Milieu vs kinderen
Is voornamelijk een schijn maatregel . Want wees eens eerlijk wie rijdt er altijd keurig 100 waar dat moet? Ik geef toe ik alleen op de stukken waar ik het nodig vind en verders rij ik 110/120 ook waar 130 toegestaan is . Waarom zullen jullie denken. Nou omdat ik dan met het verkeer mee rij en niet de boel ophoud.
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
In de papieren krant (weet niet meer welke) afgelopen weekend stond er een 2pagina artikel in de bijlage over dat het om minder dan een 1% bijdraagt. De data waren gebaseerd op de cijfers Flitzmeister die ongeveer 1 miljoen actieve gebruikers hebben dus die genereren mijn inziens voldoende data om representatief te zijn.
Ik ben er op zich niet voor of tegen, maar dit is symboolpolitiek en daar los je een probleem niet mee op, en daar ben ik wel tegen.
Ik ben er op zich niet voor of tegen, maar dit is symboolpolitiek en daar los je een probleem niet mee op, en daar ben ik wel tegen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Persoonlijk ben ik een groot voorstander van snelheidsverschillen op de snelweg, dat stuk A2 tussen A'dam en Utrecht waar iedereen al append met 103,6km/h een half uur in elkaars dode hoek rijdt vind ik echt mega irritant. Voer dan ook gewoon "keep your lane" denk ik dan ......
Gelukkig zit ik zelden in de spits op de weg (4x p/jaar per ongeluk)
Gelukkig zit ik zelden in de spits op de weg (4x p/jaar per ongeluk)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
De snelheid gaat van 130 naar 100, maar de besparing wordt door Flitsmeister bepaald a.d.h.v. het percentage wat 130 (gps?) rijdt?
Men rijdt in de praktijk dus of 130 of 100? Was het maar zo'n feest, zou heel wat duidelijkheid scheppen op de weg.
@yo-eddy
Helemaal mee eens, maar dat komt denk ik voornamelijk door traject controle, niet door de snelheidslimiet.
Men rijdt in de praktijk dus of 130 of 100? Was het maar zo'n feest, zou heel wat duidelijkheid scheppen op de weg.
@yo-eddy
Helemaal mee eens, maar dat komt denk ik voornamelijk door traject controle, niet door de snelheidslimiet.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Zeker juist, overal waar de controle niet (of sporadisch) is, ben ik een notoire "net iets te hard" rijder
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Yeay! Overal 100 km/u, ik wist dat mijn stadsauto keuze de juiste zou worden!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
Als je 's nachts maar aan de kant gaat!maverick76 schreef: ↑di 12 november 2019, 20:14 Yeay! Overal 100 km/u, ik wist dat mijn stadsauto keuze de juiste zou worden!
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
S'nachts slaap ik eigenlijk altijd dus no worries
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Nog nooit in een Tesla gereden zeker?
Dat is alleen in de aller negatiefste rekenvoorbeelden zo. Alleen op papier bestaat dus dat scenario. Dat gaat er onder andere vanuit dat je alleen stroom uit bruinkoolcentrales gebruikt.
Gemiddeld zit je een beetje rond de 100.000 km tot het moment dat de elektrische auto de brandstofauto in haalt.
Ten eerste zitten we in een overgangsfase. Er komen accu's en motoren aan die nog maar zeer weinig rare-earth materialen gebruiken.
Hier en daar kun je wat zeggen over de winning van die stoffen inderdaad, behoorlijk foute boel. Maar dat is ook maar een hypocriet argument, want ook de winning van olie is nou niet bepaald milieuvriendelijk. Bijvoorbeeld... .
En die batterijen zijn goed te recyclen.
'Grappige' is dat veel van de 'onderbouwing' van dit soort meningen uit Duitsland komt. Daar verschijnen allerlei semi-wetenschappelijke filmpjes en artikelen en worden de negatieve aspecten sterk uitvergroot. Drie maal raden wie daar achter zit... . In de overige Europese landen verschijnen dit soort berichten niet omdat de serieuze journalisten er geen verhaal in zien of van kunnen maken... . Nog 'grappiger' zal zijn dat de Duitse auto-industrie volgend jaar vol op de elektrische auto in gaat zetten en dit soort berichten waarschijnlijk snel zullen uitsterven...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Vind het een goede maatregel. Zoals al eerder genoemd kan de doorstroming verbeteren, het is veiliger en de geluidsoverlast zal verminderen.
Ik heb die 130 km maatregel van de vvd nooit begrepen. Wat een kluif.
Als ik de huidige tijd vergelijk met die van mijn ouders. (1918 tot 2002)
Mijn ouders hadden een melkveebedrijf met 16 tot 25 koeien en hadden daar voldoende geld uit om een gezin met 7 kinderen te onderhouden.
Dit zegt ook wat over de prijzen die boeren voor hun producten betaald krijgen en waar wij voor een groot deel verantwoordelijk zijn door de keuzes die we maken. Schaalvergroting is het gevolg.
Ze hadden wel 7 kinderen dus dat heeft wel een flinke impact.
geen auto
niet op vakantie laat staan een vliegreis
Niet tig electrische apparaten
eigen groentetuin
Ik heb die 130 km maatregel van de vvd nooit begrepen. Wat een kluif.
Als ik de huidige tijd vergelijk met die van mijn ouders. (1918 tot 2002)
Mijn ouders hadden een melkveebedrijf met 16 tot 25 koeien en hadden daar voldoende geld uit om een gezin met 7 kinderen te onderhouden.
Dit zegt ook wat over de prijzen die boeren voor hun producten betaald krijgen en waar wij voor een groot deel verantwoordelijk zijn door de keuzes die we maken. Schaalvergroting is het gevolg.
Ze hadden wel 7 kinderen dus dat heeft wel een flinke impact.
geen auto
niet op vakantie laat staan een vliegreis
Niet tig electrische apparaten
eigen groentetuin
"This species has amused itself to death"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Mijn pa komt uit een gezin van 10, daar werd de kinderbijslag met een waardetransport auto gebracht is het verhaalkan niet meer schreef: ↑di 12 november 2019, 22:30 Vind het een goede maatregel. Zoals al eerder genoemd kan de doorstroming verbeteren, het is veiliger en de geluidsoverlast zal verminderen.
Ik heb die 130 km maatregel van de vvd nooit begrepen. Wat een kluif.
Als ik de huidige tijd vergelijk met die van mijn ouders. (1918 tot 2002)
Mijn ouders hadden een melkveebedrijf met 16 tot 25 koeien en hadden daar voldoende geld uit om een gezin met 7 kinderen te onderhouden.
Dit zegt ook wat over de prijzen die boeren voor hun producten betaald krijgen en waar wij voor een groot deel verantwoordelijk zijn door de keuzes die we maken. Schaalvergroting is het gevolg.
Ze hadden wel 7 kinderen dus dat heeft wel een flinke impact.
geen auto
niet op vakantie laat staan een vliegreis
Niet tig electrische apparaten
eigen groentetuin
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- mtfuji
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2746
- Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
- Mijn mountainbike: 3 stuks
- Contacteer:
Dat de Duitse auto industrie nog niet sterk inzet op electrische auto's is puur een geldkwestie. Auto's met verbrandingsmotoren hebben veel onderhoud nodig waar goed aan verdiend wordt, en waarvoor op dit moment nog een groot dealernetwerk bestaat.
De electrische auto heeft veel minder (periodiek) onderhoud nodig, gaat minder aan verdiend worden en heb je dus ook veel minder dealers voor nodig.
Men is er in Duitsland denk ik nog niet over uit hoe ze dit gaan aanpakken....
De electrische auto heeft veel minder (periodiek) onderhoud nodig, gaat minder aan verdiend worden en heb je dus ook veel minder dealers voor nodig.
Men is er in Duitsland denk ik nog niet over uit hoe ze dit gaan aanpakken....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager