Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Die maakt de foto :lol: :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

We zagen er ook 1 in Morzine. Ik kan mij nog enigszins voorstellen dat je op een rustig paadje zoiets nog zou kunnen doen maar in een bikepark? :~
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Er rende een beestje recht voor me uit op de route, bruin met zwarte spikkeltjes in de vacht.
Leuk, als ik een eekhoorntje zie is de rit sowieso geslaagd.
Slaat 'ie opeens zijn vleugels uit en vliegt weg.
Ik moest echt even hardop tegen mezelf zeggen dat het dus toch geen eekhoorntje was. :lol:
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Leuk als je sowieso een eekhoorntje zou zien die bruin is met zwarte spikkels..... was nou maar naar Specsavers gegaan.. :lol:
mountainbiken: It's ok to be crap
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

ManWithTheGoldenBike schreef: ma 4 juli 2022, 09:32 Leuk als je sowieso een eekhoorntje zou zien die bruin is met zwarte spikkels..... was nou maar naar Specsavers gegaan.. :lol:
Nou ja, je snapt wat ik bedoel hè
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Tuuluuk! In de snelheid zien we niet altijd goed wat er werkelijk te zien is, ook omdat onze hersenen een deel van het beeld voor ons afmaakt. Ik kan me dit heel goed voorstellen.
mountainbiken: It's ok to be crap
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Vorig jaar op een zomeravond op Ginkelse Duin in Leersum: 2 vaders op een stadfiets tegen de route in met allebei een kinderzitje achterop met kind erin....

Ze stonden op de camping en waren wat aan het fietsen en dacht zo terug te kunnen naar de camping :o

En ze hadden al het vermoeden dat ze op pad reden wat niet helemaal de bedoeling was, maar dat het eenrichtingsverkeer was wisten ze niet... Vriendelijk verder geholpen en via een bospad naar 'de bewoonde wereld' gestuurd ;)
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Je moet iets als je papadag hebt :D
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misschien niet het vreemdste maar afgelopen zaterdag op de route Mook stopte ik even net achter 3 wandelaars om een kraakje uit m'n crank te halen. Zegt 1 van de dames; 'dat is ook zelfs zo'n elektrische MTB ...' :o :o :o

Ik reageerde denk ik nogal verbaasd/fel want de beste dame excuseerde zich daarna :winkie:

Nou ja fel ik was hooguit verbaasd want ben alleszins nog niet van plan die overstap te maken. En m'n xc fully is nu niet echt een voorbeeld van een e-mtb.

Maar conclusie was iig dat deze dame wel oprechte aandacht had voor m'n materiaal. En daarnaast was het korte gesprekje een voorbeeld hoe wandelaars en mtbers uiteindelijk lachend elks zijns/haars weg gingen :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Vandaag iemand op de vaste route van Ede gezien met een soort vouwfiets op een zijpaden.

De meneer was uitgedost alsof hij op safari ging :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Een halfvergane autostoel op de klim na het maisveld (tegenwoordig Bloemenrivièra) tijdens het onderhoudswerk aan de mtb-route Rhenen.
Vandaag tijdens het opruimen van afval rond de nieuwe track op de Donderberg bij Leersum (track nog niet open) zware metalen onderdelen van een kloofmachine, potten, pannen, een autowiel en de vergane resten van een strijkijzer.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toch nog wat deze weken op de routes rond Rijk van Nijmegen. Op de route Mook zag ik 2 mtbers voor mij uit fietsen die ik rap inhaalde. Toen ik dichtbij kwam in een klimmetje gingen ze opzij. Maar ik zag dus dat de voorste mtber met een soort sleepkabel/elastiek de achterste mtber voortsleepte. Dat heb ik echt nog nooit gezien?

Iemand van hier? Lijkt me toch niet dat je een 3-4 meter lange kabel meesleept alleen in geval van pech? Zal toch misschien een andere reden hebben?

En vandaag lag er op de Mookerheide op de plek waar schapen grazen een schaap op z'n rug. Kon duidelijk niet meer zelfstandig overeind komen. Dus maar even weer overeind geholpen. Nog even de dienstdoende herder gebeld die dankbaar was namens het schaap. Waarschijnlijk was ze anders dood gegaan. 8) :o

Weer credits voor de MTB Community :bier: :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Die 'sleepkabels' waren tot een paar jaar geleden bon ton bij de Transalp(nu zijn ze verboden) vooral bij de mixed teams.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat die sleepkabels ideaal zijn wanneer je met iemand met een ebike gaat fietsen... :bier:

En waarschijnlijk met een zeer fitte en aanzienlijk minder fitte biker ook Fancy exemplaren worden al enkele jaren getarget op kinderen, ken meerdere mensen die op die manier hun kinderen op tochtjes in wat geaccidenteerd terrein hebben meegenomen (wel gemaakt met bijv. een oude DH binnenband, wat nylonband en een paar van die inklop ogen of wat er verder nog in de garage rondslingerde).

Nu zijn de meeste NL heuvels niet dermate lang om het met bevestigen, losmaken, opbergen, .... de moeite te laten zijn maar wanneer je een half uur aan het klimmen bent op gravelroad, kan het makkelijk uit.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Een aantal hele vette drops en de nodige pittige kimmen en afdalingen met veel wortels…

Helaas moest ik daarvoor wel naar Denemarken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie