moeder natuur vs de mtb

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Vind bmx achtige stukken met kombochten enzo ook geen drol aan eigelyk. Ik hou meer van “ natuurlyke” paden.

Ow nog 1 van moeder natuur. Of meer karma? :winkie: is me jaar geleden eens gelukt een stok recht tussen het vwiel te krygen waardoor ik in 1x stil stond. Gelukkig geen hoge snelheid. Echt als je het probeert lukt het je nooit die stok zo te krygen..

Boomstronken die net boven het pad uitsteken. Ook tricky. Zeker in bochten of met bladeren erover.

Zien jullie wel eens herten ofzo? Of vossen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: za 24 augustus 2019, 15:25 Puur natuur, da's het mooiste, het meest uitdagende. Niks mis met wat flow op zijn tijd, maar bij het 'echte' MTB-en moet het een beetje een gevecht tegen wat de natuur je voorschotelt zijn. Lekker je conditie, kracht en techniek aanspreken... heerlijk. Aangelegd en (te) goed onderhouden op zijn tijd is ook wel eens lekker, maar... puur is nog lekkerder.
... Maar overhangende bramentakken en okselhoge brandnetels dan weer liever niet... Mijn onderarmen zien er regelmatig niet uit :winkie: ... Onder de krassen. Maar ja, dat is all in the game als je 'wild' (niet op onderhouden routes) rijdt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

venom schreef: di 27 augustus 2019, 15:39 Vind bmx achtige stukken met kombochten enzo ook geen drol aan eigelyk. Ik hou meer van “ natuurlyke” paden.

Ow nog 1 van moeder natuur. Of meer karma? :winkie: is me jaar geleden eens gelukt een stok recht tussen het vwiel te krygen waardoor ik in 1x stil stond. Gelukkig geen hoge snelheid. Echt als je het probeert lukt het je nooit die stok zo te krygen..

Boomstronken die net boven het pad uitsteken. Ook tricky. Zeker in bochten of met bladeren erover.

Zien jullie wel eens herten ofzo? Of vossen?
Herten of vossen niet, maar wel regelmatig muisjes die de trail oversteken... echt schattig. En soms echt vlak voor je wiel, dan ben ik altijd blij dat ik hem niet gecrushed heb met mijn Maxxis noppen.. 8)

EDIT: hoewel, herten... toch wel, maar dan in Noordwijk tijdens een night ride. Dan is het altijd prijs en lopen ze zo voor je voeten. :D
Laatst gewijzigd door Wiel-Maat op di 27 augustus 2019, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

venom schreef: di 27 augustus 2019, 15:39 Vind bmx achtige stukken met kombochten enzo ook geen drol aan eigelyk. Ik hou meer van “ natuurlyke” paden.

Ow nog 1 van moeder natuur. Of meer karma? :winkie: is me jaar geleden eens gelukt een stok recht tussen het vwiel te krygen waardoor ik in 1x stil stond. Gelukkig geen hoge snelheid. Echt als je het probeert lukt het je nooit die stok zo te krygen..

Boomstronken die net boven het pad uitsteken. Ook tricky. Zeker in bochten of met bladeren erover.

Zien jullie wel eens herten ofzo? Of vossen?
Ik zie regelmatig reeën voorbij lopen, ik had pas nog een ree die een paar 100 meter parallel aan mij door het bos aan het hupsen was. Ook een paar keer een flinke Schotse hooglander midden op het pad, dat is soms niet heel handig :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

TenZNL schreef: di 27 augustus 2019, 16:26 https://www.youtube.com/watch?v=8WppCEOg1Qs
:o

En dat dat geschreven commentaar bij het filmpje: "Oh deer.." :lol:
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

(jonge) eekhoorns, boommarter (hoewel, toen reed ik op de racefiets)
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

EmPeHa schreef: di 27 augustus 2019, 20:55 (jonge) eekhoorns, boommarter (hoewel, toen reed ik op de racefiets)
Dan mag je die marter niet meetellen :wink:
Ja, doei !
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Was wel praktisch het punt waar het fietspad de mtb-route kruist. Dus in wezen reed ik met de racefiets op de mtb-route. :-D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

EmPeHa schreef: di 27 augustus 2019, 21:57 Was wel praktisch het punt waar het fietspad de mtb-route kruist. Dus in wezen reed ik met de racefiets op de mtb-route. :-D
Ja zo ken ik er nog een paar... toen ik aan de mtb route parkeerde met mijn auto poepte er een Vlaamse gaai op mijn voorruit; mooi beest man! Telt dat dan ook? :tong

:D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep....die Vlaamsegaai heeft gemikt en geraakt :lol: dus die telt zeker... :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mario070 schreef: wo 28 augustus 2019, 13:31 Jep....die Vlaamsegaai heeft gemikt en geraakt :lol: dus die telt zeker... :wink:
Ai, toch jammer want hij telt alsnog niet dan... dit was nl. fictief en diende als voorbeeld voor EmPeHa over hoe je hier dan alles wel onder kan scharen... :winkie:
Plaats reactie