bouw van een pumptrack. **Update** 2.0 vanaf P3

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hij ligt er al bijna 2,5 jaar maar wellicht is het leuk en inspirerend om de bouw van de pumptrack in onze achtertuin hier eens te posten.

Bij de aanschaf van ons huidige huis, met een redelijk forse tuin, lag de focus de eerste 11/2 jaar vooral op het opknappen vh huis zelf (was zwaar verwaarloosd 30 jaar lang) maar toen dat achter de rug was konden we ons op de tuin gaan focussen.
Altijd al de stiekeme wens voor een pumptrack gehad (voor de kids .... maar ook voor papa zelf :winkie: ), we hadden nu de ruimte en ook nog een goed bevriende hovenier (en biker) die jaren ervaring heeft met de bouw en onderhoud van BMX banen en pumptracks.
Eerst maar even wat onderzoek gedaan en een idee uitgetekend dat goed in de tuin zou passen. Toen via via 180m3 grond geregeld (uit een bouwput in de buurt). Aangezien we slecht met echt zwaar materieel achter ons huis konden komen de grond eerst voor de deur laten storten, gelukkig hebben we buren die er de humor wel van in zien :-q
dit was slechts een deel ....

Afbeelding
Afbeelding

dromen van een crossbaan in je tuin ....

Afbeelding


Daarna alles met een klein dumpertje naar achter gereden ....

Afbeelding

Daarna het werk vd meester, het shapen vd baan met een kraantje

Afbeelding

Afbeelding

vervolgens de (klei) grond enkele maanden in laten klinken en daarna de bochten bestraat, wederom vakwerk van Joeri :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste stap een flink aantal m3's Gralux laten komen als toplaag, ook weer met het handje naar de baan gekruid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens natmaken en de trilplaat eroverheen ...... et voila, een pumptrack is geboren.

Afbeelding

let the fun begin, eerste rondje voor de bouwer zelf :bier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een redelijk uit de hand gelopen geintje maar als je iets doet .......... dit alles was nooit gelukt zonder een hele bak hulp van vrienden (allemaal ook bikers met kids) en uiteraard Joeri Beukeveld!
Baantje is 150m lang totaal en wordt heel frequent gebruikt, voornamelijk door de oudste (nu 6) maar ook de lokale MTB trainers komen hier af en toe met groepjes kids of volwassenen. Er ligt inmiddels ook wat North Shore tussen en zo af en toe modificeren we nog wat gewoon voor de lol :-D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door yo-eddy op za 13 maart 2021, 21:02, 5 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Haha, super man! :-q
Je kan wel zien dat de passie voor het biken heel diep zit. :winkie:

Maar goed, je hebt de ruimte ervoor (en ik maar denken dat mijn tuin groot was) dus waarom niet?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Kort geleden IRL gezien en keek mijn ogen uit!
Niet op gereden maar wat een vette tuin/baan!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Joeri hoefde hiervoor tenminste niet op een ladder te staan bij het straten... :winkie:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Dat is wel een natte droom, zo'n pumptrack in je eigen achtertuin. Wat super gedaan!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

:o ....
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

Wat een tof project! Er is dus gewoon al een pumptrack in Schoorl. Kan dit niet gewoon vrij toegankelijk worden? :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

lars. schreef: ma 19 augustus 2019, 20:18 Wat een tof project! Er is dus gewoon al een pumptrack in Schoorl. Kan dit niet gewoon vrij toegankelijk worden? :wink:
het wordt redelijk gedeeld met de lokale MTB clubjes en lesgroepen en uiteraard vriendjes en vriendinnetjes ..... maar helemaal vrij toegankelijk kost ons iets teveel privacy.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

yo-eddy schreef: ma 19 augustus 2019, 20:23 het wordt redelijk gedeeld met de lokale MTB clubjes en lesgroepen en uiteraard vriendjes en vriendinnetjes ..... maar helemaal vrij toegankelijk kost ons iets teveel privacy.
Dat doe je goed hoor. Mijn opmerking was ook meer jaloers dan onbegrip. (Wij rijden nu wel eens van Alkmaar naar De Rijp om te pumpen.) Ik zou mijn (zeer bescheiden) tuintje ook niet zomaar openstellen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

lars. schreef: ma 19 augustus 2019, 20:42
yo-eddy schreef: ma 19 augustus 2019, 20:23 het wordt redelijk gedeeld met de lokale MTB clubjes en lesgroepen en uiteraard vriendjes en vriendinnetjes ..... maar helemaal vrij toegankelijk kost ons iets teveel privacy.
Dat doe je goed hoor. Mijn opmerking was ook meer jaloers dan onbegrip. (Wij rijden nu wel eens van Alkmaar naar De Rijp om te pumpen.) Ik zou mijn (zeer bescheiden) tuintje ook niet zomaar openstellen.
Hopelijk snel iets bij GMA :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wat gaaf ! :-q
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Geniaal zeg :-q Flinke track nog!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Erg mooi!

Is het wel en beetje te maaien? Of moet dan echt de titanium bosmaaier uit het schuurtje komen?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik had die track wel voorbij zien komen op YouTube, maar zag niet dat ie zo professioneel was opgebouwd :-q
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Wow wat gaaf dit!! :-q

Superleuk, en aardig wat werk geweest zo te zien.... echt heel tof om dit voor je kids en voor jezelf te hebben. En ook voor anderen uit de omgeving zo te lezen. 8)

Petje af hoor. :bier:
Plaats reactie