Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Is voornamelijk een schijn maatregel . Want wees eens eerlijk wie rijdt er altijd keurig 100 waar dat moet? Ik geef toe ik alleen op de stukken waar ik het nodig vind en verders rij ik 110/120 ook waar 130 toegestaan is . Waarom zullen jullie denken. Nou omdat ik dan met het verkeer mee rij en niet de boel ophoud.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

In de papieren krant (weet niet meer welke) afgelopen weekend stond er een 2pagina artikel in de bijlage over dat het om minder dan een 1% bijdraagt. De data waren gebaseerd op de cijfers Flitzmeister die ongeveer 1 miljoen actieve gebruikers hebben dus die genereren mijn inziens voldoende data om representatief te zijn.

Ik ben er op zich niet voor of tegen, maar dit is symboolpolitiek en daar los je een probleem niet mee op, en daar ben ik wel tegen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van snelheidsverschillen op de snelweg, dat stuk A2 tussen A'dam en Utrecht waar iedereen al append met 103,6km/h een half uur in elkaars dode hoek rijdt vind ik echt mega irritant. Voer dan ook gewoon "keep your lane" denk ik dan ......
Gelukkig zit ik zelden in de spits op de weg (4x p/jaar per ongeluk)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

De snelheid gaat van 130 naar 100, maar de besparing wordt door Flitsmeister bepaald a.d.h.v. het percentage wat 130 (gps?) rijdt?
Men rijdt in de praktijk dus of 130 of 100? Was het maar zo'n feest, zou heel wat duidelijkheid scheppen op de weg. :tong

@yo-eddy
Helemaal mee eens, maar dat komt denk ik voornamelijk door traject controle, niet door de snelheidslimiet.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Robertdj schreef: di 12 november 2019, 19:58 @yo-eddy
Helemaal mee eens, maar dat komt denk ik voornamelijk door traject controle, niet door de snelheidslimiet.
Zeker juist, overal waar de controle niet (of sporadisch) is, ben ik een notoire "net iets te hard" rijder :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Yeay! Overal 100 km/u, ik wist dat mijn stadsauto keuze de juiste zou worden! :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

maverick76 schreef: di 12 november 2019, 20:14 Yeay! Overal 100 km/u, ik wist dat mijn stadsauto keuze de juiste zou worden! :lol:
Als je 's nachts maar aan de kant gaat! ;) :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

S'nachts slaap ik eigenlijk altijd dus no worries :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: di 12 november 2019, 16:25 Elektrische auto`s zijn het voor mij niet. Buiten dat ik het simpelweg niet kan betalen, vind ik elektrische auto`s verschrikkelijk om in te rijden. De hele belevenis van het rijden is weg in die duracell wagentjes, ...
Nog nooit in een Tesla gereden zeker? :bier:
Marco79 schreef: di 12 november 2019, 16:25 ..., daar komt bij dat de hoeveelheid CO2 belasting die nodig is om een elektrische auto te produceren, te rijden en te vernietigen minimaal net zo hoog ligt als bij een conventionele auto. ...
Dat is alleen in de aller negatiefste rekenvoorbeelden zo. Alleen op papier bestaat dus dat scenario. Dat gaat er onder andere vanuit dat je alleen stroom uit bruinkoolcentrales gebruikt.

Gemiddeld zit je een beetje rond de 100.000 km tot het moment dat de elektrische auto de brandstofauto in haalt.
Marco79 schreef: di 12 november 2019, 16:25 ... Dan heb ik het nog niet eens over de verdere uitnutting van de grondstoffen om bijv. de accupacks te maken. Dat laatste is ook 1 van de punten dat ik tegen de elektrische fiets heb.
Ten eerste zitten we in een overgangsfase. Er komen accu's en motoren aan die nog maar zeer weinig rare-earth materialen gebruiken.

Hier en daar kun je wat zeggen over de winning van die stoffen inderdaad, behoorlijk foute boel. Maar dat is ook maar een hypocriet argument, want ook de winning van olie is nou niet bepaald milieuvriendelijk. Bijvoorbeeld... .

En die batterijen zijn goed te recyclen.



'Grappige' is dat veel van de 'onderbouwing' van dit soort meningen uit Duitsland komt. Daar verschijnen allerlei semi-wetenschappelijke filmpjes en artikelen en worden de negatieve aspecten sterk uitvergroot. Drie maal raden wie daar achter zit... . In de overige Europese landen verschijnen dit soort berichten niet omdat de serieuze journalisten er geen verhaal in zien of van kunnen maken... . Nog 'grappiger' zal zijn dat de Duitse auto-industrie volgend jaar vol op de elektrische auto in gaat zetten en dit soort berichten waarschijnlijk snel zullen uitsterven... :roll: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Robertdj schreef: di 12 november 2019, 14:24 (terwijl hèt antwoord toch echt gewoon 42 is).
Sorry, wat was de vraag?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: di 12 november 2019, 15:44 Ja en verder eigenlijk alles wat mogelijk is om te doen natuurlijk.... :-q
Ah, je komt nu wel op de fiets naar de 5 van Rhenen? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vind het een goede maatregel. Zoals al eerder genoemd kan de doorstroming verbeteren, het is veiliger en de geluidsoverlast zal verminderen.
Ik heb die 130 km maatregel van de vvd nooit begrepen. Wat een kluif.

Als ik de huidige tijd vergelijk met die van mijn ouders. (1918 tot 2002)
Mijn ouders hadden een melkveebedrijf met 16 tot 25 koeien en hadden daar voldoende geld uit om een gezin met 7 kinderen te onderhouden.
Dit zegt ook wat over de prijzen die boeren voor hun producten betaald krijgen en waar wij voor een groot deel verantwoordelijk zijn door de keuzes die we maken. Schaalvergroting is het gevolg.

Ze hadden wel 7 kinderen dus dat heeft wel een flinke impact.

geen auto
niet op vakantie laat staan een vliegreis
Niet tig electrische apparaten
eigen groentetuin
"This species has amused itself to death"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kan niet meer schreef: di 12 november 2019, 22:30 Vind het een goede maatregel. Zoals al eerder genoemd kan de doorstroming verbeteren, het is veiliger en de geluidsoverlast zal verminderen.
Ik heb die 130 km maatregel van de vvd nooit begrepen. Wat een kluif.

Als ik de huidige tijd vergelijk met die van mijn ouders. (1918 tot 2002)
Mijn ouders hadden een melkveebedrijf met 16 tot 25 koeien en hadden daar voldoende geld uit om een gezin met 7 kinderen te onderhouden.
Dit zegt ook wat over de prijzen die boeren voor hun producten betaald krijgen en waar wij voor een groot deel verantwoordelijk zijn door de keuzes die we maken. Schaalvergroting is het gevolg.

Ze hadden wel 7 kinderen dus dat heeft wel een flinke impact.

geen auto
niet op vakantie laat staan een vliegreis
Niet tig electrische apparaten
eigen groentetuin
Mijn pa komt uit een gezin van 10, daar werd de kinderbijslag met een waardetransport auto gebracht is het verhaal :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Lars TB schreef: di 12 november 2019, 22:00
Robertdj schreef: di 12 november 2019, 14:24 (terwijl hèt antwoord toch echt gewoon 42 is).
Sorry, wat was de vraag?
Als we niet zuinig zijn op onze planeet zullen we daar nooit achter komen.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Dat de Duitse auto industrie nog niet sterk inzet op electrische auto's is puur een geldkwestie. Auto's met verbrandingsmotoren hebben veel onderhoud nodig waar goed aan verdiend wordt, en waarvoor op dit moment nog een groot dealernetwerk bestaat.
De electrische auto heeft veel minder (periodiek) onderhoud nodig, gaat minder aan verdiend worden en heb je dus ook veel minder dealers voor nodig.
Men is er in Duitsland denk ik nog niet over uit hoe ze dit gaan aanpakken....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gesloten