Hoe belangrijk is dit forum en mtb'en voor jou?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hallo, ik kom hier af en toe eens aanwaaien soms met meer regelmaat en soms weer weken niet.

Nu valt mij op dat een aantal mensen vrijwel dagelijks actief zijn op dit platform op een groot verscheidenheid aan onderwerpen.

Al ben ik zelf niet zo actief betrokken bij dit forum en/of andere forums toch wekt het de interesse in wat een platform als dit forumleden brengt?

En dan eigenlijk een opzichzelf staande volgende vraag, hoe belangrijk is mountainbiken voor jou? En dan doelende op welke plek staat deze sport/hobby in jou leven?

Is dit bijvoorbeeld echt bijna een levensstijl waar je vaak in op gaat qua gesprekken hier, aankopen van gerelateerde artikelen en fietsen?

En zoals dit forum, zie je deze leden echt als online vrienden of is het meer een soort automatistisch tijdverdrijf?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Compleet onbelangrijk... Heb wel betere dingen te doen in mijn leven!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Precies! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Forum bij vlagen, gewoon uit interesse, verwondering en tijdens de grote boodschap :winkie:
Mountainbiken al ruim 32 jaar en dus wel deel van mijn leven. Van klooien in het lokale bos, XC en DH wedstrijdjes tot reizen door Iran, India etc Nu met de volgende generatie het een en ander weer herbeleven. Heerlijke manier om veel buiten te zijn, je energie kwijt te raken, je hoofd leeg te maken en af toe een extra dosis adrenaline :-q

Je kunt in iemands profiel mooi het gemiddeld aantal berichten per dag zien ..... ik sta op 0.39 de afgelopen 14 jaar
Laatst gewijzigd door yo-eddy op vr 16 augustus 2019, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mannen, duidelijke taal.

Yo eddy- klinkt erg mooi en vooral heel wat ervaring hoor ik :-). Erg leuk dat je het kan voortzetten aan de volgende generatie.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 15:03 Compleet onbelangrijk... Heb wel betere dingen te doen in mijn leven!
Wel typisch dat jij de eerste bent die hierop reageert :bier: :D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kleurbekennen.
Kom hier dagelijks. Zonder dit forum had ik me nooit tot lobbyist voor het mountainbiken op de Utr. Heuvelrug ontwikkeld, waren de routes die er nu zijn nooit gekomen, had ik mijn gedachtengoed hierover nooit ontwikkeld met jullie tegengas en steun in de rug. Was er nooit zo’n grote groep vrijwilligers ontstaan. De harde kern van de vrijwilligers komt hier vandaan: MtbArc, Bouwpakket, dubbelop, LarsTB, Kapitein Visstick, Schepp en die honderd andere forumnamen die ik spontaan niet uit m’n hoofd weet. Zelf onze eigen opper BBQ-vrijwilliger FredvZ is gewaardeerd forumlid.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Wat betreft bezoeken van het forum, niet heel erg actief.

Soms dagelijks, dan een paar dagen of week niet.

MTBen is voor mij de hobby om lekker mijn hoofd leeg te maken na een drukke werkweek of uberhaupt de gedachten te verzetten.
Daarnaast kan ik over het algemeen mijn andere hobby er mooi mee combineren (fotografie)

Heerlijk om lekker de gedachten te verzetten op de fiets en even tot jezelf te komen. Fiets daarom ook altijd zonder muziek. Lekker genieten van de geluiden om mij heen, en af en toe echt genieten van het alleen zijn midden in de mooie natuur die ons land te bieden heeft.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Bert, mooi verhaal over de kracht van forums als deze.

Motiveren, krachten bundelen en mobiliseren :-D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik ben overgestapt naar MTBpraat op FB, dat is tenminste van een inhoudelijk hoog niveau. :roll:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

japie carbon schreef: vr 16 augustus 2019, 15:21
Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 15:03 Compleet onbelangrijk... Heb wel betere dingen te doen in mijn leven!
Wel typisch dat jij de eerste bent die hierop reageert :bier: :D
Hoe bedoel je? :oops:



Ik probeer nog bewust over mountainbiken te dromen, permanent A-Line of zo, dan ben ik er echt 24/7 mee bezig :winkie:


Wat het forum betreft: als ik achter de computer zit voor het werk is het 15 min. voor de baas, 5 voor het forum, 15 voor de baas, 5 voor het forum, 10 voor de baas, 5 voor het forum, 5 voor de baas, 10 voor het forum, 10 voor het forum, 10 voor het forum, 15 voor het forum, oh, ik had een kwartier geleden al naar huis moeten gaan :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Even serieus nu: ik kom hier vaak omdat ik ook MS heb. Dan kan ik gedurende de tijden dat het niet gaat, toch nog over mtb-en zwammen.
Voor mij is mtb-en (en wielrennen in de zomer als de grond te droog is) een zeer belangrijk wapen in de strijd tegen MS.
Ik doe namelijk niet aan medicatie (want die is er toch niet) Maar wèl aan sporten (op momenten dat het gaat) en een zo gezond mogelijke levensstijl.
Ik merk dat ik door sporten mijn MS stukken beter onder controle houd. Valt vaak niet mee, maar de beloning is hoog vind ik. Uit gewoon fietsen haal ik geen voldoening; uit mtb-en en wielrennen wèl.

Voor mij is dit forum ook een belangrijke leerschool: ik steek hier erg veel op over fietstechniek en fiets techniek :winkie: .

Ik heb hier ook een soort dagboekje geopend, zodat ik de boel nog eens terug kan lezen en forumleden mij kunnen helpen met mijn klungelige stappen op het MTB-pad. Ik meld me hier ook als ik er voor een poos uit lig:
viewtopic.php?t=132314

Ik heb hier heel goede contacten ook.Vriendschap vind ik een groot woord, maar zo ervaar ik het toch wel regelmatig
Er zijn dan ook al een aantal forumleden bij mij op bezoek geweest en met een enkeling heb ik zelfs kunnen rijden. In de nabije toekomst hoop ik dat vaker te kunnen; ik heb al een aantal afspraken staan voor als het gaat.

Ik heb met een aantal forumleden ook Whatsapp contact of via Strava en een enkeling heb ik ook bezocht.

Wat ik vooral fijn vind op dit forum zijn de prettige omgangsvormen, de hoge hulpvaardigheid en de kennis natuurlijk. En niet te vergeten de humor!

Dat was het wel zo'n beetje.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Wederom weer een mooi verhaal over wat iemand uit een forum kan halen.

Ik heb een vriendin die al heel wat jaren dezelfde diagnose heeft maar nog altijd (15 jaar) goed mee kan komen, afgezien van de “moeie dagen/weken” zoals zij dat noemt.

Hoop dat je nog lang kan genieten van de hobby en nog langer van het leuke contact die je hebt opgebouwd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dank je! Ik ben er overigens al 24 jaar mee gediagnosticeerd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

japie carbon schreef: vr 16 augustus 2019, 15:21
Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 15:03 Compleet onbelangrijk... Heb wel betere dingen te doen in mijn leven!
Wel typisch dat jij de eerste bent die hierop reageert :bier: :D
:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie