Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Een bloederige torso zonder hoofd tussen de route Rhenen en de trimbaan. Werd door een omstander die zich te pletter geschrokken was voor echt aangezien. Die belde ter plekke de politie. Het feit dat het daags daarvoor Halloween was geweest, bracht helderheid in de zaak.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Stapeltje ingewanden met een horloge ernaast. Na het kijken van te veel misdaadseries nam de fantasie een loopje met de initiële vinder en stond de politie in het bos. Bleek dat er een ree was afgeschoten en ontweid.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik kwam vorige week een donkere vrouw met haar dochter op de MTB tegen. Nou zie je hier in het zuiden niet veel donkere mensen, laat staan dat ze op een MTB rijden. Ik ken ook maar 1 donkere MTBer, laat staan vrouw. Ook in het worldcup circuit rijden (vrijwel) geen donkere mensen rond, dus ik vond het vrij opmerkelijk. Waarom is dat eigenlijk?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

zonoskar schreef: di 13 juli 2021, 11:11 Waarom is dat eigenlijk?
Voor ons is het heel moeilijk te bepalen waarom jij dat opmerkelijk vond... :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Ik denk dat Zonoskar zich afvraagt waarom er zo weinig donkere mensen aan de Worldcup meedoen. :-D

Ik vermoed dat dat komt omdat de meeste donkere MTB-ers zich niet gekwalificeerd hebben :bier:
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

G.P. schreef: di 13 juli 2021, 11:48 Ik denk dat Zonoskar zich afvraagt waarom er zo weinig donkere mensen aan de Worldcup meedoen. :-D

Ik vermoed dat dat komt omdat de meeste donkere MTB-ers zich niet gekwalificeerd hebben :bier:
Duidelijk :)

Maareh, waarom komt dat. Gaan ze liever (met risiko dat ik stereotyperend overkom) basketballen, of is de instap te duur, te technisch, of teveel risiko op blessures, of worden ze door de politie van de fiets getrokken omdat ze op een dure fiets rijden, of zijn we met zijn allen zo elitair dat dit afschrikt? Het is niet zo dat donkere mensen niet kunnen fietsen, of daar niet sportief genoeg voor zijn ofzo. Ze domineren sommige andere sporten, dus waarom niet MTBen, of zelfs op de racefiets (in de Tour zie je ook niet veel donkere mensen)? Of is dit alleen in mijn regio zo en rijden er boven de rivieren wel veel donkere mensen door de bossen? Maar goed, dan nog zou ik ze ook verwachten in de top sport.

Of ben ik nou white-privileged bezig en moet ik me bakkes houden?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

zonoskar schreef: di 13 juli 2021, 12:00

Of ben ik nou white-privileged bezig en moet ik me bakkes houden?
Nee toch. Het is een observatie, geen mening. Ik zag vroeger (doe het al 10 jaar niet meer) hetzelfde met wintersport. Met MTB'en heb ik er niet op gelet, maar nu je het erover hebt valt het wel op.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

zonoskar schreef: di 13 juli 2021, 12:00
G.P. schreef: di 13 juli 2021, 11:48 Ik denk dat Zonoskar zich afvraagt waarom er zo weinig donkere mensen aan de Worldcup meedoen. :-D

Ik vermoed dat dat komt omdat de meeste donkere MTB-ers zich niet gekwalificeerd hebben :bier:
Duidelijk :)

Maareh, waarom komt dat. Gaan ze liever (met risiko dat ik stereotyperend overkom) basketballen, of is de instap te duur, te technisch, of teveel risiko op blessures, of worden ze door de politie van de fiets getrokken omdat ze op een dure fiets rijden, of zijn we met zijn allen zo elitair dat dit afschrikt? Het is niet zo dat donkere mensen niet kunnen fietsen, of daar niet sportief genoeg voor zijn ofzo. Ze domineren sommige andere sporten, dus waarom niet MTBen, of zelfs op de racefiets (in de Tour zie je ook niet veel donkere mensen)? Of is dit alleen in mijn regio zo en rijden er boven de rivieren wel veel donkere mensen door de bossen? Maar goed, dan nog zou ik ze ook verwachten in de top sport.

Of ben ik nou white-privileged bezig en moet ik me bakkes houden?
Geheel toevallig een rit door Afrika om het fietsen te promoten: https://wielerrevue.nl/artikel/454037/o ... mas-dekker

Ik denk dat mensen vaak blijven bij datgene wat ze kennen en wat in hun sociale omgeving populair is. Verder is het natuurlijk zo dat als je goed wilt worden in een sport je jong moet beginnen en dan ben je vaak nog sterker gefocust op je directe omgeving en de helden waarmee je je associeert. En inderdaad, zeker op jonge leeftijd is de investering in goed materiaal wellicht lastig. Gelet op de atletische prestaties van donkere mensen in de atletiek best wel een gemis in de topsport.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Een fransman met 2 kunstbenen, aan het downhillen in Winterberg. Respect.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

2 sexende vrouwen die me uitnodigden mee te doen :winkie:
(Hubertus Duin Den Haag, t was wel 23 jaar geleden he)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ironhorse Erik schreef: zo 15 augustus 2021, 11:16 2 sexende vrouwen die me uitnodigden mee te doen :winkie:
(Hubertus Duin Den Haag, t was wel 23 jaar geleden he)
Zijn we wel weer nieuwsgierig wat je met dat aanbod gedaan hebt?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Niets natuurlijk :-{ .....in de achtertuin van de Scheveningse gevangenis :lol: waar regelmatig patrouille van links naar rechts rijden :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat maakt het extra spannend :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Vandaag op de route Markelo, 2 scooters. :~
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie