Waarom mountainbike je?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Heb natuur nog ff toegevoegd na jullie antwoorden. Dat is natuurlyk ook een hele goede!
Leuk om te horen dat dat ook best vaak genoemd wordt. Kennelyk zyn we tóch nog wel graag buiten bezig.
Heb zelf ook racefiets gehad. Onlangs weer verkocht na 3 ritten. Het was het toch niet voor my. Na 45 min ga ik me vervelen. Ok ik ry dan ook altyd alleen maar dat doe ik op de mtb ook en das toch anders.
Denk idd ook dat de mentaliteit van mtbers misschien anders is dan vd , serieuze, racefietser.
Snap dat je er niet op zit te wachten uitgescholden te worden als je stopt voor rood. Dat slaat idd nergens op
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: zo 25 augustus 2019, 08:30 Ik heb zo snel geen antwoord :( .....en dat is dan weer..., eigenlijk het zelfde wat ik mij steeds weer bedenk tijdens het biken :D :-q
"WTF ben ik nu eigenlijk aan het doen?"



:lol: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

.......toen ik op mijn 12-de mijn eerste MTB zag wist ik direct dat dat iets voor mij was, kwam altijd al veel in het bos op zelf geknutselde fietsjes en dit was precies waar ik behoefte aan had :-q
Nu 32 jaar later mountainbike ik voornamelijk nog voor datzelfde gevoel van vrijheid, spanning, inspanning en om lekker in de natuur te vertoeven, mag het nu delen met de volgende generatie en dat maakt het extra bijzonder.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Lars TB schreef: zo 25 augustus 2019, 11:40
Mario070 schreef: zo 25 augustus 2019, 08:30 Ik heb zo snel geen antwoord :( .....en dat is dan weer..., eigenlijk het zelfde wat ik mij steeds weer bedenk tijdens het biken :D :-q
"WTF ben ik nu eigenlijk aan het doen?"



:lol: :bier:
Het is voor mij precies (deze maand :-D) 3 jaar geleden dat ik op de mtb opzoek ging naar Lage Vuursche.... En de route niet kon vinden :( en vragen had geen zin.... Niemand had ooit van de route gehoord :~ ik geloof één van de eerste route's in NL maar ik gaf niet op.... En een week later was ik er :-D :-q en toen dacht ik dus wat hier boven staat beschreven :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Om sportief bezig te zijn, voor wat spanning en om lol te trappen met vrienden.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

MVMVML schreef: zo 25 augustus 2019, 12:57 Om sportief bezig te zijn, voor wat spanning en om lol te trappen met vrienden.
Niet voor de youtube volgers? :winkie:
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Omdat ik een hekel heb aan joggen.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

De ontspanning
De sportiviteit
De natuur
De conditie
De uitdaging
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Naast al het eerder genoemde (kop leeg, conditie etc.) is het voor mij óók de manier om mijn vrienden met enige regelmaat te zien.
Allemaal hebben we hectische banen en een druk gezinsleven. Samen mountainbiken zorgt voor een soort (prettige) verplichting om op regelmatige basis af te spreken met elkaar en bij te kunnen praten (koffie / bier naderhand).

Daarnaast is het ook gewoon lekker om hard op kop door te sleuren, zodat je je vrienden achter je hoort piepen, zuchten en kraken.... Dat is dan weer lekker voor je zelfvertrouwen ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat laatste is natuurlijk gewoon een kwestie van vrienden uitzoeken die "zwakker" zijn dan jijzelf ;-)

Waarom ik op de mtb rijd?
- Voor de kick. Bochten met snelheden rijden tegen je eigen grens, lastige obstakels nemen e.d. Dat kan op ieder niveau, het gaat namelijk helemaal niet om de absolute snelheid of moeilijkheidsgraad maar om de relatie van wat je doet tot je eigen grenzen.
- Om lekker buiten cq in de natuur te zijn. Dat geldt overigens ook voor de ritjes op de racefiets, maar de mtb biedt als extra voordeel dat je geen auto's meer om je heen hebt. In het bos/de natuur zijn is gewoon prettig, ook al bestudeer je de flora en fauna niet van dichtbij. Je beleeft de omgeving heel anders (veel meer) op een fiets als vanachter een autoruit.
- Daaraan verbonden, de rust. Ik rijd vaak alleen en mijd spitstijden zoals zondagochtenden. Omdat ik vier dagen werk kan ik ook op een doordeweekse dag rijden, top!
- Als ik niet alleen rijd: de gezelligheid, met een klein groepje sympathieke bikers m/v onderweg zijn is gewoon leuk. Soms is de verdeling rijtijd-ouwehoertijd op zo'n dag zo'n beetje 50/50 :D
- De beleving/ontdekking, eens per jaar bike ik een week in de Alpen en dat is de overtreffende trap qua natuur en uitdagen van je rijtechnische skills. Helaas ontbreken de mogelijkheden om zoiets elke maand te doen :D
- Ik vind de technische en estethische kant van (hoogwaardige) fietsen ook erg gaaf, kan dus ook genieten van vrijwel elke serieuze mtb of racefiets. Daarom vind ik de looks en technische eigenschappen van een fiets ook belangrijke criteria bij het kopen van een mtb of racer.
- Fietsen in z'n algemeenheid geeft gewoon een prettig gevoel, in je kop en in je lijf.

Een leven zonder fiets(en) is voor mij amper voor te stellen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
PaganiProductions

Ik ben ooit begonnen om te af te vallen ik was toen ver over de 90 kg en leefde toen heel ongezond veel vreten en zuipen.
Nu dat gelukt is ben ik blijven en hangen en is nu een van dingen die ik het liefste doe in mijn leven en heeft mij ook een kick.
Met dat strava gebeuren vind ik het nog leuker om zo hard mogelijk te gaan heb toch wel een beetje een need for speed.
En met een mountainbike kan je bijna overal erin in rijden vergelijking met een enduro motor of crossbrommer wat misschien optie b was geweest maar ben blij dat ik daarna niet begonnen ben mountainbiken is toch een beetje goedkoper.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Omdat ik zonder regelmatig fysieke inspanning (aka "buitenspelen) een heel ongelukkig mens wordt. Heb jarenlang aan wedstrijdroeien gedaan, daarna wedstrijden op de reetfiets gereden en daarna cyclo's (op de reetfiets), en ergens in dat hele proces ben ik steeds meer op de MTB gaan zitten. MTB'en is leuker, omdat je naast het boeken van fysieke progressie (dat zit er met 40+ niet echt meer in, vinnik niet leuk) ook progressie kan boeken op het gebied van lef en techniek (daar zit nog de nodige rek zeg maar). Ik fiets soms met 1 of 2 vrienden, soms met mijn zoontje, en heel vaak alleen, en ik vind het heerlijk om even met niets anders bezig te zijn dan trappen en lijnen kiezen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Hekel aan joggen; bekend!
Al heb ik tydje gelopen ipv fietsen. Meer soort luiheid; lopen was schoenen aan en gaan. Fiets is “ meer werk” voor- en achteraf.

Ik werk ook deeltyd. En ry dan idd ook graag doordeweeks. De zondagochtend is voor de “ brommert”

Heb ooit een offroad gehad, klx650. Maar idd je kunt er niks mee in nl. Op enkele regios na.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

MVMVML schreef: zo 25 augustus 2019, 12:57 lol te trappen
Dit vat het voor mij wel goed samen eigenlijk :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark-V schreef: ma 26 augustus 2019, 16:26
MVMVML schreef: zo 25 augustus 2019, 12:57 Om sportief bezig te zijn, voor wat spanning en om lol te trappen met vrienden.
Niet voor de youtube volgers? :winkie:
Niet eens! 😜
Plaats reactie