MTB Mannen en Vrouwen 50 en 50+

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ik ben nog actief, maar tegenwoordig ook langer bezig want ja, al die voorbereidingen he... de leesbril op om de trailbordjes nog te kunnen zien, gehoorapparaat in doen en allemaal van dat soort dingen; tja dat kost toch meer tijd dan voorheen. ;)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Waar laat jij je e-rollator als je gaat fietsen en waar vind je een laadpaal voor dat kreng?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jan Willem schreef: di 5 november 2019, 17:06 Waar laat jij je e-rollator als je gaat fietsen en waar vind je een laadpaal voor dat kreng?
Ja inderdaad, goeie vraag. Ik baal ook als een stekker dat ik dat ding nergens kan opladen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:lol:
Ik laad hem altijd in de auto. Ruimte zat.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jan Willem schreef: di 5 november 2019, 17:29 :lol:
Ik laad hem altijd in de auto. Ruimte zat.
Blijft toch een beladen onderwerp dit.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Beladen onderwerp?
Hier verder.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jan Willem schreef: di 5 november 2019, 18:03 Beladen onderwerp?
Hier verder.
Zo....ben gauw weer terug.... Mijn een te heftige discussie geworden :-{
Dus ik blijf maar hier, waar ik hoor :-{
But thanks of course :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja, veilig hier in het 50+, waar men als 50-plusser straks op de snelweg weer 2 x 50 = 100 mag ipv 130... :roll: ....wat volgens bepaalde berekeningen voor het milieu slechts een marginale vermindering van uitstoot zou beteken. Maar ja, de bouw he.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wiel-Maat schreef: wo 6 november 2019, 16:05 Ja, veilig hier in het 50+, waar men als 50-plusser straks op de snelweg weer 2 x 50 = 100 mag ipv 130... :roll: ....wat volgens bepaalde berekeningen voor het milieu slechts een marginale vermindering van uitstoot zou beteken. Maar ja, de bouw he.
Eerder de bemoeizucht van Pinokkio die weer het braafste jongetje van de EU klas wil zijn , en denken dat we met 0,001% reductie op de totale uitstoot stikstof de wereld redden ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Snelle Buffer schreef: do 7 november 2019, 10:07
Wiel-Maat schreef: wo 6 november 2019, 16:05 Ja, veilig hier in het 50+, waar men als 50-plusser straks op de snelweg weer 2 x 50 = 100 mag ipv 130... :roll: ....wat volgens bepaalde berekeningen voor het milieu slechts een marginale vermindering van uitstoot zou beteken. Maar ja, de bouw he.
Eerder de bemoeizucht van Pinokkio die weer het braafste jongetje van de EU klas wil zijn , en denken dat we met 0,001% reductie op de totale uitstoot stikstof de wereld redden ...
Tja het is een veelbesproken onderwerp dat van berekeningen aan elkaar hangt en men buitelt over elkaar heen om die vervolgens te ontkrachten of juist te bekrachtigen...wie de zuivere waarheid spreekt is dan toch lastig te bepalen en het is dan ook nog vanuit welk perspectief het bekeken wordt.

Maar goed, zolang we als 50+ers nog kunnen MTB'en en daarvoor nog onze auto mogen gebruiken om naar de routes te rijden (al dan niet met 130 en anders gewoon met 100) is er voor ons nog enige ruimte voor het uitoefenen van deze fijne hobby. ;)
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Wiel-Maat schreef: do 7 november 2019, 11:57
Snelle Buffer schreef: do 7 november 2019, 10:07

Eerder de bemoeizucht van Pinokkio die weer het braafste jongetje van de EU klas wil zijn , en denken dat we met 0,001% reductie op de totale uitstoot stikstof de wereld redden ...
Tja het is een veelbesproken onderwerp dat van berekeningen aan elkaar hangt en men buitelt over elkaar heen om die vervolgens te ontkrachten of juist te bekrachtigen...wie de zuivere waarheid spreekt is dan toch lastig te bepalen en het is dan ook nog vanuit welk perspectief het bekeken wordt.

Maar goed, zolang we als 50+ers nog kunnen MTB'en en daarvoor nog onze auto mogen gebruiken om naar de routes te rijden (al dan niet met 130 en anders gewoon met 100) is er voor ons nog enige ruimte voor het uitoefenen van deze fijne hobby. ;)
De vraag is dan natuurlijk of dat nog kan op de zondagen, gezien het voorstel van een "autovrije zondag"....
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

sjuutje1969 schreef: do 7 november 2019, 13:09
Wiel-Maat schreef: do 7 november 2019, 11:57

Tja het is een veelbesproken onderwerp dat van berekeningen aan elkaar hangt en men buitelt over elkaar heen om die vervolgens te ontkrachten of juist te bekrachtigen...wie de zuivere waarheid spreekt is dan toch lastig te bepalen en het is dan ook nog vanuit welk perspectief het bekeken wordt.

Maar goed, zolang we als 50+ers nog kunnen MTB'en en daarvoor nog onze auto mogen gebruiken om naar de routes te rijden (al dan niet met 130 en anders gewoon met 100) is er voor ons nog enige ruimte voor het uitoefenen van deze fijne hobby. ;)
De vraag is dan natuurlijk of dat nog kan op de zondagen, gezien het voorstel van een "autovrije zondag"....
...volgens mij was de gehele politiek het er al over eens dat die optie alweer van de baan was cq gewoon niet meer haalbaar is tegenwoordig.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Wiel-Maat schreef: do 7 november 2019, 13:12
sjuutje1969 schreef: do 7 november 2019, 13:09

De vraag is dan natuurlijk of dat nog kan op de zondagen, gezien het voorstel van een "autovrije zondag"....
...volgens mij was de gehele politiek het er al over eens dat die optie alweer van de baan was cq gewoon niet meer haalbaar is tegenwoordig.
Ohhh... had ik met mijn 50+ brein even niet zo snel in de gaten :lol:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

sjuutje1969 schreef: do 7 november 2019, 13:50
Wiel-Maat schreef: do 7 november 2019, 13:12

...volgens mij was de gehele politiek het er al over eens dat die optie alweer van de baan was cq gewoon niet meer haalbaar is tegenwoordig.
Ohhh... had ik met mijn 50+ brein even niet zo snel in de gaten :lol:
:winkie: mooi excuus idd....wanneer het uitkomt altijd inzetbaar. 8)

Maar ja je weet het nooit he, wellicht wordt het alsnog uit nostalgische overwegingen ingevoerd, zodat de kinderen van nu ook eens kunnen ervaren wat het is om op de snelweg te kunnen skaten (waar dat vroeger nog rolschaatsen was....) ;)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wiel-Maat schreef: wo 6 november 2019, 16:05 Ja, veilig hier in het 50+, waar men als 50-plusser straks op de snelweg weer 2 x 50 = 100 mag ipv 130... :roll: ....wat volgens bepaalde berekeningen voor het milieu slechts een marginale vermindering van uitstoot zou beteken. Maar ja, de bouw he.
Goed voor de doorstroming. Dan gaan die Audi,s en die BMW,s ook nog een keer naar de rechterbaan.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie