Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
v_schultinge

Ik denk dat de frictie vaak ontstaat door onwetendheid.

Als ik op zondagochtend vroeg in het PWN fiets (rond 08.00) dan kom ik alleen maar mede recreanten tegen die daar ook al jaren sporten en op de hoogte zijn van de regels. Hardlopers, fietsers, het krioelt door elkaar heen maar ik heb nog nooit een discussie/ruzie met iemand gehad. Gewoon elkaar even vriendelijk de ruimte geven.

Het verbaast mij, dat mensen zichzelf niet even informeren voordat ze ergens heen gaan. Even kijken op een info website en je weet wat je kan verwachten en wat er van je verwacht wordt.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Mountain boarder op de route Amerongen.

Man in darth vader pak op soort van Segway (eenwieler) tegen de richting Route Schoorl .

Eenwieler op route Gieten.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 11:43
Man in darth vader pak op soort van Segway (eenwieler) tegen de richting Route Schoorl .
Baas! :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: ma 7 september 2020, 10:42
MVMVML schreef: ma 7 september 2020, 09:27 Er is vanavond een uitzending over op NRCV. Die hadden mij nog gecontacteerd omdat ze mijn trailrunnerbijnabotsing-video wilden gebruiken. Dat mocht van mij maar toen was het stil. Jammer.
just curious: kun je een linkje naar dat filmpje plaatsen?
https://www.facebook.com/21027251400011 ... 819471343/
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

v_schultinge schreef: ma 7 september 2020, 11:13 Ik denk dat de frictie vaak ontstaat door onwetendheid.

Als ik op zondagochtend vroeg in het PWN fiets (rond 08.00) dan kom ik alleen maar mede recreanten tegen die daar ook al jaren sporten en op de hoogte zijn van de regels. Hardlopers, fietsers, het krioelt door elkaar heen maar ik heb nog nooit een discussie/ruzie met iemand gehad. Gewoon elkaar even vriendelijk de ruimte geven.

Het verbaast mij, dat mensen zichzelf niet even informeren voordat ze ergens heen gaan. Even kijken op een info website en je weet wat je kan verwachten en wat er van je verwacht wordt.
Punt is dat vrijwel niemand die niet mountainbiked de bordjes herkent.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Giant-E schreef: ma 7 september 2020, 11:59
Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 11:43
Man in darth vader pak op soort van Segway (eenwieler) tegen de richting Route Schoorl .
Baas! :lol:
En hoe. :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 7 september 2020, 11:59
Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 11:43
Man in darth vader pak op soort van Segway (eenwieler) tegen de richting Route Schoorl .
Baas! :lol:
Wou net zeggen. Dat is dan gewoon weer tof 8)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Naast kippen, hondern katten, krikkend stelletje in de auto is het vreemdst:

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/2727535935

En die gast kon het ook nog eens, waardoor hij nagenoeg even hard ging als ik.
Dus heb ik een kilometer stofgehapt.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Brul78 schreef: ma 7 september 2020, 16:18 Naast kippen, hondern katten, krikkend stelletje in de auto is het vreemdst:

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/2727535935

En die gast kon het ook nog eens, waardoor hij nagenoeg even hard ging als ik.
Dus heb ik een kilometer stofgehapt.
Die ben ik ook ooit eens tegengekomen op Vrachelen, twee man sterk. Gingen nog een aardig tempo zelfs, alleen bergop moest het elektromotertje wat meer moeite doen
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Knakworstkweker

Trailrunners mogen ze van mij achter elkaar bekeuren met dezelfde boete die wij krijgen voor buiten paden te fietsen (€90)

Wat een stelletje verwaande eikels zijn dat joh!

Hier in de buurt standaard met koptelefoon op tegen de richting in.

Ik heb er al zeker 2, zonder enige vorm van spijt, goed hard geraakt met mijn elleboog.

Ik ga in aanvalspositie bij dit soort tegenliggers, gewoon finaal klaar mee, ga lekker lopen mij best MAAR.OVERAL.BEHALVE.HIER.

Ouders met kleine kinderen, bejaarden, verliefde stelletjes, ik kan er nog mee leven, die doen het vaak ontwetend.

Maar trailrunners lopen willens en wetens op de routes, ik krijg denk ik ook commentaar als ik rondjes ga rijden op de ateletiekbaan.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Knakworstkweker schreef: ma 7 september 2020, 19:04 Trailrunners mogen ze van mij achter elkaar bekeuren met dezelfde boete die wij krijgen voor buiten paden te fietsen (€90)

Wat een stelletje verwaande eikels zijn dat joh!

Hier in de buurt standaard met koptelefoon op tegen de richting in.

Ik heb er al zeker 2, zonder enige vorm van spijt, goed hard geraakt met mijn elleboog.

Ik ga in aanvalspositie bij dit soort tegenliggers, gewoon finaal klaar mee, ga lekker lopen mij best MAAR.OVERAL.BEHALVE.HIER.

Ouders met kleine kinderen, bejaarden, verliefde stelletjes, ik kan er nog mee leven, die doen het vaak ontwetend.

Maar trailrunners lopen willens en wetens op de routes, ik krijg denk ik ook commentaar als ik rondjes ga rijden op de ateletiekbaan.
Wat een topper ben jij :-q
of beter een volslagen idioot, die het voor alle anderen verkloot :-{
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

En volgens mij mogen ze ook gewoon op een mountainbike route lopen, of het verstandig is is wat anders.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik weet niet hoor, maar volgens mij bestaat er geen verbod voor het op een mountainbikeroute lopen. Als je in het bos bent is een pad een pad. Dat het niet sympathiek is of gevaarlijk staat daar los van. Als je mensen expres aanrijdt ben je gewoon een botte hark en de sport schiet daar niets mee op. Al snap ik de irritatie. Ik reed vandaag op Schoorl bijna een oudere heer aan die met z’n vrouw nietsvermoedend de route op was gelopen. Ik heb nog gekeken waar ze erin gegaan zijn en daar ziet het er gewoon uit als een pad. Geen bordje of waarschuwing. Die mensen hebben echt geen idee behalve dat ze wat rare obstakels (Kijk nou wat handig, er is zelfs een hellinkje voor rollators!”) en vreemde sporen zullen zien maar dat snappen ze toch niet. Dus is het mijn probleem als ik ze iets aandoe.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Knakworstkweker schreef: ma 7 september 2020, 19:04 Trailrunners mogen ze van mij achter elkaar bekeuren met dezelfde boete die wij krijgen voor buiten paden te fietsen (€90)

Wat een stelletje verwaande eikels zijn dat joh!

Hier in de buurt standaard met koptelefoon op tegen de richting in.

Ik heb er al zeker 2, zonder enige vorm van spijt, goed hard geraakt met mijn elleboog.

Ik ga in aanvalspositie bij dit soort tegenliggers, gewoon finaal klaar mee, ga lekker lopen mij best MAAR.OVERAL.BEHALVE.HIER.

Ouders met kleine kinderen, bejaarden, verliefde stelletjes, ik kan er nog mee leven, die doen het vaak ontwetend.

Maar trailrunners lopen willens en wetens op de routes, ik krijg denk ik ook commentaar als ik rondjes ga rijden op de ateletiekbaan.
Fijn type ben je, aanwinst op het forum!

Tegen de richting in is juist een verstandige keuze van die runners, terwijl het runnen opzichzelf niet handig is daar.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 7 september 2020, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Singletrack Sundays schreef: ma 7 september 2020, 19:37 En volgens mij mogen ze ook gewoon op een mountainbike route lopen, of het verstandig is is wat anders.
Klopt, volgens de algemene verkeersregels is het bij wet niet verboden om op een mtb route te lopen.
Plaats reactie