Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dat zal wel, maar die MTB routes zijn gemaakt om 2 verkeers stromen uit elkaar te houden, nl voetgangers en fietsers. Dit vraagt commitment van 2 kanten. Dus wat mij betreft mogen voetgangers en trailrunners wegblijven van de MTB routes
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Michel__ schreef: ma 7 september 2020, 20:43 Klopt, volgens de algemene verkeersregels is het bij wet niet verboden om op een mtb route te lopen.
Hetgeen eigenlijk te stom voor woorden is aangezien de vaste routes er o.a. zijn gekomen om de recreatiestromen te scheiden...

*Edit:
Der Baron is me voor :)
Knakworstkweker

Allereerst

Stel je niet zo aan

Was geen opzet in het spel, als de renner mij op ruime afstand in deze positie aan ziet komen zou deze zich er van bewust moeten zijn dat deze er verstandig aan zou doen, opzij te gaan.

Mocht deze daar geen actie op ondernemen, dan is dit allerminst mijn fout.

Je vind er maar iets van, gedane zaken nemen geen keer, maar ik zal mijn eerlijkheid minder snel delen, daar doe ik hier verstandig aan schijnbaar.

en wat baron zegt
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

TenZNL schreef: ma 7 september 2020, 20:46
Michel__ schreef: ma 7 september 2020, 20:43 Klopt, volgens de algemene verkeersregels is het bij wet niet verboden om op een mtb route te lopen.
Hetgeen eigenlijk te stom voor woorden is aangezien de vaste routes er o.a. zijn gekomen om de recreatiestromen te scheiden...

*Edit:
Der Baron is me voor :)
Is inderdaad te stom voor woorden. er staan tegenwoordig aan de achterkant van route paaltjes ook waarschuwingstekens? Je hebt er natuurlijk bij die dit willens en wetens negeren.

Back on topic: een doedelzak speler :D
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Michel__ schreef: ma 7 september 2020, 21:01
TenZNL schreef: ma 7 september 2020, 20:46
Hetgeen eigenlijk te stom voor woorden is aangezien de vaste routes er o.a. zijn gekomen om de recreatiestromen te scheiden...

*Edit:
Der Baron is me voor :)
Is inderdaad te stom voor woorden. er staan tegenwoordig aan de achterkant van route paaltjes ook waarschuwingstekens? Je hebt er natuurlijk bij die dit willens en wetens negeren.

Back on topic: een doedelzak speler :D
Trailrunners doen het volgens mij bewust.

Ik snap overigens de wandelaars niet die blijkbaar denken : "goh, een pad vol bandensporen: dat zal een wandelpad zijn!" goed, op harde klei zie je die sporen minder snel....

@TenZNL: dat is dan ook voor het eerst :-{
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Knakworstkweker schreef: ma 7 september 2020, 20:56 ..
Was geen opzet in het spel
...
Mocht deze daar geen actie op ondernemen, dan is dit allerminst mijn fout.
Dit kun je vertalen naar het bewust veroorzaken van een aanrijding, wel degelijk opzet. Over het algemeen praat je dan over een 'artikel 5' en ter plekke inleveren van je rijbewijs, gevolgd door flink wat aanklachten...

Maja, in het bos is het ieder voor zich.. :roll:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

baron062 schreef: ma 7 september 2020, 21:06 @TenZNL: dat is dan ook voor het eerst :-{
:winkie:
Knakworstkweker

Merijn. schreef: ma 7 september 2020, 21:37
Knakworstkweker schreef: ma 7 september 2020, 20:56 ..
Was geen opzet in het spel
...
Mocht deze daar geen actie op ondernemen, dan is dit allerminst mijn fout.
Dit kun je vertalen naar het bewust veroorzaken van een aanrijding, wel degelijk opzet. Over het algemeen praat je dan over een 'artikel 5' en ter plekke inleveren van je rijbewijs, gevolgd door flink wat aanklachten...

Maja, in het bos is het ieder voor zich.. :roll:
En wat is de sanctie op spookrijden/ lopen?

Dat is ook een Muldertje
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Naast alle gewone gekkigheid als plassende vrouwen,sexende stelletjes etc ben ik eens een verzameling dames ondergoed opgehangen in bomen tegengekomen. Het hing er al een tijdje, want het sloeg groen uit. In de Strava link staat een foto.
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/XMGB0Q21A9
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Brul78 schreef: ma 7 september 2020, 16:18 Naast kippen, hondern katten, krikkend stelletje in de auto is het vreemdst:

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/2727535935

En die gast kon het ook nog eens, waardoor hij nagenoeg even hard ging als ik.
Dus heb ik een kilometer stofgehapt.
Nog nooit gezien, wat is dat nu weer voor ding?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het is trouwens idd niet verboden om op die paden te lopen/rennen. Het is alleen niet zo handig en meer een soort gentlemens agreement.

Je ziet wel eens 'verboden voor voetgangers' op de paaltjes, zoals bv in Bergschenhoek, maar het heeft geen enkele juridische betekenis.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

baron062 schreef: ma 7 september 2020, 20:45 Dat zal wel, maar die MTB routes zijn gemaakt om 2 verkeers stromen uit elkaar te houden, nl voetgangers en fietsers. Dit vraagt commitment van 2 kanten. Dus wat mij betreft mogen voetgangers en trailrunners wegblijven van de MTB routes
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... een verkeersbord C16 die je heeeeeeeel af en toe tegenkomt, haalt ook weinig uit.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ben weleens een groep middeleeuwse krijgers tegengekomen,tot de tand toe bewapend. In Oosterhout vrachelen
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

bonzaiking schreef: di 8 september 2020, 11:16 Ben weleens een groep middeleeuwse krijgers tegengekomen,tot de tand toe bewapend. In Oosterhout vrachelen
Daar ben ik ook eens een groep heel moderne krijgers tegengekomen met camouflage kleding en tot de tand toe bewapend. Schrok me wild toen er links en rechts van me ineens twee 'struiken' opstonden :winkie:
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie