Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik hoop van ganser harte dat mijn buitenlandvakantie nog door kan gaan... een mtb-trektocht door de Italiaanse en Franse Alpen :-D
De vakantie die mijn vriendin en ik samen bedacht hadden is helaas niet door kunnen gaan, daarvoor hadden we eind mei drie weken vrij genomen :-{

En milieu: het beste wat je daarvoor kunt doen is niet leven.
Dat is niet echt een realistische optie lijkt me, dus probeer je wel wat op te letten met wat je doet. Helaas is milieuvriendelijk(er) leven ook vaak voorbehouden aan mensen met een bovengemiddeld inkomen. Biologisch eten is duurder dan standaard voer, ik zie een modaal gezin nog geen nieuwe full-electric auto aanschaffen en je huis voorzien van allerhande milieuvriendelijke maatregelen betekent ook meteen een verdubbeling van je hypotheek (oké, ik overdrijf wellicht iets maar het kost absoluut bakken met geld).

Wat niks kost is een beetje opletten op basale dingen als het licht uitdoen in een ruimte waar je niet bent en de kraan niet laten lopen als je tanden poetst (onvoorstelbaar, maar die mensen schijnen er te zijn :D ). Ik heb absoluut niet het idee dat wij (mijn vriendin en ik) krampachtig bezig zijn met energie besparing, maar toch zie ik elke maand in het overzicht van de energieleverancier dat wij met z'n 2en in een vrijstaand huis niet meer (soms zelfs minder) verbruiken dan het gemiddelde verbruik van een alleenstaande in een rijtjeshuis :~
Ik vraag me echt af wat die mensen dan allemaal doen. Wij hebben een standaard HR ketel, een "gewoon geïsoleerd" huis en geen zonnepanelen.
In ons vorige huis, een oude hoekwoning, zelfs nog zonder spouwmuren (!) verbruikten we ook al heel veel minder dan het gemiddelde tweepersoons huishouden en vaak vergelijkbaar met een eenpersoons huishouden.

Dus nee, ik ga me niet schuldig voelen over een buitenlandtripje om eens ergens anders te kunnen fietsen :wink:
(Maar mocht dat toch niet door kunnen gaan, misschien hang ik dan wel de BOB-trailer achter m'n fiets, pleur er een tentje in en ga een rondje NL kamperen...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 08:03 Gemiste kans, helaas was ondanks de Corona dreiging en de fragiele levens van ons oudere naasten het vlees wederom te zwak ?
Is de kans om Corona te krijgen dan kleiner als je NL op vakantie gaat?
Als ik zie hoe druk het in NL is op de campings en vergelijk met foto's van bijna lege campings in het buitenland, dan kan je beter daar heen gaan met de auto.
Dan weet je ook zeker dat er echt rekening met elkaar wordt gehouden, want daar wordt tenminste echt gehandhaafd.
Alternatief is thuis blijven, maar na maanden thuis werken snap ik heel goed dat mensen even wat anders willen zien dan hun muren.
Wij zijn van plan om eind augustus naar Oostenrijk te gaan, net over de grens met Duitsland.
Prachtig meer, mooie bergen, rustig dorpje, lekker wandelen en fietsen.
Niks mis mee, je bent zelf in control hoeveel contact je met anderen hebt.
Even weg is voor de geestelijke gezondheid erg goed, en dan ga ik liever ergens heen waar ik het echt mooi vind.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 08:03 Maar weer eens een berichtje hier.

Ik ben wel benieuwd hoeveel forumleden er dit jaar vakantie in eigen lang hebben doorgebracht?

Als ik het zo lees lijken er heel veel mensen toch naar verre streken te zijn getrokken voor hun vertier.

Gemiste kans, helaas was ondanks de Corona dreiging en de fragiele levens van ons oudere naasten het vlees wederom te zwak ?
Ik begin mij zo langzamerhand behoorlijk te irriteren aan de beschuldigende vinger die je telkens naar een ander wijst.

Ik ben wel naar het buitenland gegaan, Costa Dorada om precies te zijn. Het alternatief was een camping in Limburg maar wat ben ik blij dat we besloten hebben om met caravan en al 1650 kilometer zuidwaarts te trekken.
We wisten van tevoren dat het een andere vakantie zou gaan worden dan wat we normaal hebben. Dus meer tijd op de camping en vrijwel geen dagtripjes naar onbekende steden etc. Het was er rustig, geen opdringerige landgenoten, de coronamaatregelen werden overal nageleefd. Mondkapjes op, afstand houden, handschoenen aan in de supermarkt. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld daar. We hebben genoten van de zon, onze knusse caravan, het strand, het zwembad, het mountainbiken en van elkaar als gezin.

Na de vakantie weer in Nederland heb ik mij echt verbaasd hoe slecht wij hier in Nederland met alle maatregelen omgaan. Een bezoekje aan de stad en aan een camping hier in ons eigen land hebben mij nogmaals bevestigd dat onze keuze om te vertrekken naar de zon de juiste geweest is.

Dus die gemiste kans kaats ik lekker weer terug. En oordeel in het vervolg wat minder snel zonder eerst de feiten te kennen. :bier:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: vr 31 juli 2020, 10:01 Ik hoop van ganser harte dat mijn buitenlandvakantie nog door kan gaan... een mtb-trektocht door de Italiaanse en Franse Alpen :-D
De vakantie die mijn vriendin en ik samen bedacht hadden is helaas niet door kunnen gaan, daarvoor hadden we eind mei drie weken vrij genomen :-{

En milieu: het beste wat je daarvoor kunt doen is niet leven.
Dat is niet echt een realistische optie lijkt me, dus probeer je wel wat op te letten met wat je doet. Helaas is milieuvriendelijk(er) leven ook vaak voorbehouden aan mensen met een bovengemiddeld inkomen. Biologisch eten is duurder dan standaard voer, ik zie een modaal gezin nog geen nieuwe full-electric auto aanschaffen en je huis voorzien van allerhande milieuvriendelijke maatregelen betekent ook meteen een verdubbeling van je hypotheek (oké, ik overdrijf wellicht iets maar het kost absoluut bakken met geld).
Isoleren is even een investering, maar levert uiteindelijk geld op. Zonnepanelen ook mits je dit verstandig doet.
En wat eten betreft, ik ben het helemaal met je eens dat bio eten veel te duur is. Wellicht zouden ze al die zwaar gesubsidieerde niet bio boeren wat meer mogen belasten en de opbrengsten gebruiken om bio eten betaalbaarder te maken. Wel kun je door minder vlees te eten en minder weg te gooien ook veel doen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 10:42
Ik begin mij zo langzamerhand behoorlijk te irriteren aan de beschuldigende vinger die je telkens naar een ander wijst.

Ik ben wel naar het buitenland gegaan, Costa Dorada om precies te zijn. Het alternatief was een camping in Limburg maar wat ben ik blij dat we besloten hebben om met caravan en al 1650 kilometer zuidwaarts te trekken.
We wisten van tevoren dat het een andere vakantie zou gaan worden dan wat we normaal hebben. Dus meer tijd op de camping en vrijwel geen dagtripjes naar onbekende steden etc. Het was er rustig, geen opdringerige landgenoten, de coronamaatregelen werden overal nageleefd. Mondkapjes op, afstand houden, handschoenen aan in de supermarkt. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld daar. We hebben genoten van de zon, onze knusse caravan, het strand, het zwembad, het mountainbiken en van elkaar als gezin.

Na de vakantie weer in Nederland heb ik mij echt verbaasd hoe slecht wij hier in Nederland met alle maatregelen omgaan. Een bezoekje aan de stad en aan een camping hier in ons eigen land hebben mij nogmaals bevestigd dat onze keuze om te vertrekken naar de zon de juiste geweest is.

Dus die gemiste kans kaats ik lekker weer terug. En oordeel in het vervolg wat minder snel zonder eerst de feiten te kennen. :bier:
Hoho, dat zie je verkeerd, Dice...Corona is niet boeiend, die gemiste kans slaat op je carbon-footprint. We moeten natuurlijk wel de wereld redden van achter een toetsenbord he?

Maar we gaan eerst ff fietsen in DE :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: vr 31 juli 2020, 10:51

Hoho, dat zie je verkeerd, Dice...Corona is niet boeiend, die gemiste kans slaat op je carbon-footprint. We moeten natuurlijk wel de wereld redden van achter een toetsenbord he?

Maar we gaan eerst ff fietsen in DE :bier:
Misschien fietst hij naar de grens, je weet het niet. :roll: 8)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of je nou 1x naar Duitsland rijdt voor een dagtocht of je blijft er een week of 2 maakt ook niks uit.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Precies, ik doel helemaal niet op het Corona verhaal maar de footprint. We hadden dit jaar mooi een keertje dicht bij huis kunnen blijven met z'n allen maar helaas.

Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.

En als je je irriteert aan mijn topics en meer een oogkleppen instelling hebt dan lees je ze niet. No skin off my back
Laatst gewijzigd door maverick76 op vr 31 juli 2020, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Elvander schreef: vr 31 juli 2020, 11:15 Of je nou 1x naar Duitsland rijdt voor een dagtocht of je blijft er een week of 2 maakt ook niks uit.
Dat is waar, maar dan mag je die 2 weken de auto niet meer gebruiken. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef: vr 31 juli 2020, 10:51
Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 10:42
Ik begin mij zo langzamerhand behoorlijk te irriteren aan de beschuldigende vinger die je telkens naar een ander wijst.

Ik ben wel naar het buitenland gegaan, Costa Dorada om precies te zijn. Het alternatief was een camping in Limburg maar wat ben ik blij dat we besloten hebben om met caravan en al 1650 kilometer zuidwaarts te trekken.
We wisten van tevoren dat het een andere vakantie zou gaan worden dan wat we normaal hebben. Dus meer tijd op de camping en vrijwel geen dagtripjes naar onbekende steden etc. Het was er rustig, geen opdringerige landgenoten, de coronamaatregelen werden overal nageleefd. Mondkapjes op, afstand houden, handschoenen aan in de supermarkt. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld daar. We hebben genoten van de zon, onze knusse caravan, het strand, het zwembad, het mountainbiken en van elkaar als gezin.

Na de vakantie weer in Nederland heb ik mij echt verbaasd hoe slecht wij hier in Nederland met alle maatregelen omgaan. Een bezoekje aan de stad en aan een camping hier in ons eigen land hebben mij nogmaals bevestigd dat onze keuze om te vertrekken naar de zon de juiste geweest is.

Dus die gemiste kans kaats ik lekker weer terug. En oordeel in het vervolg wat minder snel zonder eerst de feiten te kennen. :bier:


Maar we gaan eerst ff fietsen in DE :bier:
Maar hier mooi niet op reageren... Lekker hypocriet weer
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17 Precies, ik doel helemaal niet op het Corona verhaal maar de footprint. We hadden dit jaar mooi een keertje dicht bij huis kunnen blijven met z'n allen maar helaas.

Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.

En als je je irriteert aan mijn topics en meer een oogkleppen instelling hebt dan lees je ze niet. No skin off my back
Blijkbaar moet je het toch even benoemen, ondanks je dikke huid? Ben je niet blij met de aandacht, dat is toch goed voor de zaak?
Of is het niet de bedoeling dat wij kritisch zijn op jouw zg kritische aanpak van de wereldproblematiek?

Voetbal en politiek mogen op dit forum niet besproken worden omdat het te beladen onderwerpen zijn die de sfeer op het forum niet ten goede komen. Dit soort topics valt imho ook in dat rijtje.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:18
Elvander schreef: vr 31 juli 2020, 11:15 Of je nou 1x naar Duitsland rijdt voor een dagtocht of je blijft er een week of 2 maakt ook niks uit.
Dat is waar, maar dan mag je die 2 weken de auto niet meer gebruiken. :D
Is dit geen reactie?

Maargoed, het gaat niet om wat ik doe. Het gaat om wat “we” doen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17
Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.
Hier verschuil je je keer op keer achter maar dat is niet waar: de bewoording en toon die je hanteert is denigrerend en belerend. En dat is jammer, want dat inhoudelijke discussie vind ik in ieder geval interessant om te lezen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

TenZNL schreef: vr 31 juli 2020, 11:45
maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17 Precies, ik doel helemaal niet op het Corona verhaal maar de footprint. We hadden dit jaar mooi een keertje dicht bij huis kunnen blijven met z'n allen maar helaas.

Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.

En als je je irriteert aan mijn topics en meer een oogkleppen instelling hebt dan lees je ze niet. No skin off my back
Blijkbaar moet je het toch even benoemen, ondanks je dikke huid? Ben je niet blij met de aandacht, dat is toch goed voor de zaak?
Of is het niet de bedoeling dat wij kritisch zijn op jouw zg kritische aanpak van de wereldproblematiek?

Voetbal en politiek mogen op dit forum niet besproken worden omdat het te beladen onderwerpen zijn die de sfeer op het forum niet ten goede komen. Dit soort topics valt imho ook in dat rijtje.
Ja het zijn ook belangrijke en interessante discussies maar “beladen” zou ik het niet noemen. Gewoon af en toe een “ietwat” stevige discussie is niet verkeerd.

Van voetbal en politiek heb ik geen verstand maar ik hoor wel eens dat voetbal mensen net zoals “honden” mensen zijn, gevaarlijk. Dus ja, daar zou ik ook van wegblijven.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

DuReal schreef: vr 31 juli 2020, 11:49
maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17
Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.
Hier verschuil je je keer op keer achter maar dat is niet waar: de bewoording en toon die je hanteert is denigrerend en belerend. En dat is jammer, want dat inhoudelijke discussie vind ik in ieder geval interessant om te lezen.
Ja misschien heb je wel een punt. Ik denk dat ik het wat te kritisch breng, aan de andere kant het houd wel de discussie scherp.

Ook is het wel een sport om mezelf in het nauw te drijven en daar weer proberen uit te werken zonder teveel kleerscheuren. :-D
Laatst gewijzigd door maverick76 op vr 31 juli 2020, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gesloten