Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hilco schreef: za 6 februari 2021, 14:10 ik kwam laatst mezelf tegen .........behoorlijk :-{
Als ik dit koppel aan de topictitel moet jij wel een behoorlijk vreemde snuiter zijn Hilco ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Dennis74 schreef: vr 5 februari 2021, 21:00
Marcobiker schreef: vr 5 februari 2021, 15:59 Sorry, echt alvast heel erg sorry!
Hier krijg ik flashbacks van.
Een keer op een zondagochtend een vrouw in een open bosperceel een dikke bruine eruit zien persen. Vol in beeld 🤢
Sorry, nogmaals sorry! :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lars op een hardtail met tubeless banden...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ad58 schreef: ma 8 februari 2021, 13:50 Lars op een hardtail met tubeless banden...
Haha, grappig. Dat gelooft natuurlijk geen hond.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

:shushing_face:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

kermit schreef: zo 7 februari 2021, 14:53
Hilco schreef: za 6 februari 2021, 14:10 ik kwam laatst mezelf tegen .........behoorlijk :-{
Als ik dit koppel aan de topictitel moet jij wel een behoorlijk vreemde snuiter zijn Hilco ;-)
ik vrees dat dat ook zo is :winkie:

maar wel aardig hoor :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Afgelopen zondag waren we net begonnen aan een rondje vrij rijden in het lokale bos (waar dat legaal is) toen we een paard in het bos zagen staan. Dit was buiten het omheinde deel van het bos (waar paarden lopen) en was duidelijk een uitgebroken paard.
Tsja, wat doe je dan? Mijn fietsmaat heeft het paard rustig benaderd en kon zijn afgescheurde band vastpakken. Toen maar de politie gebeld en een melding gemaakt. En dan? Dat vroegen we aan de politie en die zei: bind maar vast aan een boom. Dat leek ons geen goed idee en gelukkig kwam op dat moment de eigenaar er aan.
Die vertelde dat het paard de avond er voor al was uitgebroken, best wel een eind verder op.

Daarna vroeg hij of wij het bruine paard ook hadden gezien. Er was dus twee paarden los gebroken. De zoektocht naar het bruine paard werd het doel van ons fietsrondje. Ik dacht nog, die vinden we nooit in het bos, die kan overal zijn. Ze waren ook met auto’s aan het zoeken zodat wij vooral de smalle paadjes in gingen. We kwamen nog een MX tegen, die op zoek was naar het paard. En toen, daar liep paard nummer 2 plotseling vlak voor ons.

Waar paard nr 1 heel mak was en blij leek dat hij was gevonden, was dit bij paard nr 2 niet het geval. Die ging er meteen vandoor, wij op ruime afstand er achter aan, zodat we ‘m in beeld konden houden en anderen konden aanwijzen waar het paard was.
Dat lukte redelijk, bij een wandelaar met hond ging het paard het bos weer in, even later kwamen een politieauto en de eigenaar er aan en die konden we meteen de goede kant op wijzen. Wij er ook weer op ruime afstand achteraan. Het was best een eind verder dat we het paard weer zagen en deze ging een stuk open bos in. Hier stond het paard een tijdje rustig, de eigenaar was redelijk vlak bij, de MX-er wat verder weg en wij op een afstandje. Het leek er op dat het paard naar de eigenaar ging, liep er met een boogje om heen en ging er weer vandoor.

We verloren het paard niet uit beeld en even later liep het paard op een pad met aan de ene kant de MX-er en aan de andere kant de eigenaar. Nu leek het goed te komen, maar het paard liep zo de eigenaar voorbij.
Toen werd het een beetje eng want het paard liep naar de N34, een best wel drukke autoweg. Voor het grootste deel staan er hekken tussen het bos en de N34, maar op dit deel niet meer.

En daarna was het paard weg. Het was naar links op de parallelweg gelopen en daarna was geen paard meer te zien. We zijn nog naar de andere kant van de N34 gefietst, daar was ook geen paard te zien, en terug was ook niemand meer te zien die op zoek was naar een paard. Geen idee hoe het is afgelopen. Als er een ongeluk was gebeurd met het paard dan was het wel in het lokale nieuws geweest, ik verwacht dat ze ‘m uiteindelijk hebben gevangen.

Het was wel een bijzonder fietstochtje zo.
Efsee
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 februari 2019, 20:08
Mijn mountainbike: Scott Scale

Wat een vermakelijk topic! :D

Als ik er zo bij stil sta, heb ik zelf ook nog wel een duit voor in het zakje:

- meerdere malen een "boze" buizerd die rakelings over je helm scheert
- een politiemotor op Zeist, die duidelijk aan het zoeken was hoe hij dat pad ergens weer af kon
- een paard dat bij Hoge Vuursche zonder bereider overstuur en met een noodgang langs en over de N415 rende (is goed afgelopen)
- begin dit jaar op een zondagochtend een stuk of zeven/acht gedumpte kerstbomen midden op de track, inclusief nog een paar restjes van slingers
- tieners op scooters
- een jonge gast die stoer wilde doen voor zijn vriendin en met een quad op het technische zuidelijke stuk op route Exloo reed. Beetje een afgang als je dan wordt ingehaald door twee mountainbikers, inclusief mijn zoontje van (toen) 12
- COVID-bikers in spijkerbroek, waarbij uit de rugzak luide muziek kwam
- een eenwieler op Leersum
- een nieuw fenomeen lijken steps op Leersum te zijn. Afgelopen weekend een hele groep ingehaald bij de wortelklim
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Efsee schreef: di 13 april 2021, 21:11 - een paard dat bij Hoge Vuursche zonder bereider
Was het bij een restaurant?

Ook raar, ik zag laatst tijdens m’n fietsrondje twee mannen met een boedelbak een beetje zoekend rondrijden. Dacht dat ze verkeerd zaten. Even later reed ik zelf met de auto weg en zag ik ze op een rare plek langs de weg staan, net buiten het parcours. Hadden blijkbaar een lading tuinafval gedumpt en vonden het zelf best lollig. Aanspreken leek me een beetje zinloos en bij de politie hoef je er ook niet mee aan te komen gok ik, dus maar doorgereden en later toch een beetje spijt dat ik niks gedaan heb.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Efsee schreef: di 13 april 2021, 21:11 - een eenwieler op Leersum
Die heb ik daar al vaker gespot (en die fietst nog verdomd hard ook)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Oli4k schreef: di 13 april 2021, 21:38
Efsee schreef: di 13 april 2021, 21:11 - een paard dat bij Hoge Vuursche zonder bereider
Was het bij een restaurant?

Ook raar, ik zag laatst tijdens m’n fietsrondje twee mannen met een boedelbak een beetje zoekend rondrijden. Dacht dat ze verkeerd zaten. Even later reed ik zelf met de auto weg en zag ik ze op een rare plek langs de weg staan, net buiten het parcours. Hadden blijkbaar een lading tuinafval gedumpt en vonden het zelf best lollig. Aanspreken leek me een beetje zinloos en bij de politie hoef je er ook niet mee aan te komen gok ik, dus maar doorgereden en later toch een beetje spijt dat ik niks gedaan heb.
Kan je gewoon bij de politie melden. Moet je gewoon doen
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Je hebt gelijk. Volgende keer bel ik.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

TenZNL schreef: di 13 april 2021, 21:42
Efsee schreef: di 13 april 2021, 21:11 - een eenwieler op Leersum
Die heb ik daar al vaker gespot (en die fietst nog verdomd hard ook)
Ik zag 'm op de Bergweg richting Overberg op het asfalt afdalen, heel knap dat je met een snelheid van 40+ nog controle kan houden.
Voordeel is wel dat je met zo'n ding nooit OTB kan gaan.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Heeft dat ding een freewheel dan? En dan misschien ook een rem? Wel dapper om op een eenwieler een mtb route af te gaan.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Anne Jan schreef: wo 14 april 2021, 10:02 Heeft dat ding een freewheel dan? En dan misschien ook een rem? Wel dapper om op een eenwieler een mtb route af te gaan.
gouwe ouwe https://www.youtube.com/watch?v=1uPznTbus3g
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie