er moet ook gewerkt worden enzo. ;)

Dit forum ben ik ergens op t www tegengekomen. Ik kom hier al n aantal jaar in wisselende frequentie en heb (mede dankzij de loungebar topics zoals t nutteloos) n aantal forumleden ook buiten t forum wat beter leren kennen door gezamenlijke ritten, BBQ’s en daarnaast ook andere forumleden in levende lijve ontmoet bij t helpen met klussen op de UHR - hoewel ik daar niet echt in de buurt woon dus ik help af en toe.

Dat schept n band (en n hoop aarde) en het is leuk om gelijkgestemden te ontmoeten en ook kennis op te doen want die is hier ruim voorhanden en dat is echt tof. Vragen worden hier altijd vrij snel opgepakt en van diverse kanten belicht met soms hele lappen tekst als leesvoer. Ik lees al best wat jaren mee maar nog steeds duizelt t mij soms van de tech details... ;) ik geef ook ruiterlijk toe dat ik niet t meest technische forumlid ben maar daarom is t altijd goed om mee te lezen met topics en af en toe in te haken ter opheldering.

Ben hier best vaak en soms ff minder vaak, maar ik blijf hier komen...dit forum is cool!! :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja iedereen lijkt een expert te zijn hier, velen delen ook maar wat graag hun expertise gevraagd maar soms ook ongevraagd al is dat mens eigen wel een beetje denk ik.

Wederom een zeer positief verhaal.

Het is dat ik niet zo sociaal ben aangelegd maar ik zou hier bijna meer gaan komen :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Naast andere media als Pinkbike, Instagram etc. is dit forum ook onderdeel van de gehele mtb-obsessie :oops:
Ik ben geen frequente poster maar wel een trouwe bezoeker die soms een dag overslaat maar andere dagen meerdere keren de “koppen snelt” en -zoals nu af en toe eens reageert.

En het forum heeft er vooral voor gezorgd dat ik een hoop lotgenoten heb leren kennen en met een deel daarvan ook aardig wat leuke ritten heb beleefd :-q
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

+1
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

+2

Ben al sinds 2008 lid van het forum maar jaren lang niet actief geweest en alleen het forum af en toe als vraagbaak gebruikt want kennis is er genoeg. :-q
Sinds vorig jaar een paar ritten via de Let's Ride topics mee gereden en als je dan wat mensen ontmoet en een beetje kent wordt het sociale gedeelte van het forum ook leuker, oftewel ik kom er nu toch wel bijna dagelijks.
Ik post niet heel veel, lees wel veel..
Op m'n werk zit ik voor 80% achter de computer dus dan is een alt-tabje snel gedaan om even het forum te lezen. :winkie:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ik vind het vooral heel leerzaam
Ben door dit forum al heel wat wijzer geworden
Relatief gezien 😁
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

maverick76 schreef: vr 16 augustus 2019, 18:47 Ja iedereen lijkt een expert te zijn hier, velen delen ook maar wat graag hun expertise gevraagd maar soms ook ongevraagd al is dat mens eigen wel een beetje denk ik.

Wederom een zeer positief verhaal.

Het is dat ik niet zo sociaal ben aangelegd maar ik zou hier bijna meer gaan komen :D
Soms ook ongevraagd... :lol: ja dat komt voor, maar is toch niet hinderlijk vind ik.

En als ik je onderschrift zo lees snap ik wel waarom je hier niet vaker komt. ;)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De hobby inmiddels zo’n 6 jaar, het forum 4 jaar ongeveer. De eerste 2 jaar dus rondgereden als een mtb-noob. :wink:
Een goede kennis van me, en al jaren forumlid (robertbrand) attendeerde me op dit forum, ik ben ‘m daar nog altijd dankbaar voor.
Dankzij die tip erg veel geleerd hier (en nog), de track topics zijn erg handig voor de staat van de ondergrond, en de SYS topics doen mij regelmatig kwijlen.
De let’s ride topics deden mij zelfs een heuse forummeeting (mede) organiseren: “De 5 van LV,”, wat uiteindelijk na maanden slap topic-ouwehoeren een topdag werd.
:bier:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik kom hier dagelijks. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik gemiddeld 10+ uur achter een PC doorbreng (werkgerelateerd) en dan soms even iets luchtigers moet doen. Dat is het mooi om wat geouwehoer over je hobby te lezen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Een paar jaar geleden uit frustratie over hoe dingen zich ontwikkelden in mijn leven (en bij gebrek aan een uitlaatklep) eens gaan mtben in Schoorl n.a.v. het lezen van een artikel over mtben. Sindsdien eigenlijk wel hooked en besteed ik het liefst mijn vrije tijd op de fiets (mtb en racefiets). Moet zeggen dat ik het forum dagelijks wel even check. Ik ken bijna niemand hier, maar mag graag de verhalen lezen en de foto’s/video’s bekijken!
Juh!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi te lezen dat het mensen ook echt een hoop brengt. Laatste verhaaltje is ook mooi trouwens.

Zelf werk ik “gelukkig” niet achter een pc en op werk zit ik dus ook nooit op het forum. Ik kan me het wel goed voorstellen als ik wel een zittend beroep had gehad dat ik hier wel vaker te vinden zou zijn.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik MTB sinds 1990, biken is een deel van mijn leven. Forum lid sinds 2005 toen ik terug in NL kwam na een buitenlands avontuur.

Mijn eerste MTB, een starre stalen Stumpjumper, heb ik gekocht als commuter om nar het werk te fiwetsen. Op aanraden van een collega ben ik er toen een keer mee naar het bos gereden. Dat was TOP. Toen eerst de MTB een tijd gebruikt als trainings apparaat. Vooral om fit te blijven voor het windsurfen wat mijn 1e sport was. Maar na een paar jaar was het echt wel een serieuze 2e passie geworden. 1993 mijn eerste losse frame gekocht en zelf opgebouwd, en daar eigenlijk nooit mee opgehouden.

Rond de tijd dat ik hier op het forum kwam ging het windsurfen op een steeds lager pitje, en steeg het aandeel MTB navenant. Drukke baan en kleine kinderen zijn lastig te combieren met echt fanatiek surfen. De MTB pak ik desnoods voor een uurtje, het bos begint in Drenthe aan het eind van de straat.

Ook een paar goede bike makkers opgedaan via het forum, eigenlijk te weinig. Dit is toch de plek waar je makkelijk min of meer gelijk gestemden kunt vinden. Maar Drenthe is vaak een eind uit de buurt, en de baan is zeker niet minder druk geworden. Bijdragen/posten gaat met vlagen, maar verder ben ik de meeste dagen wel een keer op het forum te vinden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik blijf hier lezen over allemaal mensen die sneller zijn dan ik en mooiere fietsen hebben dan ik, beter kunnen hoppen dan ik enz.enz.

Ik denk dat ik een stoornis heb. :~
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

jimbo schreef: za 17 augustus 2019, 00:50 Ik blijf hier lezen over allemaal mensen die sneller zijn dan ik en mooiere fietsen hebben dan ik, beter kunnen hoppen dan ik enz.enz.

Ik denk dat ik een stoornis heb. :~
Dan ben je niet de enige hier :-D ik heb dan blijkbaar de zelfde stoornis..... :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ohja... Helemaal ontschoten.... Ik heb natuurlijk ook een antwoord :D op deze topic stelling :-D ik zocht een onderdeel, en die vond ik ook gelijk bij mijn inschrijving hier :-q en later zo nog meer :-q
Dan ben ik als nieuweling, in de mtb wereld terecht gekomen wat zeer zeker kwa onderdelen, soorten, maten, enz, enz....nogal behoorlijk ingewikkeld is, dus om dit sneller te gaan begrijpen en daardoor weer te leren hoe het allemaal in elkaar steekt :wink: lees ik natuurlijk iedere letter die elke technicus hier op het forum schrijft :D en ga ik zelf verder op zoek naar de hoe en (5xdit is natuurlijk een grapje) waarom :-D :-q
Dan nog zeker de Let's Ride niet vergeten :-q
Dus al met al, is voor mij dit forum super :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie