Vanuit Google Foto's hier posten.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dat staan ze toch al bij alle android gebruikers. Ik zet m'n foto's liever bij bij Google dan een dubieuzere kleine partij, waarvan ik niet weer waar ze hun inkomsten vandaan halen. Gratis hosting bestaat immers niet. Als je privacy en veilig wilt is zelf hosten de enige optie.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: di 29 oktober 2019, 11:15 Dat staan ze toch al bij alle android gebruikers.
Nee hoor, ik sla ze alleen lokaal op.
Als je privacy en veilig wilt is zelf hosten de enige optie.
Correct.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tja, privcay... als je écht privacy wil, kan je maar beter helemaal niet het internet op gaan als je het mij vraagt. 8)

Doet me ook denken aan een zogenaamde advertentie van Google die ik ooit op het web tegenkwam:
"Jobs wanted. No need to apply, we already know everything about you"....

:winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: di 29 oktober 2019, 12:47 Tja, privcay... als je écht privacy wil, kan je maar beter helemaal niet het internet op gaan als je het mij vraagt. 8)
Dat klopt, maar imo is het erg naïef om dan maar helemaal nergens meer op te letten als het om privacy gaat.

Ik fotografeer meestal met een camera ipv een telefoon, en die foto's staan alleen lokaal op een pc en een backup-schijf. Noem me ouderwets, maar ik hou graag een beetje zelf de controle over mijn zaken.

De totale kritiekloze overgave aan giganten als Google, Facebook etc. verbaast mij echt enorm.
"ik heb toch niks te verbergen?" zegt men dan meestal als je iemand er naar vraagt... :roll: :roll: :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: di 29 oktober 2019, 13:30
Wiel-Maat schreef: di 29 oktober 2019, 12:47 Tja, privcay... als je écht privacy wil, kan je maar beter helemaal niet het internet op gaan als je het mij vraagt. 8)
Dat klopt, maar imo is het erg naïef om dan maar helemaal nergens meer op te letten als het om privacy gaat.

Ik fotografeer meestal met een camera ipv een telefoon, en die foto's staan alleen lokaal op een pc en een backup-schijf. Noem me ouderwets, maar ik hou graag een beetje zelf de controle over mijn zaken.

De totale kritiekloze overgave aan giganten als Google, Facebook etc. verbaast mij echt enorm.
"ik heb toch niks te verbergen?" zegt men dan meestal als je iemand er naar vraagt... :roll: :roll: :roll:
Juistem. Die bedrijven zijn niet de grootste ter wereld geworden omdat je privé info niets waard is hoor...
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kermit schreef: di 29 oktober 2019, 13:30
Wiel-Maat schreef: di 29 oktober 2019, 12:47 Tja, privcay... als je écht privacy wil, kan je maar beter helemaal niet het internet op gaan als je het mij vraagt. 8)
Dat klopt, maar imo is het erg naïef om dan maar helemaal nergens meer op te letten als het om privacy gaat.

Ik fotografeer meestal met een camera ipv een telefoon, en die foto's staan alleen lokaal op een pc en een backup-schijf. Noem me ouderwets, maar ik hou graag een beetje zelf de controle over mijn zaken.

De totale kritiekloze overgave aan giganten als Google, Facebook etc. verbaast mij echt enorm.
"ik heb toch niks te verbergen?" zegt men dan meestal als je iemand er naar vraagt... :roll: :roll: :roll:
Ik beweer ook zeker niet dat je maar nergens meer op hoeft te letten.... het kan juist zeker geen kwaad om bewust om te gaan met gegevens als het om internet gaat.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Voorop gesteld, al die reuzen zijn evil. Zullen geen kans voorbij laten gaan om meer te verdienen, en wij zijn het product. MAAR.

Google verdient z'n centen met adverteren. Om dat zo effectief mogelijk te doen willen ze zo gedetailleerd mogelijk hun doelgroepen in kaart hebben. Dat ze daarvoor verschrikkelijk veel info verzamelen klopt, maar dat is geen informatie die iemand over JOU kan kopen. Dat ze van mij exact weten dat ik in de doelgroepen 35+, vader, Groninger, mountainbiker, Magicspeler en weet ik veel val, vind ik niet zo'n probleem.

Aan de hand van mijn Android telefoon weet Google sowieso al waar ik ben, hoe laat ik ga slapen, wanneer ik afspraken heb en waar, waar ik uit eten ga en meer. Dat ze dan ook mijn foto's hosten vind ik geen grote extra inbreuk mijn privacy.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bokmaaa schreef: di 29 oktober 2019, 15:02Aan de hand van mijn Android telefoon weet Google sowieso al waar ik ben, hoe laat ik ga slapen, wanneer ik afspraken heb en waar, waar ik uit eten ga en meer. Dat ze dan ook mijn foto's hosten vind ik geen grote extra inbreuk mijn privacy.
Van mij dus niet. De lokatie van mijn telefoon staat standaard uit en gaat alleen aan als daar een specifieke reden voor is. Ik gebruik nauwelijks "gemakkelijke" apps die alles van je verzamelen. Dat betekent soms wat meer zelf doen, of alternatieve middelen gebruiken (bijvoorbeeld een navigatiesysteem ipv Google maps in je auto).

Dat ik min of meer gedwongen (alternatief is jezelf deels uitsluiten) Whatsapp gebruik is me al een doorn in het oog.

De virusscanner op mijn telefoon (F-Secure) kan van alle geïnstalleerde apps aangeven welke rechten ze op je telefoon hebben. Dat lijstje is echt een eye-opener, veel apps hebben rechten die totaal niet nodig zijn voor de functionaliteit van de betreffende app.

(We wijken wel een beetje af van het topic, maar hé, er is een raakvlak en we zitten in de lounge :wink: )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Daar ben ik wel wat jaloers op.. Bij mij is het besef er dat ik veel meer aan mijn privacy zou kunnen doen en hoor ik zeker niet bij de 'ik heb niks te verbergen' groep, maar kan ik het gedoe (of: het inleveren van gemak) niet aan m'n hoofd hebben. Want de Apples en Googles hebben een fantastisch ecosysteem gemaakt waarin alles heerlijk samenwerkt.

Waar ik wél mee aan de slag ga, en dat vergt nog flink wat werk, is hoe makkelijk ik te doxxen ben. Ik ben banger voor henk op internet dan voor Google.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik moest even Googlen wat doxing betekent :lol:
(weer een zoekactie van mij in de Google-archieven.... :roll: :D )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: di 29 oktober 2019, 15:02 Voorop gesteld, al die reuzen zijn evil. Zullen geen kans voorbij laten gaan om meer te verdienen, en wij zijn het product. MAAR.

Google verdient z'n centen met adverteren. Om dat zo effectief mogelijk te doen willen ze zo gedetailleerd mogelijk hun doelgroepen in kaart hebben. Dat ze daarvoor verschrikkelijk veel info verzamelen klopt, maar dat is geen informatie die iemand over JOU kan kopen. Dat ze van mij exact weten dat ik in de doelgroepen 35+, vader, Groninger, mountainbiker, Magicspeler en weet ik veel val, vind ik niet zo'n probleem.

Aan de hand van mijn Android telefoon weet Google sowieso al waar ik ben, hoe laat ik ga slapen, wanneer ik afspraken heb en waar, waar ik uit eten ga en meer. Dat ze dan ook mijn foto's hosten vind ik geen grote extra inbreuk mijn privacy.
Nou, foto's van vrouw/kinderen of je (stiekume? :wink: ) vriendin vind ik nog wel een tandje meer prive dan de rest. Zodoende, die niet op cloudservices opslaan. Maar goed, dat ben ik.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: di 29 oktober 2019, 15:45 Ik moest even Googlen wat doxing betekent :lol:
(weer een zoekactie van mij in de Google-archieven.... :roll: :D )
Duckduckgo!
Plaats reactie