Hoe muziek luisteren zonder windgeruis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik luister op de saaie stukken op asfalt (bijv naar start van een trail, maar ook op de racefiets) graag naar muziek.

Doe dat nu klassiek met ouderwetse oordjes die je in je oor hangt, met een draadje naar mij telefoon. Werkt, maar heb wel hinder van de windruis. Volume moet dan best omhoog.
En zou graag draadloos willen werken.

Wie heeft een beter alternatief?
- Dikke koptelefoon (over-ear) lijkt me te zwaar, warm en kan ik niet wegstoppen als ik aan trail begin
- iemand ervaring met die koptelefoon die geleiden via je hoofd botjes (Aftershokz) waardoor je oren nog kunnen horen. Windruis?
- ervaring met sport koptelefoon oid

Ps. Mijn oren werken niet lekker met die in-ear pluges. Ze vallen er gewoon uit. Dus zoek iets dat beetje klemt
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Ik kwam laatst iemand tegen die een JBL speaker in z'n rugzak had gestopt, en vollop op zondagmorgen carnavalskrakers zat te pompen. Knettergek!!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

StefvanH schreef: vr 23 augustus 2019, 14:04 Ik kwam laatst iemand tegen die een JBL speaker in z'n rugzak had gestopt, en vollop op zondagmorgen carnavalskrakers zat te pompen. Knettergek!!
:-D
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Heb er ook last van, oortjes die uitvallen.
Soms gaan ze ook stuk door vocht/zweet en de druk die je creeert als je ze diep in je oren boort.

Draadloos, of tenminste onderling verbonden met een bt-ontvanger en accu aan de draad valt er ook telkens uit, vooral aan de kant van de accu.

Het maffe is, bij hardlopen blijft het wel goed zitten.
Dus als iemand zinnig antwoord heeft, ik lees graag mee :)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Jamis Diablo schreef: vr 23 augustus 2019, 14:12 https://www.cat-ears.com/
Snap concept maar tja. Tis net carnaval met die dingen bij je oren. En geen muziek
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dit onderwerp is al vaak voorbij gekomen, en dit is de enige oplossing die ik tot nu toe gelezen heb tegen ruisen.
Dus doe er mee wat je wilt, als je geen geruis wilt en je vind een andere oplossing dan hoor ik het graag.
Het beantwoord inderdaad niet je vraag over de koptelefoon, maar er zijn legio sport oordopjes die een bevestiging achter het oor hebben.
Even googlen:
https://www.coolblue.nl/oordopjes/sport-oordopjes
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik heb hetzelfde probleem, als het kouder wordt, draag ik een buff om mijn hoofd en oren warm te houden, en dit werkt met gewone oortjes heel goed.
In de zomer is het zonder muziek.. :-?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb een tijd met Aftershokz gefietst maar ik heb ze weer weg gedaan. Het luisteren was te vermoeiend en teveel windgeruis.
Daarna een andere draadloze die in de oren zat maar dat was ook niet wat ik zocht.
Hierna weer terug naar mijn oude bekabelde dopjes van goede kwaliteit. Veel beter!
Deze sluiten mijn oren af waardoor ik geen windgeruis heb. Hierdoor kan ik het volume veel lager zetten en heb ik beter geluid. De omgeving hoor ik door het lage volume goed genoeg.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
MTinusB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 10:34
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Mocht ik met muziek willen rijden gebruik ik m'n bekabelde in-ear motordoppen. Windstil en omgevingsgeluid nog goed te horen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor woonwerk gebruikte ik altijd een sennheiser met zo'n beugeltje dat in je nek ligt.
Redelijk geluid, half open, dus je hoort nog wat, en slechts een klein beetje windgeruis.
Ik zie zo snel geen plaatje of specs.
Ouderwets met kabeltje, dus als je een bt-only telefoon hebt, dan kan je het vergeten.

In het bos altijd zonder muziek, luisteren naar de vogeltjes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

MTinusB schreef: ma 26 augustus 2019, 09:01 Mocht ik met muziek willen rijden gebruik ik m'n bekabelde in-ear motordoppen.
Dank voor je reactie. Wat bedoel je precies met motordoppen?
MTinusB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 10:34
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Motordoppen die ik gebruikte voor het motorrijden. Dichten goed af tegen de ruis en je kunt door deze ook muziek luisteren dmv kabel. Omgevingsgeluid blijft ook hoorbaar.

Heten volgens mij: Pluggerz uni fit road com.
Hebt ze ook custom dan worden ze aangemeten maar dat kost dan ook heel wat meer.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

hoe meer ze afsluiten, hoe minder je ook hoort van verkeer om je heen. Lijkt mij ongewenst...? Je wil toch horen als er een auto achter je rijdt of aan komt?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Bram87 schreef: do 29 augustus 2019, 10:43 hoe meer ze afsluiten, hoe minder je ook hoort van verkeer om je heen. Lijkt mij ongewenst...? Je wil toch horen als er een auto achter je rijdt of aan komt?
Hoeft niet.
Als ze niet afsluiten heb je meer windgeruis (afhankelijk van de constructie) en moet je het volume hoger zetten om boven de rijwind uit te komen.
Wanneer je de boel afsluit kun je het volume veel lager zetten en hoor je evengoed het verkeer.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie