Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

.
Laatst gewijzigd door aurelius op za 9 november 2019, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Halleluja, het tegengeluid is wakker geworden.

Sta ik toch niet bijna alleen aan de BBQ. :bier:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Alien schreef: za 9 november 2019, 08:34
Herman de Biker schreef: vr 8 november 2019, 23:00Soja sloopt je schildklier en maakt mannen ook nog eens vrouwelijker
Ik zou als ik jou was maar eens wat andere bronnen gaan zoeken.
Helemaal met je eens, maar sommige mensen overtuig je niet met feiten. Ze komen dan alleen met nog meer populistische onwaarheden. Ze noemen dit “firehosing” https://www.google.co.uk/amp/s/amp.theg ... nformation
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: za 9 november 2019, 09:59 Halleluja, het tegengeluid is wakker geworden.

Sta ik toch niet bijna alleen aan de BBQ. :bier:
Zoals ik al eerder aangaf is BBQ-en een grote hobby van mij. Ik heb 2 Kamado Joe’s en sta er wekelijks achter (door de week geen tijd) Ben ook lid van bbqforum.nl Dat wil niet zeggen dat ik me niet bewust ben van de milieu-impact van het eten van vlees en daar op een verantwoordelijke manier mee om probeer te gaan.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Dice Oldskool schreef: za 9 november 2019, 09:59 Halleluja, het tegengeluid is wakker geworden.

Sta ik toch niet bijna alleen aan de BBQ. :bier:
Sorry, was nog aan het werk. MET VLEES! VEEEEEL VLEES! OVERAL VLEES!

Nu weer trouwens, 14 uur lang. VLEES!
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 10:15
Dice Oldskool schreef: za 9 november 2019, 09:59 Halleluja, het tegengeluid is wakker geworden.

Sta ik toch niet bijna alleen aan de BBQ. :bier:
Zoals ik al eerder aangaf is BBQ-en een grote hobby van mij. Ik heb 2 Kamado Joe’s en sta er wekelijks achter (door de week geen tijd) Ben ook lid van bbqforum.nl Dat wil niet zeggen dat ik me niet bewust ben van de milieu-impact van het eten van vlees en daar op een verantwoordelijke manier mee om probeer te gaan.
8) nice ik ben ook groot kamado fan. :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mijn onderschrift geeft wel aan hoe ik er in sta. Hier ook een spagaat, teveel spullen maar de boiler gaat uit voor ik onder de douche stap. ( dan heb ik dus nog wel warm water) Als ik vlees eet is het biologisch maar vaker vegetarisch. Mijn standpunt is wel dat je vooral bij jezelf moet beginnen en niet een ander het op kan leggen tenzij democratisch. De overbevolking gaat voorlopig niet opgelost worden en we zouden meer moeten delen. Wij een stapje terug en de armen wat erbij. Het economische verhaal is helaas anders. Onze welvaart moet in stand gehouden worden. Je ziet eigenlijk het tegenovergestelde gebeuren , vliegveld erbij, 60 vluchten vanaf Schiphol naar Londen per dag terwijl dat prima met de trein zou kunnen enz. Volgens mij gaat dat dus niet goed komen.
"This species has amused itself to death"
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Jou onderschrift is raak!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 10:08
Alien schreef: za 9 november 2019, 08:34 Ik zou als ik jou was maar eens wat andere bronnen gaan zoeken.
Helemaal met je eens, maar sommige mensen overtuig je niet met feiten. Ze komen dan alleen met nog meer populistische onwaarheden. Ze noemen dit “firehosing” https://www.google.co.uk/amp/s/amp.theg ... nformation
Heel eerlijk heb ik nog weinig inhoudelijke feiten en bronnen van jouw kant gelezen Wally dus op basis waarvan beoordeel jij dat er onwaarheden zijn geschreven anders dan dat jij een andere mening hebt?

Wat Dennis schrijft: we doen het vooral voor de buhne kan, maar persoonlijk zie ik bij mezelf meer een soort voortschrijdend inzicht en boeit wat een ander ervan vind me eerlijk gezegd niet zo.
Ik ben zeker niet roomser dan de paus maar geloof wel dat sommige kleine vaak vrij makkelijke aanpassingen op grote schaal best impact hebben dus ach waarom dan niet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: za 9 november 2019, 09:59 Halleluja, het tegengeluid is wakker geworden.

Sta ik toch niet bijna alleen aan de BBQ. :bier:
No way , dat je alleen er aanstaat :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dennisvdb schreef: za 9 november 2019, 04:53 Ik zit zelf in de vleesindustrie. Merk totaal niks van wat 90% van hier pretendeerd te doen: zo ecologisch mogelijk te leven. Jullie leven in een utopie. Behalve sommigen zoals Lars TB welke nog enige realiteitszin heeft. Stop dan ook met consumeren. Weg computer, vreet stroom. Weg gsm. Weg lederen schoenen/kleding. Ga naar de kringloopwinkel. Etc etc. Ga te voet naar je werk. Doe aan carpoolen. Nee hoor, met duizenden in de file staan, 1 persoon per auto!

Wil je de wereld verbeteren?
Geen kinderen.
Stop dan ook maar meteen met voedsel consumeren. Ongeacht of het dierlijk of plantaardig is. Mijn oom heeft meer dan honderdduizend hectare landbouwgrond, voornamelijk voor katoen en soja. Klinkt vooruitstrevend, hij heeft een compleet solarveld om het grootste gedeelte te kunnen voorzien van stroom ( boerderij qua gebouwen is meer dan 20 hectare). Gesponsord door de Rabobank. Puur voor reclame te maken vanuit de Rabobank zelf. Milieu is big business en veel bedrijven verdienen er veel aan.

Ikzelf doe zo weinig mogelijk aan heel het gebeuren. Mijn nieuwbouw woning moet verplicht een warmtepomp, omdat gas niet meer mag. Installatie kost 800% meer. Enig voordeel is dat ik geen airco’s hoef te hangen. Het is dat het moet...
Ik wil, zolang het kan, niet rijden in een elektrische auto. Onlangs in een Model X P100D gereden, vond het verschrikkelijk. Afwerking bagger, geluid was veel erger dan mijn daily. Ik rij voor mijn hobby, en daar hoort elektrisch niet bij naar mijn persoonlijke mening. En met 5000km per jaar privé zet het ook geen zoden aan de dijk, en kan ik liever plezier hebben aan mijn eigen rijgedrag.
Vliegen doe ik trouwens zelden want daar heb ik geen tijd voor. Dus geen last van “vliegschaamte” als ik toch ooit nog eens het vliegtuig neem.

Echt niemand, maar dan ook niemand in mijn kenniskring is bezig met het milieu (en die is groot). Toch frappant dat hier ineens een groot deel zich bekommerd om het milieu. Misschien toch meer bekommeren voor het oog van het kerkvolk maar zich er niet naar gedragen?
Wellicht zijn de meeste MTB'ers mensen die de natuur een warm hart toedragen :bier:

Een deel van mijn (schoon)familie staat er exact in zoals jij en je "sociale"omgeving, die "geloven" in van alles maar niet in de invloed vd mens op het klimaat/milieu. Ikzelf ben agnost en volg de huidige consensus vd wetenschap in deze, die consensus is vrij duidelijk, als je daar allerlei samenzweringen in ziet en het niet gelooft is dat je goed recht maar het is niet veel anders dan lid worden vd "flat earth society" in mijn ogen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

yo-eddy schreef: za 9 november 2019, 12:20 maar het is niet veel anders dan lid worden vd "flat earth society" in mijn ogen.
En jij bent lid van de groene gekkie brigade. Of zullen we stoppen met elkaar in dit soort hokjes duwen?

en nu ga ik weg hier want het gaat dus precies deze kant op...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 00:24 Sorry, veel te veel domheid. Ik haak af.
Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 21:21 Lars is net als een klimaatontkenner, valt niet mee de discussiëren.
Je verwijt mij niet te kunnen discussiëren. Ik heb de meeste uitspraken die ik heb gedaan onderbouwd (zoals ik ook altijd doe als ik iets beweer over fietstechniek!). Van jouw kant komen alleen maar one-liners zonder ook maar enige uitleg. Jammer dat je mij dan gaat beschuldigen.

Ik denk dat je in de spiegel moet gaan kijken.



Zoals ik zei, ik weet niet alles en zou er zelfs naast kunnen zitten. Als ik geen andere feiten krijg (en zoals je kunt lezen heb ik mij behoorlijk ingelezen), dan mag ik er toch vanuit gaan dat ik niet fout zit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef: za 9 november 2019, 07:46 Nee boeit mij niet , dat verhaal van milieu en stikstof shit , zolang wij hier in NL met vergelijking in de rest van de wereld , maar een kikkerlandje zijn en we in NL niet de wereld gaan redden .
Het probleem is wel dat wij eerder natte voeten gaan krijgen dan de rest van Europa. En als wij niet gaan beginnen, dan gaan onze Oosterburen helemaal niets doen... .


Daarnaast hebben wij een keuze, een keuze die vele anderen in de wereld niet hebben. Maar met onze keuzes kunnen we die anderen wel beïnvloeden.


Daarnaast hoef je niet eens veel te doen. Een aantal keuzes wordt voor je gemaakt en zul je aan mee moeten doen. Dat hoeft niet eens vanuit de politiek te komen. Kijk naar de acties van Wakker Dier, die de Kilo Knaller min of meer uit de supermarkten hebben gekregen. Jij kunt niet meer kiezen voor de Kilo Knaller. Doe je toch iets voor dierenwelzijn en een beetje voor het milieu!


En aan de ene kant heb je gelijk. Je hebt een onbetekenend leven, je stelt niets voor. :winkie:

Als die ene Nederlander op 17,5 miljoen heb je geen invloed. Of toch wel? Het is net als met graven op je lokale route. Als jij die wortel zo bedekt dat je hem als springschans kunt gebruiken, dan maak jij honderden mensen blij. Als Suravida besluit om frames te gaan maken, maakt hij tientallen mensen blij en inspireert tientallen anderen. Op die manier kun je als individu toch iets betekenen. Op die manier kun je als klein landje toch het begin van een verschil maken.



En als we niets doen, dan hebben we straks een groter probleem. Hoe 'vreemd' het stikstofdebat nu ook is, het laat duidelijk zien dat er opeens ingrijpende stappen genomen moeten worden omdat we eerder geen actie hebben ondernomen. Dus als we nu actie ondernemen hebben we het nog in eigen hand. En als wij als eerste beginnen (wat we niet doen...), dan kunnen we beter die richting bepalen!


En als jij dan toch kiest helemaal niets te doen, dan moet je ook niet gaan klagen dat anderen wel iets doen, waar je het eventueel niet mee eens bent.

(let op, ik veroordeel je niet, ik denk niet dat er iemand is die op alle vlakken actief actie onderneemt, ik ook zeker niet. Ik probeer je alleen bewuster te maken van waar we voor staan! En dat alle beetjes echt wel gaan helpen!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

8 pagina's verder en eindelijk is het topic op stoom gekomen..... Gelukkig geen kolencentrales of kerncentrales stoom :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten