Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

”But the fact that some geniuses were laughed at does not imply that all who are laughed at are geniuses. They laughed at Columbus, they laughed at Fulton, they laughed at the Wright Brothers. But they also laughed at Bozo the Clown.”

Carl Sagan
Vorsprung durch Pedantik.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Alien schreef: di 9 juni 2020, 22:09 ]Ik hoop het, maar er zijn veel mensen die denken dat Nederland in haar uppie beter af is.
Dat bedoelde ik in ieder geval níet te zeggen :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Lars TB schreef: ma 8 juni 2020, 17:17
Meegs schreef: ma 8 juni 2020, 15:47 Maar genoeg over auto's.. zullen we ons blikveld eens verleggen naar die staalfabriek aan de kust?

Wat vinden we daarvan? Is er nog plek in ons kikkerlandje voor zoiets? Of mag de eigenaar alles inpakken en naar zijn eigen thuisland verhuizen?

(oh ja, het heeft wel iets met auto's te maken trouwens, veel automerken kopen daar hun staal voor de producties van milieuvriendelijke auto's... :kiss: )
Euh, die fabriek was gewoon Nederlands hoor.

En de technologie om min of meer klimaatneutraal te produceren is er ook al even. Inclusief de onwil van de overheid dit te verplichten.


Dan kom je ook op een punt of je dit wel ergens anders wil laten doen. Dingen als 'afhankelijkheid' spelen mee. Maar toch ook het milieu. Het zal 1 van de schonere hoogovens ter wereld zijn... .

En hoewel er dus heel veel te winnen valt op die plek, valt er ook nog veel meer te verliezen!! Dat maakt de hele discussie inderdaad lastig.
(disclaimer) ik werk er zelf. Dus euhh, weet ik dat het Nederlands was, maar tegenwoordig zijn we half Indiaas :wink:

Mario070 schreef: ma 8 juni 2020, 17:55
Daar is directeur van op staande voet ontslagen.....omdat de staalfabriek te veel NL georiënteerd zou werken :-{
Zie mijn disclaimer hierboven. En ik mag er niet veel meer over zeggen, maar teveel NL geörienteerd zou werken is lariekoek. Op staande voet is ook niet geheel waar, in onderling goed overleg is besloten dat de beste man een andere rol gaat bekleden binnen het bedrijf.
Ga niet zomaar rüchtsichtslos de pers herkauwen en het hier als een oneliner neerzetten.
Ik had wel iets meer van je verwacht Mario.

:-q

Maar omdat ik er werk, vraag ik me nog wel steeds af of zo'n fabriek hier wel past. Ja meneer Wenckebach heeft wel de perfecte locatie uitgekozen voor zo'n fabriek, maar dat was alwel weer meer dan 100 jaar geleden toen de wereld er anders uitzag. En men ook anders dacht over milieu vs. kinderen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Meegs schreef: wo 10 juni 2020, 09:49
Lars TB schreef: ma 8 juni 2020, 17:17

Euh, die fabriek was gewoon Nederlands hoor.

En de technologie om min of meer klimaatneutraal te produceren is er ook al even. Inclusief de onwil van de overheid dit te verplichten.


Dan kom je ook op een punt of je dit wel ergens anders wil laten doen. Dingen als 'afhankelijkheid' spelen mee. Maar toch ook het milieu. Het zal 1 van de schonere hoogovens ter wereld zijn... .

En hoewel er dus heel veel te winnen valt op die plek, valt er ook nog veel meer te verliezen!! Dat maakt de hele discussie inderdaad lastig.
(disclaimer) ik werk er zelf. Dus euhh, weet ik dat het Nederlands was, maar tegenwoordig zijn we half Indiaas :wink:

Mario070 schreef: ma 8 juni 2020, 17:55
Daar is directeur van op staande voet ontslagen.....omdat de staalfabriek te veel NL georiënteerd zou werken :-{
Zie mijn disclaimer hierboven. En ik mag er niet veel meer over zeggen, maar teveel NL geörienteerd zou werken is lariekoek. Op staande voet is ook niet geheel waar, in onderling goed overleg is besloten dat de beste man een andere rol gaat bekleden binnen het bedrijf.
Ga niet zomaar rüchtsichtslos de pers herkauwen en het hier als een oneliner neerzetten.
Ik had wel iets meer van je verwacht Mario.

:-q

Maar omdat ik er werk, vraag ik me nog wel steeds af of zo'n fabriek hier wel past. Ja meneer Wenckebach heeft wel de perfecte locatie uitgekozen voor zo'n fabriek, maar dat was alwel weer meer dan 100 jaar geleden toen de wereld er anders uitzag. En men ook anders dacht over milieu vs. kinderen.
Ik lig nu languit op het strand :D in het heerlijke zonnige zuiden :-D ....en ik zou niet weten waar ik accurater nieuws, dan het NRC zou moeten lezen :-?
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/18/ij ... a-a4000109
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Even over die max snelheid van 100 km/u die geldt op de wegen.

Het feit dat ik als bijna de enigste met 100km me voortbeweeg en rest er gewoon geen zin in heeft vind ik wel "het" voorbeeld waaraan je kan zien dat mensen toch maar bar weinig aan het milieu willen doen.

Als 95% van de weggebruikers het al niet kunnen opbrengen om zich aan zoiets simpels te houden dan word het toch wel erg donker in de toekomst.

Toch blijft het me verbazen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... een extra motivatie om tussen 19:00 en 06:00 te rijden (naast dat de kans dat je de cruise control op 130 kunt laten staan wat hoger is). :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Op mijn snelweg traject bespeur ik wel degelijk een afname van de snelheden. Alleen de usual suspects (leaserijders, dikke auto's) gassen door.
Ik heb het idee dat veel bestuurders die zich die 100 km/uur aanhouden iets minder een boodschap hebben aan aanstormend blik en bumperklevers, en geen extra gas bijgeven om het snelheidsverschil te minimaliseren. Dat doe ik zelf ook niet meer...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zit gelukkig niet dagelijks op de weg, maar tot dusver valt het me vooral hoeveel relaxter het rijden is. De paar doorjakkeraars lukt het schijnbaar minder om de rest op te jagen en doordat er minder snelheidsverchil is lijkt het verkeersbeeld ook wel rustiger.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Linc schreef: ma 8 juni 2020, 14:38 Wat ik mij afvraag @maverick76 heb je zelf nog wel een auto?

En zo ja, waarom heb je dan kritiek op andere mensen die ook een auto hebben en daar zelfs een beetje trots op zijn omdat ze vinden dat ze een mooie auto hebben?
@Maverick76

Misschien heb je hier overheen gelezen, maar wat is je antwoord hierop?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik wilde dat ik een auto had om trots op te zijn :bier: Ik heb wel een auto, maar ik rij er bijna nooit in omdat mijn vriendin ervan afhankelijk is voor haar werk, en ik voorlopig nog niet eens aan reizen naar werk hoef te denken. En ik vind het dus geen mooie auto. Maar we hebben er weinig kosten aan... dus ook geen reden 'm te vervangen voor een ander. 12 jaar oude Toyota Auris met twee ton op de klok. Saaier kan niet echt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice Oldskool schreef: do 11 juni 2020, 08:19
Linc schreef: ma 8 juni 2020, 14:38 Wat ik mij afvraag @maverick76 heb je zelf nog wel een auto?

En zo ja, waarom heb je dan kritiek op andere mensen die ook een auto hebben en daar zelfs een beetje trots op zijn omdat ze vinden dat ze een mooie auto hebben?


@Maverick76

Misschien heb je hier overheen gelezen, maar wat is je antwoord hierop?
Ik heb zelf ook een autotje waar ik uiteraard zelf ook niet trots op ben. En hem zo min mogelijk probeer te gebruiken. Maar het gaat hier niet om wie de "schoonste" is en ik spreek niemand persoonlijk aan. Gewoon algemene vragen. Dat er velen zich persoonlijk voelen aangevallen ligt meer bij de ander. Dan kan je je afvragen, waarom je je voelt aangesproken.

Maar goed, het heet niet voor niets de "heilige koe". Daar kom je nog steeds niet aan volgens de nostalgisten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: do 11 juni 2020, 08:05 Ik zit gelukkig niet dagelijks op de weg, maar tot dusver valt het me vooral hoeveel relaxter het rijden is. De paar doorjakkeraars lukt het schijnbaar minder om de rest op te jagen en doordat er minder snelheidsverchil is lijkt het verkeersbeeld ook wel rustiger.
Ja dat herken ik ook zeker wel. Ik rij in de vroege ochtend naar mijn werk en dan zijn het vooral de "werkbusjes" die ik tref. Die wel allemaal 120/130 rijden. Overdags is het inderdaad wel wat rustiger qua snelheid maar zeker geen 100.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ik vind de 100km/u een verademing. Cruisecontrol op 105, echte snelheid 100 volgens de GPS, en ik ben een groot deel van de tijd de snelste op de weg. Met achteropkomers op de linkerrijbaan die harder willen, houd ik geen rekening, die mogen passeren als ik weer naar rechts kan zonder te hoeven afremmen. Overigens niet anders dan eerst bij 120/130, als ik de maximumsnelheid rijd, moeten achteropkomers zich aan mij aanpassen.

Mijn ervaring is overigens dat er maar weinig mensen harder rijden dan toegestaan. Maar misschien is dat hier in het zuiden van het land anders dan in de randstad.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

maverick76 schreef: do 11 juni 2020, 08:35
Dice Oldskool schreef: do 11 juni 2020, 08:19



@Maverick76

Misschien heb je hier overheen gelezen, maar wat is je antwoord hierop?
Ik heb zelf ook een autotje waar ik uiteraard zelf ook niet trots op ben. En hem zo min mogelijk probeer te gebruiken. Maar het gaat hier niet om wie de "schoonste" is en ik spreek niemand persoonlijk aan. Gewoon algemene vragen. Dat er velen zich persoonlijk voelen aangevallen ligt meer bij de ander. Dan kan je je afvragen, waarom je je voelt aangesproken.

Maar goed, het heet niet voor niets de "heilige koe". Daar kom je nog steeds niet aan volgens de nostalgisten.
Een auto geeft je een ongelofelijke vrijheid. Vakanties, tripjes naar zee om te surfen, andere mtb/racefiets-routes, heerlijk. Zou niet graag zonder doen. Maar ik rijd ook wekenlang helemaal niet, voor korte ritjes pak ik de fiets. Heilige koe? Voor sommigen misschien wel. Maar die kennen het geluk van fietsen niet misschien?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, fietsen is heerlijk en een auto is idd handig.

Ik heb 20 jaar kunnen doen zonder auto maar nu sinds een jaar een auto voor woon-werk verkeer door verhuizing. En ja, het is verleidelijk om even de auto te pakken voor de bootschappen (10km enkele rit). Daar heb ik ook niet altijd zin in na 8 uur te hebben gestaan op mijn werk. Maar ik doe het dan toch. En nooit spijt na afloop, fietsen is echt even ontspannen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gesloten