Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben op de groene lus van de route van Harderwijk/Ermelo paar keer militairen tegen gekomen en op de blauwe lus van de zelfde route een kudde schapen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bowiex schreef: ma 16 september 2019, 09:54
Joepie de schreef: ma 16 september 2019, 08:56

Och och och. Die mensen van de trail crew zullen zich zo maar eens heel verantwoordelijk kunnen voelen omdat zij zich heel hard belangeloos inzetten voor het onderhoud van de paden zodat mensen zoals jij voor een luttel bedrag zich daarop het hele jaar door door kunnen vermaken. Treffen ze ineens een fraai exemplaar van een verzurende generatie die het allemaal gaat zitten verjuridiseren. Ik tref dit dagelijks: lekker moeilijk doen, zonder enig doel, maar alleen omdat het kan. Nou, ik zou met de andere leden van de trail crew me razendsnel over de route verspreid hebben zodat we je om de 200 meter staande kunnen houden. Dat ligt namelijk prima binnen de bevoegdheden. Fijne dag nog.
Hoewel ik van mening ben dat we blij mogen zijn met een groep mensen die zich zo inzetten, ben ik het er absoluut niet mee eens dat zij zich ineens als een soort van BOA gaan gedragen.

De toon die men bij tijd en wijlen aansloeg in een vroeg stadium van bv de UHR stoorde mij enorm.
Je kon/kunt de (sommige) vrijwilligers nog geen veer in de reet duwen zonder op je vignet aangesproken te worden. :~

Het is hartstikke mooi dat men trots is op wat bereikt is, chapeau. Maar je zo verantwoordelijk voelen dat je politiemannetje gaat staan spelen én dat rechtvaardigt omdat je "toevallig" een "paar" zaterdagochtenden in het bos hebt staan harken, gaat mij wat ver.

Dit staat er op de site van de UHR:
* Ben ik strafbaar als ik zonder vignet gebruik maak van de route?
Ja! Sinds 1 februari 2015 ben je vignetplichtig als je gebruik maakt van de MTB-routes op de Utrechtse heuvelrug. Als je staande gehouden wordt door een BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) en je kan het vignet niet tonen, kan er een boete uitgeschreven worden.

Zo stoort mij ook de ontzettend flauwe opmerking over de mogelijke pesterijen die jij schetst, om iemand die gewoon rustig wilt fietsen ( onterecht dus zie boven) te vragen naar een vignet en dat zo nodig om de 200 meter te herhalen het niet gaat zoals JIJ dat wilt.
Respect verkrijg je imho niet door iemand elke 200 meter staande te houden!

Ik vind het wel ontzettend goede reclame voor de routes op de UHR. Ik voel me er nu helemaal welkom. :-q
Het is natuurlijk vooral flauw om dat vignet even niet te tonen, zelfs als de toon niet geheel vriendelijk overkomt. Want die vrijwilligers voelen zich echt wel extra betrokken en weten ook best dat ze geen macht hebben. Maar op het moment dat vrijwilligers er het bijltje bij neer gooien, dan is het gedaan met de pret in NL.

Daarnaast zou je ook kunnen beseffen dat de iets minder vriendelijke toon eerder voort komt uit wangedrag van eerdere ontmoetingen. Zo een eikel die je uit staat te lachen als je hem wel vriendelijk naar het vignet hebt gevraagd. Beetje raar gedrag en dat zet en kwade toon. Of van die mensen die omhoog blijven fietsen op een wandelpad terug naar een leuk stukje. En beamen dat ze weten dat het niet mag. "Maar wat ga jij er aan doen"? (Huilen dat binnenkort een leuk stukje afgesloten wordt...).

Weer typisch haantjesgedrag in de trant van "waar bemoei je je mee?". We leven in een te vol land waar we rekening moeten houden met elkaar, waar we elkaar er af en toe even op moeten wijzen dat je wat 'afwijkend' aan het doen bent. En als 'afwijker' zul je je dan weer snel aan moeten passen om de gemoederen te bedaren (ja, de 'schuld' ligt bij de afwijker).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 16 september 2019, 10:11
Bowiex schreef: ma 16 september 2019, 09:54

Hoewel ik van mening ben dat we blij mogen zijn met een groep mensen die zich zo inzetten, ben ik het er absoluut niet mee eens dat zij zich ineens als een soort van BOA gaan gedragen.

De toon die men bij tijd en wijlen aansloeg in een vroeg stadium van bv de UHR stoorde mij enorm.
Je kon/kunt de (sommige) vrijwilligers nog geen veer in de reet duwen zonder op je vignet aangesproken te worden. :~

Het is hartstikke mooi dat men trots is op wat bereikt is, chapeau. Maar je zo verantwoordelijk voelen dat je politiemannetje gaat staan spelen én dat rechtvaardigt omdat je "toevallig" een "paar" zaterdagochtenden in het bos hebt staan harken, gaat mij wat ver.

Dit staat er op de site van de UHR:
* Ben ik strafbaar als ik zonder vignet gebruik maak van de route?
Ja! Sinds 1 februari 2015 ben je vignetplichtig als je gebruik maakt van de MTB-routes op de Utrechtse heuvelrug. Als je staande gehouden wordt door een BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) en je kan het vignet niet tonen, kan er een boete uitgeschreven worden.

Zo stoort mij ook de ontzettend flauwe opmerking over de mogelijke pesterijen die jij schetst, om iemand die gewoon rustig wilt fietsen ( onterecht dus zie boven) te vragen naar een vignet en dat zo nodig om de 200 meter te herhalen het niet gaat zoals JIJ dat wilt.
Respect verkrijg je imho niet door iemand elke 200 meter staande te houden!

Ik vind het wel ontzettend goede reclame voor de routes op de UHR. Ik voel me er nu helemaal welkom. :-q
Het is natuurlijk vooral flauw om dat vignet even niet te tonen, zelfs als de toon niet geheel vriendelijk overkomt. Want die vrijwilligers voelen zich echt wel extra betrokken en weten ook best dat ze geen macht hebben. Maar op het moment dat vrijwilligers er het bijltje bij neer gooien, dan is het gedaan met de pret in NL.

Daarnaast zou je ook kunnen beseffen dat de iets minder vriendelijke toon eerder voort komt uit wangedrag van eerdere ontmoetingen. Zo een eikel die je uit staat te lachen als je hem wel vriendelijk naar het vignet hebt gevraagd. Beetje raar gedrag en dat zet en kwade toon. Of van die mensen die omhoog blijven fietsen op een wandelpad terug naar een leuk stukje. En beamen dat ze weten dat het niet mag. "Maar wat ga jij er aan doen"? (Huilen dat binnenkort een leuk stukje afgesloten wordt...).

Weer typisch haantjesgedrag in de trant van "waar bemoei je je mee?". We leven in een te vol land waar we rekening moeten houden met elkaar, waar we elkaar er af en toe even op moeten wijzen dat je wat 'afwijkend' aan het doen bent. En als 'afwijker' zul je je dan weer snel aan moeten passen om de gemoederen te bedaren (ja, de 'schuld' ligt bij de afwijker).
Nuances hou je altijd.
Omgedraaid zou je kunnen stellen dat het gedrag van iemand die voor de zoveelste keer een vignet dient te tonen aan een overijverige vrijwilliger ook afwijkend wordt.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Bowiex schreef: ma 16 september 2019, 10:24 Nuances hou je altijd.
Omgedraaid zou je kunnen stellen dat het gedrag van iemand die voor de zoveelste keer een vignet dient te tonen aan een overijverige vrijwilliger ook afwijkend wordt.
Speculaties hou je ook altijd. Aangezien het voorval gepost wordt in een topic dat heet "het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route" ga ik er van uit dat het eerder een incident is, dan een herhaaldelijk iets.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben het volledig met Bowiex eens en zal waarschijnlijk precies zoals Slapbandje gereageerd hebben. Gefeliciteerd dat je jezelf betrokken voelt, niets dan lof voor het werk dat je verricht maar ga niet de BOA uithangen want dat ben je niet.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TenZNL schreef: zo 15 september 2019, 23:55 Een papa met dikke fully in volledige teamoutfit die probeerde dochterlief van 2? op een fietsje met zijwieltjes over Dorst te loodsen op zaterdagmorgen :lol:
Je moet ook wel jong beginnen😃
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dice Oldskool schreef: ma 16 september 2019, 11:04 Ik ben het volledig met Bowiex eens en zal waarschijnlijk precies zoals Slapbandje gereageerd hebben. Gefeliciteerd dat je jezelf betrokken voelt, niets dan lof voor het werk dat je verricht maar ga niet de BOA uithangen want dat ben je niet.
Kortom, harken en verder je bek houden?

Ontopic:
Eigenlijk weinig verbazende dingen gezien, behalve die gladde slang op Hoge Vuursche... en zo links en rechts wat koeien.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef: ma 16 september 2019, 11:04 Ik ben het volledig met Bowiex eens en zal waarschijnlijk precies zoals Slapbandje gereageerd hebben. Gefeliciteerd dat je jezelf betrokken voelt, niets dan lof voor het werk dat je verricht maar ga niet de BOA uithangen want dat ben je niet.
Nu staat op de UHR regelmatig een BOA mee te scheppen, dus een te grote bek gaat je niet verder helpen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Zag eerder hier die post van Yo-Eddy over die ratelslang... het schijnt dat er op de UHR ook regelmatig slangen gesignaleerd worden, te weten de BOA constrictors. En die houden je zo in een wurggreep als je niet oppast. :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

:winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wiel-Maat schreef: ma 16 september 2019, 11:31 Zag eerder hier die post van Yo-Eddy over die ratelslang... het schijnt dat er op de UHR ook regelmatig slangen gesignaleerd worden, te weten de BOA constrictors. En die houden je zo in een wurggreep als je niet oppast. :D
:winkie:


(hoewel het in dit geval dan een BOA constructor is :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: ma 16 september 2019, 11:37
(hoewel het in dit geval dan een BOA constructor is :wink: )
Volgens sommigen is het de BOA conflictor.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: ma 16 september 2019, 11:37
Wiel-Maat schreef: ma 16 september 2019, 11:31 Zag eerder hier die post van Yo-Eddy over die ratelslang... het schijnt dat er op de UHR ook regelmatig slangen gesignaleerd worden, te weten de BOA constrictors. En die houden je zo in een wurggreep als je niet oppast. :D
:winkie:


(hoewel het in dit geval dan een BOA constructor is :wink: )
:lol: ja, die slag is u! ;)
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Getuige van een rimjob (nee het gaat hier niet om de tubeless tape van Peaty’s) in de bossen van Herpen, bleek dat ik door de roze route gefietst was aldus een local..

En afgelopen zaterdag nog spotten TenZNL en ik een dame op een krantenfiets die het Y-tell stuk blijkbaar ook kon waarderen : Suprised :
'BUILT not Bought '
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dice Oldskool schreef: ma 16 september 2019, 11:04 Ik ben het volledig met Bowiex eens en zal waarschijnlijk precies zoals Slapbandje gereageerd hebben. Gefeliciteerd dat je jezelf betrokken voelt, niets dan lof voor het werk dat je verricht maar ga niet de BOA uithangen want dat ben je niet.
Ik, en later Joepie, gingen waarschijnlijk vooral af op het feit dat Slapbandje een beetje de knuppel in het hoenderhok gooit door te posten dat een routebouwer die om een vignet vraagt echt iets heel geks is. Ik ken het principe "don't feed the trolls" maar het lijkt me duidelijk dat de beste man op zoek is naar dergelijke reacties. Er is inmiddels het een en ander weg gemodereerd dus dit is allemaal niet meer heel accuraat en het is zonde van zo'n gezellig topic om hier een discussie te voeren over het al dan niet tonen van vignetten of de sociale vaardigheden van Slapbandje.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie