Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Lars TB schreef: za 9 november 2019, 14:08
Snelle Buffer schreef: za 9 november 2019, 07:46 Nee boeit mij niet , dat verhaal van milieu en stikstof shit , zolang wij hier in NL met vergelijking in de rest van de wereld , maar een kikkerlandje zijn en we in NL niet de wereld gaan redden .
Het probleem is wel dat wij eerder natte voeten gaan krijgen dan de rest van Europa. En als wij niet gaan beginnen, dan gaan onze Oosterburen helemaal niets doen... .


Daarnaast hebben wij een keuze, een keuze die vele anderen in de wereld niet hebben. Maar met onze keuzes kunnen we die anderen wel beïnvloeden.


Daarnaast hoef je niet eens veel te doen. Een aantal keuzes wordt voor je gemaakt en zul je aan mee moeten doen. Dat hoeft niet eens vanuit de politiek te komen. Kijk naar de acties van Wakker Dier, die de Kilo Knaller min of meer uit de supermarkten hebben gekregen. Jij kunt niet meer kiezen voor de Kilo Knaller. Doe je toch iets voor dierenwelzijn en een beetje voor het milieu!


En aan de ene kant heb je gelijk. Je hebt een onbetekenend leven, je stelt niets voor. :winkie:

Als die ene Nederlander op 17,5 miljoen heb je geen invloed. Of toch wel? Het is net als met graven op je lokale route. Als jij die wortel zo bedekt dat je hem als springschans kunt gebruiken, dan maak jij honderden mensen blij. Als Suravida besluit om frames te gaan maken, maakt hij tientallen mensen blij en inspireert tientallen anderen. Op die manier kun je als individu toch iets betekenen. Op die manier kun je als klein landje toch het begin van een verschil maken.



En als we niets doen, dan hebben we straks een groter probleem. Hoe 'vreemd' het stikstofdebat nu ook is, het laat duidelijk zien dat er opeens ingrijpende stappen genomen moeten worden omdat we eerder geen actie hebben ondernomen. Dus als we nu actie ondernemen hebben we het nog in eigen hand. En als wij als eerste beginnen (wat we niet doen...), dan kunnen we beter die richting bepalen!


En als jij dan toch kiest helemaal niets te doen, dan moet je ook niet gaan klagen dat anderen wel iets doen, waar je het eventueel niet mee eens bent.

(let op, ik veroordeel je niet, ik denk niet dat er iemand is die op alle vlakken actief actie onderneemt, ik ook zeker niet. Ik probeer je alleen bewuster te maken van waar we voor staan! En dat alle beetjes echt wel gaan helpen!)
Okee jouw punt ,

Nog steeds , blijft mijn mening hetzelfde , blij dat mijn ouders de jeugd hebben gegeven met puch's zündapp's en de rest , en nee ik bekommer me niet over de toekomst van mijn dochters vs het milieu ,En zit niet met het dilemma van de TS'er .

Chips ; Lego duurzaam :) heeft Lars toch ergens een puntje :bier: :tong

"Gaat naar de groothandel voor wederom een kuub haardhout, die fijn bij een BBQ'tje en openhaard onder het genot van whiskey en goede steak buiten geniet van het leven "" :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Want het duurt maar even :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Snelle Buffer schreef: za 9 november 2019, 15:46
Lars TB schreef: za 9 november 2019, 14:08

Het probleem is wel dat wij eerder natte voeten gaan krijgen dan de rest van Europa. En als wij niet gaan beginnen, dan gaan onze Oosterburen helemaal niets doen... .


Daarnaast hebben wij een keuze, een keuze die vele anderen in de wereld niet hebben. Maar met onze keuzes kunnen we die anderen wel beïnvloeden.


Daarnaast hoef je niet eens veel te doen. Een aantal keuzes wordt voor je gemaakt en zul je aan mee moeten doen. Dat hoeft niet eens vanuit de politiek te komen. Kijk naar de acties van Wakker Dier, die de Kilo Knaller min of meer uit de supermarkten hebben gekregen. Jij kunt niet meer kiezen voor de Kilo Knaller. Doe je toch iets voor dierenwelzijn en een beetje voor het milieu!


En aan de ene kant heb je gelijk. Je hebt een onbetekenend leven, je stelt niets voor. :winkie:

Als die ene Nederlander op 17,5 miljoen heb je geen invloed. Of toch wel? Het is net als met graven op je lokale route. Als jij die wortel zo bedekt dat je hem als springschans kunt gebruiken, dan maak jij honderden mensen blij. Als Suravida besluit om frames te gaan maken, maakt hij tientallen mensen blij en inspireert tientallen anderen. Op die manier kun je als individu toch iets betekenen. Op die manier kun je als klein landje toch het begin van een verschil maken.



En als we niets doen, dan hebben we straks een groter probleem. Hoe 'vreemd' het stikstofdebat nu ook is, het laat duidelijk zien dat er opeens ingrijpende stappen genomen moeten worden omdat we eerder geen actie hebben ondernomen. Dus als we nu actie ondernemen hebben we het nog in eigen hand. En als wij als eerste beginnen (wat we niet doen...), dan kunnen we beter die richting bepalen!


En als jij dan toch kiest helemaal niets te doen, dan moet je ook niet gaan klagen dat anderen wel iets doen, waar je het eventueel niet mee eens bent.

(let op, ik veroordeel je niet, ik denk niet dat er iemand is die op alle vlakken actief actie onderneemt, ik ook zeker niet. Ik probeer je alleen bewuster te maken van waar we voor staan! En dat alle beetjes echt wel gaan helpen!)
Okee jouw punt ,

Nog steeds , blijft mijn mening hetzelfde , blij dat mijn ouders de jeugd hebben gegeven met puch's zündapp's en de rest , en nee ik bekommer me niet over de toekomst van mijn dochters vs het milieu ,En zit niet met het dilemma van de TS'er .

Chips ; Lego duurzaam :) heeft Lars toch ergens een puntje :bier: :tong

"Gaat naar de groothandel voor wederom een kuub haardhout, die fijn bij een BBQ'tje en openhaard onder het genot van whiskey en goede steak buiten geniet van het leven "" :-q
Grappig, hoe zeer Lars en ik verschillen van mening over de noodzaak van vlees en de milieubelasting daarvan ben ik het hier voor de volle 100% met hem eens.

Echter Snelle Buffer, bij een bbq hoort bier. Whiskey is voor het uitbuiken daarna. 😉
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 16:18

Echter Snelle Buffer, bij een bbq hoort bier. Whiskey is voor het uitbuiken daarna. 😉
Bier en Whiskey :~ , whiskey gaat ook over de steak :tong ,

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Whisky voor mij graag, dat spul met een extra "e" vind ik minder lekker :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Je gaat effe fietsen .. forum ontploft.. :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ofv schreef: za 9 november 2019, 12:28
yo-eddy schreef: za 9 november 2019, 12:20 maar het is niet veel anders dan lid worden vd "flat earth society" in mijn ogen.
En jij bent lid van de groene gekkie brigade. Of zullen we stoppen met elkaar in dit soort hokjes duwen?

en nu ga ik weg hier want het gaat dus precies deze kant op...
Als dit het niveau van je reacties is, blijf dan maar weg idd, ik vraag gewoon om een wetenschappelijke discussie, los van "geloof of onderbuik" met argumenten etc (Lars begrijpt het vrij aardig).
Van mij mag iedereen BBQ'en (eet zelf ook vleesch) en doen waar hij zin in heeft. Rij rondt in een V8 of V10, vlieg 10x per jaar en vreet je vol aan kiloknallers .... dat is allemaal je eigen keuze.
Ik heb gewoon een beetje moeite met "geloven" of "niet geloven" ...... dus als jij zonder argumenten het standpunt inneemt dat het allemaal toch niets uitmaakt wat je doet dan spreek ik je daar op aan. Vind je dat niet fijn blijf dan buiten deze discussie en leef lekker door zoals je doet, het is je goed recht.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mach0 schreef: za 9 november 2019, 17:06 Je gaat effe fietsen .. forum ontploft.. :bier:
Ben gelukkig net binnen ..... het zeikt hier vd lucht, gooi nog even wat olie op het vuur hier (pun intended :winkie: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou inderdaad, je gaat even fietsen en het is alweer ontaard in modder gooien en niet relevante antwoorden. Maar hierdoor wel zeker een antwoord op mijn vraag.

Evengoed bedankt voor jullie moeite.

Maar ga vooral lekker door met waar jullie mee bezig waren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

yo-eddy schreef: za 9 november 2019, 17:14
ofv schreef: za 9 november 2019, 12:28

En jij bent lid van de groene gekkie brigade. Of zullen we stoppen met elkaar in dit soort hokjes duwen?

en nu ga ik weg hier want het gaat dus precies deze kant op...
Als dit het niveau van je reacties is, blijf dan maar weg idd, ik vraag gewoon om een wetenschappelijke discussie, los van "geloof of onderbuik" met argumenten etc (Lars begrijpt het vrij aardig).
Van mij mag iedereen BBQ'en (eet zelf ook vleesch) en doen waar hij zin in heeft. Rij rondt in een V8 of V10, vlieg 10x per jaar en vreet je vol aan kiloknallers .... dat is allemaal je eigen keuze.
Ik heb gewoon een beetje moeite met "geloven" of "niet geloven" ...... dus als jij zonder argumenten het standpunt inneemt dat het allemaal toch niets uitmaakt wat je doet dan spreek ik je daar op aan. Vind je dat niet fijn blijf dan buiten deze discussie en leef lekker door zoals je doet, het is je goed recht.
Beste, kijk nou eens hoeveel aannames je doet. Je weet niets van mij. Ik heb nog niets gedeeld in dit topic. Ik spreek aan op in hokjes stoppen. Je komt op mij nu heel gefrustreerd over. Succes ermee. Lekker iedereen veroordelen. Veel plezier ermee.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ofv schreef: za 9 november 2019, 17:56 Beste, kijk nou eens hoeveel aannames je doet. Je weet niets van mij. Ik heb nog niets gedeeld in dit topic. Ik spreek aan op in hokjes stoppen. Je komt op mij nu heel gefrustreerd over. Succes ermee. Lekker iedereen veroordelen. Veel plezier ermee.
Je deelt niets maar spreekt mij aan op iets dat je totaal uit zijn context trekt (namelijk de uiterst legitieme vraag of je de klimaat discussie voert op basis van geloof of wetenschappelijke consensus) ....dus, bij deze je kans om iets bij te dragen .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: za 9 november 2019, 17:46 Nou inderdaad, je gaat even fietsen en het is alweer ontaard in modder gooien en niet relevante antwoorden. Maar hierdoor wel zeker een antwoord op mijn vraag.

Evengoed bedankt voor jullie moeite.

Maar ga vooral lekker door met waar jullie mee bezig waren.
Je maakt mij niet wijs dat je dit niet had zien aankomen. :lol:

Maar goed. voorlopig zit ik nog steeds te wachten tot die bokspartij tussen "Milieu" en "Kinderen" begint. :roll:




(Verder kan ik hier ook nog van alles over gaan zeggen, maar wij als mensheid zijn simpelweg f*cked, alle goede bedoelingen ten spijt. De 2e en 3e wereld gaan echt niet stoppen voor hun levensstandaard op ons niveau zit. Ik hoop alleen dat het nog een jaar of 40 duurt voor de shit ook hier écht de fan raakt. #egomodus off)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ah, geen kinderen @Suravida?
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

baron062 schreef: za 9 november 2019, 18:36 Ah, geen kinderen @Suravida?
Van Suravida weet ik het niet.. maar ikzelf inderdaad niet.. maar ben best gek met de neefjes en nichtjes.. kinderen van vrienden etc.. het verbaast mij daarom best hoe weinig mensen serieus aan kennis tot zich nemen.. reden ook waarom ik geen discussies op internet fora meer voer over dit onderwerp.. want met mensen die het verschil tussen milieu en klimaat niet weten en vooral kijken wat anderen doen is het moeilijk discussiëren., ik doe wat ik vind dat nodig is. Dat er dan nog genoeg zijn die hun kinderen er voor laten vliegen zoeken ze verder maar uit.. totdat die vragen gaan stellen...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: za 9 november 2019, 17:46 Nou inderdaad, je gaat even fietsen en het is alweer ontaard in modder gooien en niet relevante antwoorden. Maar hierdoor wel zeker een antwoord op mijn vraag.

Evengoed bedankt voor jullie moeite.

Maar ga vooral lekker door met waar jullie mee bezig waren.
Je gooit de knuppel in het hoenderhok en haakt nu af?


:kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gesloten