Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Das dan ook weer een geheel ander begrip van het rijden met flats.....
mountainbiken: It's ok to be crap
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

ThaSingleTrackMastah schreef: di 8 maart 2022, 00:15 Beter dan midden op de route.
FLATS!!!
Daar hebben we paarden voor die op de route schijten :o

Gelukkig niet zo vaak en je kunt er omheen...
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Wout Poels! Tijdens een pittige afdaling in de buurt van Sospel, Zuid Frankrijk. Stuiterend en onder de bagger een wandelpad af om op een asfaltweg te eindigen, komt daar net Wout Poels aan in z’n flitsende Ineos outfit aan gepeddeld.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Strikt genomen was dat niet op de route maar op de weg :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Had ik al eens verteld dat we (10 man) tijdens een ritje op de Meinweg werden ingehaald door twee wilde zwijnen?
Vlak voor de Broken Chain Hill werden we rechts ingehaald door 2 wilde zwijnen in galop.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 11 maart 2022, 00:07 Had ik al eens verteld dat we (10 man) tijdens een ritje op de Meinweg werden ingehaald door twee wilde zwijnen?
Vlak voor de Broken Chain Hill werden we rechts ingehaald door 2 wilde zwijnen in galop.
Rechts inhalen? Dacht dat de Strava-code altijd links inhalen was. Liefst zonder waarschuwing en bedankje.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Giant-E schreef: vr 11 maart 2022, 10:26
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 11 maart 2022, 00:07 Had ik al eens verteld dat we (10 man) tijdens een ritje op de Meinweg werden ingehaald door twee wilde zwijnen?
Vlak voor de Broken Chain Hill werden we rechts ingehaald door 2 wilde zwijnen in galop.
Rechts inhalen? Dacht dat de Strava-code altijd links inhalen was. Liefst zonder waarschuwing en bedankje.
Nee, tegelijk door twee man links en rechts en je dan opsluiten zodat je geen keus hebt en rechtdoor die enorme modderpoel in rijdt, en natuurlijk niet stoppen en niks zeggen (echt gebeurd :evil: ). Sindsdien ga ik ook bijna niet meer aan de kant voor ze. Ze wachten maar tot ik vind dat er voldoende ruimte is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Woensdag op de route bij Havelte in een boswei drie reeën, waarvan duidelijk één flinke reebok. Op zich niet zo bijzonder zou je zeggen, maar ze bleven ondanks mijn aanwezigheid op 50 m afstand staan. Er werd wel even opgekeken, maar mijn aanwezigheid was blijkbaar niet zo verstorend zoals sommige onderzoeken beweren. Een wandelaar met hond, aangelijnd en stil, was ook geen reden om te vertrekken.
Ook een andere mountainbiker die niets wetende van de reeën uit het naast gelegen pad stoof deerde ze totaal niet. Maar even later twee wandelaars met hond waar tegen geschreeuwd moest worden, was overduidelijk wel een aanleiding voor de reeën om hun sappige weitje te verlaten en te verdwijnen in de bosrand.
mountainbiken: It's ok to be crap
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

ManWithTheGoldenBike schreef: vr 11 maart 2022, 12:41 Woensdag op de route bij Havelte in een boswei drie reeën, waarvan duidelijk één flinke reebok. Op zich niet zo bijzonder zou je zeggen, maar ze bleven ondanks mijn aanwezigheid op 50 m afstand staan. Er werd wel even opgekeken, maar mijn aanwezigheid was blijkbaar niet zo verstorend zoals sommige onderzoeken beweren. Een wandelaar met hond, aangelijnd en stil, was ook geen reden om te vertrekken.
Ook een andere mountainbiker die niets wetende van de reeën uit het naast gelegen pad stoof deerde ze totaal niet. Maar even later twee wandelaars met hond waar tegen geschreeuwd moest worden, was overduidelijk wel een aanleiding voor de reeën om hun sappige weitje te verlaten en te verdwijnen in de bosrand.
Op een route in Deventer ook al diverse keren reeën gezien. Die beesten blijven rustig staan kijken als je langsfietst.
Het maakt ze blijkbaar weinig uit. Zodra je gaat stoppen om te gaan kijken worden ze wel wantrouwig.
Er heeft hier ook een sperweruil ofzo gezeten. Misschien wel 20 fotografen die ook dan gewoon op de route staan en zeggen dat we zachtjes moeten doen. Het interesseert die vogel weinig.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sinds wanneer zijn reeën vreemde dingen die je op de route tegenkomt?
Ik zie ze zeker niet elke keer, maar als ik ze wel zie vind ik dat niet vreemd. Dieren horen toch een beetje bij een bos zeg maar ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

kermit schreef: vr 11 maart 2022, 15:50 Sinds wanneer zijn reeën vreemde dingen die je op de route tegenkomt?
Ik zie ze zeker niet elke keer, maar als ik ze wel zie vind ik dat niet vreemd. Dieren horen toch een beetje bij een bos zeg maar ;-)
Wat ik er vreemd aan vond, was dat ik gewoon rustig dichterbij kon komen (met een tikkend achterwiel enzo) en ze op m'n gemakje kon filmen en ook nog met een voorbijganger, met hond notabene, een gesprek kon voeren. Zoals Mike123 al aangaf; meestal gaan ze er sneller vandoor.
Verder: gezien mijn ervaring met een mountainbikester met een half doorschijnende broek kán het volgens mij niet veel gekker dan dat worden....
mountainbiken: It's ok to be crap
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een dergelijke ervaring heb ik ooit in een wieler"peloton" gehad.
Toertocht van 260km waarvan de eerste 150km in de regen, en een deel van die rit reed er een dame voor me met een zilverkleurige wielerbroek. Maar door al die nattigheid was die aardig transparant geworden :D

Daar leer je toch wel van dat een wielerbroek gewoon zwart moet zijn zou ik denken (of beter nog, een baggy er overheen dragen).

Maar afijn, off topic want dat was dus niet op een mtb-route... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

kermit schreef: vr 11 maart 2022, 16:59 Een dergelijke ervaring heb ik ooit in een wieler"peloton" gehad.
Toertocht van 260km waarvan de eerste 150km in de regen, en een deel van die rit reed er een dame voor me met een zilverkleurige wielerbroek. Maar door al die nattigheid was die aardig transparant geworden :D

Daar leer je toch wel van dat een wielerbroek gewoon zwart moet zijn zou ik denken (of beter nog, een baggy er overheen dragen).

Maar afijn, off topic want dat was dus niet op een mtb-route... :roll:
Bij mij betrof het een dame met een zwarte broek, die net zoals de dame al wat ouder was en waarschijnlijk nogal versleten.(of te klein).... niet van je netvlies meer te krijgen helaas.
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, het hangt natuurlijk van de dame af, en je eigen voorkeur, of dat goed of slecht is :wink:

Maar fietsbroeken moeten iig zwart zijn.
En dit is slechts 1 vd redenen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

ManWithTheGoldenBike schreef: vr 11 maart 2022, 17:09
kermit schreef: vr 11 maart 2022, 16:59 Een dergelijke ervaring heb ik ooit in een wieler"peloton" gehad.
Toertocht van 260km waarvan de eerste 150km in de regen, en een deel van die rit reed er een dame voor me met een zilverkleurige wielerbroek. Maar door al die nattigheid was die aardig transparant geworden :D

Daar leer je toch wel van dat een wielerbroek gewoon zwart moet zijn zou ik denken (of beter nog, een baggy er overheen dragen).

Maar afijn, off topic want dat was dus niet op een mtb-route... :roll:
Bij mij betrof het een dame met een zwarte broek, die net zoals de dame al wat ouder was en waarschijnlijk nogal versleten.(of te klein).... niet van je netvlies meer te krijgen helaas.
:) Geweldig! Zat bijna onder de koffie van het lachen
Plaats reactie