Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Was nou de dame of de broek versleten? :o
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ik vermoed beiden….
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

klauterkamer schreef: za 12 maart 2022, 08:45 :) Geweldig! Zat bijna onder de koffie van het lachen
Goed dat ik nog niet verteld had dat ik ook zo'n dame tegenkwam.
Eigenlijk off topic, want het was in de stad.
Een dame met een iets te grote bips in een iets te strakke lycra broek.
Geen fietsbroek, want ipv de zeem zag je haar string :o
Wel kudos omdat ze op de MTB zat ipv de scooter. :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een dame met een iets doorschijnende broek kan ik nog wel tolereren. Een man waarbij je de holsnor ziet zitten gaat mij dan weer te ver. 🤢
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Een fietsparkeertegel ín de route. :D

Wie heeft m al gespot op de veluwezoomroute? Onzalige bos, laatste klim blauwe route voordat je naar de bloemerstrail afbuigt.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

En onderweg naar een route, met enige regelmaat, waar dan ook: één enkele schoen op de vluchtstrook…. Hoezo dat dan…..
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

shiverer schreef: wo 18 mei 2022, 14:27 Een fietsparkeertegel ín de route. :D

Wie heeft m al gespot op de veluwezoomroute? Onzalige bos, laatste klim blauwe route voordat je naar de bloemerstrail afbuigt.
Zondag nog gereden, niet gezien. Wel een ongevallen boom vol over het pad.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik was een paar weken terug in de Bourgogne en de fiets was mee. Het was in een regio waar weinig off-road gefietst wordt en als het gedaan wordt vooral door oude mannen die zo min mogelijk uitdaging zoeken, afgaande op de foto’s van de plaatselijke mtb-vereniging. Je kunt daar eindeloos over onverharde landwegen rijden en er is genoeg hoogteverschil, maar uitdagend terrein is lastig te vinden en singletracks zijn er eigenlijk niet. De mtb-routes die er zijn zijn tevens ook wandelroute en gaan over wat bredere paden. Segmenten op Strava zoeken heeft geen zin want dat wordt daar niet gebruikt door mountainbikers (en is ook totaal kansloos want het terrein verandert voortdurend door de seizoenen heen).

Zover de inleiding. Op zich niets bijzonders, tot ik ergens reed, inmiddels licht verveeld door de zoveelste landweg, en duidelijk iets herkende dat op een singletrack leek. Ik kreeg gelijk een gevoel van vreugde en herkenning en voelde me echt verbonden met “my people” die daar ook hadden gereden. Er fietsen hier mensen zoals ik!!1! Het was uiteindelijk een stukje van niks maar toch leuk dat zoiets normaals dan ineens heel bijzonder is.

Verder kwam ik nog een aantal wilde zwijnen en herten tegen maar die zijn daar juist heel normaal.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Je inleiding bouwt eerlijk gezegd wel op naar een ietwat teleurstellende climax... :tong
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Oli4k schreef: wo 18 mei 2022, 22:23 Ik was een paar weken terug in de Bourgogne en de fiets was mee. Het was in een regio waar weinig off-road gefietst wordt en als het gedaan wordt vooral door oude mannen die zo min mogelijk uitdaging zoeken, afgaande op de foto’s van de plaatselijke mtb-vereniging. Je kunt daar eindeloos over onverharde landwegen rijden en er is genoeg hoogteverschil, maar uitdagend terrein is lastig te vinden en singletracks zijn er eigenlijk niet. De mtb-routes die er zijn zijn tevens ook wandelroute en gaan over wat bredere paden. Segmenten op Strava zoeken heeft geen zin want dat wordt daar niet gebruikt door mountainbikers (en is ook totaal kansloos want het terrein verandert voortdurend door de seizoenen heen).

Zover de inleiding. Op zich niets bijzonders, tot ik ergens reed, inmiddels licht verveeld door de zoveelste landweg, en duidelijk iets herkende dat op een singletrack leek. Ik kreeg gelijk een gevoel van vreugde en herkenning en voelde me echt verbonden met “my people” die daar ook hadden gereden. Er fietsen hier mensen zoals ik!!1! Het was uiteindelijk een stukje van niks maar toch leuk dat zoiets normaals dan ineens heel bijzonder is.

Verder kwam ik nog een aantal wilde zwijnen en herten tegen maar die zijn daar juist heel normaal.
Vandaar de IGN kaarten in de supermarkt om wat te snuffelen. Wel veel leuke dorpjes om doorheen te fietsen daar :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik koop vaak een wandelkaart van de omgeving op vakantie. Op het totale bedrag dat je uitgeeft zijn dat de kosten niet en een kaart geeft toch een stukje meer overzicht dan je gps of telefoon.

Verder de laatste tijd geen vreemde dingen op routes tegengekomen trouwens ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

DuReal schreef: do 19 mei 2022, 10:12 Je inleiding bouwt eerlijk gezegd wel op naar een ietwat teleurstellende climax... :tong
Sorry, het is daar nou eenmaal vrij saai. Mooi, maar saai. Het vreemde vind ik dat ze alles hebben om er een mtb-walhalla van te maken maar blijkbaar niet de doelgroep die dat ook wil. Beetje het tegenovergestelde van hier.

Wat ze wel hebben zijn veel jagers. Ieder stukje bos is daar ingericht om beestjes af te knallen. Volgens mij naast het oogsten van biomassa de hoofdreden dat ze het bestaan van wilde natuur tolereren. Denk dat op een rondje van 15 km ik zo een stuk of 50 van die verhogingen/torentjes tegenkom die ze voor de jacht gebruiken. Er lagen er dit keer opvallend veel op hun kant. Harde wind? Gefrustreerde jager? Activisten?
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

ManWithTheGoldenBike schreef: wo 18 mei 2022, 17:08 En onderweg naar een route, met enige regelmaat, waar dan ook: één enkele schoen op de vluchtstrook…. Hoezo dat dan…..
Moet je eens op googlen, is zelf een bedrijf met de naam 'one shoe' vanwege het fenomeen.
Rijkswaterstaat geeft aan dat vrachtwagenchauffeurs ze op het trayplankje laten staan en vergeten.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Een grote slang op de route Hellendoorn, vermoedelijk een ringslang. Nou zijn deze kennelijk niet erg zeldzaam in Nederland, maar ik had er niet eerder een gezien en deze vond ik erg opvallen vanwege zijn grootte, toch wel bijna een meter in gekronkelde vorm en een opvallende groene kleur. Ik kreeg helaas niet de tijd de telefoon te pakken en een foto te maken voordat hij zich " uit de voeten" maakte.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Forau schreef: do 19 mei 2022, 16:21
ManWithTheGoldenBike schreef: wo 18 mei 2022, 17:08 En onderweg naar een route, met enige regelmaat, waar dan ook: één enkele schoen op de vluchtstrook…. Hoezo dat dan…..
Moet je eens op googlen, is zelf een bedrijf met de naam 'one shoe' vanwege het fenomeen.
Rijkswaterstaat geeft aan dat vrachtwagenchauffeurs ze op het trayplankje laten staan en vergeten.
Ik begreep dat bij de meeste trucks de bovenste tree door de deur wordt afgesloten en veel chauffeurs daar dan ook hun schoenen neerzetten. Maar als een chauffeur zijn schoenen per ongeluk een treetje lager laat staan staan ze dus "buiten" als hij gaat rijden. En dan kunnen ze er inderdaad vanaf donderen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie