Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Alien schreef: do 6 augustus 2020, 21:05 De Aarde overleeft ons wel, hoor.
Weer zo'n geweldige oneliner van je, beetje zelfde als "shit happens"
:lol:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

“De wijze spreekt omdat hij iets wil zeggen; de domme zegt iets omdat hij wil spreken.”
— Plato (betwist)
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou het is me wat die warmte/droogte weer he?

Weer een warmte record verbroken.

Wie maakt zich in tijden als deze nu echt zorgen over de toekomst (van je kinderen).

Bizarre tijd om te leven eigenlijk :~

Moet je voorstellen dat het over 20 jaar nooit meer zal vriezen in Nederland en dat weken van 40 graden normaal gaat worden.

Elk nadeel heeft z'n voordeel natuurlijk, we stoken in de winters stukken minder dus minder uitstoot op dat vlak.

Maar ik ben wel erg blij dat ik geen 16 meer ben.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

maverick76 schreef: do 13 augustus 2020, 17:27
Wie maakt zich in tijden als deze nu echt zorgen over de toekomst (van je kinderen).
Ik zeker, en niet zo’n klein beetje ook.

Naast de milieu en klimaatproblemen zeker ook vanwege de opkomst van het rechtspopulisme over de hele wereld.
Vele grote totalitaire wereldleiders die geen idealen en moraal meer kennen allen meer macht willen. Een nieuwe wereldoorlog lijkt alleen een kwestie van tijd.
Tel daarbij op de torenhoge studieschuld en de onbetaalbare woningen.

Mijn kinderen zullen de eerste generatie zijn die het slechter hebben dan hun ouders.

Een in en in triest beeld. Ik hoop allen dat ze ondanks dat gelukkig zullen zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik heb geen kinderen en kan me er, vanwege dat aspect, niet druk om maken.

Dat wil niet zeggen dat ik niet zo milieubewust mogelijk leef (alles dan behalve zo'n electrisch vehikel, of een e-bike, want daar begin ik niet aan).

Nu zullen sommigen waarschijnlijk denken dat ik weer de zoveelste egoïst ben die alleen maar aan zich zelf denkt. Prima. Op mijn beurt vind ik het egoïstisch dat er kinderen op de wereld worden gezet en dat dan van anderen wordt verwacht/verlangd dat we daar maar rekening mee moeten houden.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Mad Wally schreef: do 13 augustus 2020, 17:46
maverick76 schreef: do 13 augustus 2020, 17:27
Wie maakt zich in tijden als deze nu echt zorgen over de toekomst (van je kinderen).
Mijn kinderen zullen de eerste generatie zijn die het slechter hebben dan hun ouders.

Een in en in triest beeld. Ik hoop allen dat ze ondanks dat gelukkig zullen zijn.
Ik weet niet precies hoe oud je kinderen zijn, maar reken maar dat dat geldt voor vrijwel iedereen die vanaf de jaren 80/90 geboren is. Ongebreidelde marktwerking, afbouw sociaal vangnet, geen baanzekerheid, hopeloze woningmarkt om maar wat te noemen. Het verschil tussen de have's en have not's wordt steeds groter. Tel daarbij het totale onbegrip tussen "millenials" en "boomers", de populisten strikt voor eigen gewin met hun brede steun in de samenleving, en conflict lijkt onvermijdelijk. Genoeg doemdenken voor nu, maar zo verder lijkt mij zeer onwenselijk. Moeten wij allemaal onze verantwoordelijkheid in nemen.

bewust kinderloos hier trouwens.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb ook geen kinderen maar dat maakt de tijd niet minder spannend.

En idd, de oplopende conflicten en om maar te zwijgen over Covid wat wellicht nog maar het eerste virus is dat ons gaat teisteren.

Ja, ik denk zeker dat de jonge generatie het zeker minder gaat krijgen dan wij en dan op alle fronten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik heb twee koters en hoewel ik mij als "goed ouder :roll: " zeker wel zorgen maak is dat iets van alle generaties. Mijn vader is geboren in 1943 met een niet al te best vooruitzicht om het zachtjes te zeggen toch heeft hij (gelukkig nog steeds) een prima leven achter de rug. Ik hoop dat de volgende generaties met nieuwe oplossingen komen op punten waar wij nu vastlopen, met doemdenken en angst scenario's komen we er sowieso niet of we moeten zoals Theo Maassen ooit voorstelde iedereen na geboorte steriliseren dan zijn we over pak 'm beet 100 jaar ook gewoon klaar "en dah hoef geen slechte tijd te zijn, integendeel, alles mag op en de laatste doet het licht uit" :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"de laatste doet het licht uit" :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik weet dat doemdenken nergens toe helpt maar toch kan ik het niet laten.

Aard van het beestje denk ik.

Gelukkig eindelijk regen en verkoeling op dit moment. Doet al wat met de geest merk ik. :D

Slaap lekker allen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mad Wally schreef: do 13 augustus 2020, 17:46
maverick76 schreef: do 13 augustus 2020, 17:27
Wie maakt zich in tijden als deze nu echt zorgen over de toekomst (van je kinderen).
Ik zeker, en niet zo’n klein beetje ook.

Naast de milieu en klimaatproblemen zeker ook vanwege de opkomst van het rechtspopulisme over de hele wereld.
Vele grote totalitaire wereldleiders die geen idealen en moraal meer kennen allen meer macht willen. Een nieuwe wereldoorlog lijkt alleen een kwestie van tijd.
Tel daarbij op de torenhoge studieschuld en de onbetaalbare woningen.

Mijn kinderen zullen de eerste generatie zijn die het slechter hebben dan hun ouders.

Een in en in triest beeld. Ik hoop allen dat ze ondanks dat gelukkig zullen zijn.
Precies mijn gedachten. Ik hou mijn hart vast voor mijn kids. Een studieschuld van hier tot ginder en nauwelijks mogelijkheden tot een woning. En dat zijn dan alleen nog maar de stuurbare problemen. Gelukkig zijn ze zelf minder somber.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Genieten jullie nog wel van het leven?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja....ik wel :-q of bedoel je mij niet :roll: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:-D

Nee Mario, die andere naargeestige individuen. :-D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Oh....okee :D ik lig bijna iedere dag lang kort uit op het strand :D En als ik dagje niet ben geweest, dan was ik te moe :roll: om te gaan :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten