Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben al wel stiekem aan het rondkijken naar een Prius plug in. Lijkt me heerlijk om alle ritten in de buurt volledig electrisch te kunnen rijden. Best of both worlds momenteel: Met 1x tanken naar de Alpen, en verder thuis vrijwel nooit meer tanken.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q precies......als je de stekker maar gebruikt :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mario070 schreef: za 13 juni 2020, 10:23 De plug-in auto is wel iets (beter dan volledig electrisch) Maar de mentaliteit van de mensen is niks
En dat woord "niks" wordt onterecht aan de auto toegeschreven :-{ :wink:
Dat is jou mening inderdaad. Ik durf wel te zeggen dat de auto ook niks is.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja, en mijn mening vind ik iets meer waarde hebben, dan de mening van jouw :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: za 13 juni 2020, 10:23 De plug-in auto is wel iets (beter dan volledig electrisch) Maar de mentaliteit van de mensen is niks
En dat woord "niks" wordt onterecht aan de auto toegeschreven :-{ :wink:
Als je niets zegt, dan kun je jezelf inderdaad interessanter vinden... .

Wat bedoel je met 'beter'? Want tot die tijd slaat de bewering gewoon weer nergens op. Ik vermoed namelijk dat je het over de kleurkeuze bij hybrides hebt. Die is uitgebreider en dat zou je kunnen zien als beter. Maar dan kun je er tegenin brengen dat mensen die moeite hebben met kiezen dan juist slechter af zijn. En dan zou een elektrische auto juist beter zijn!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Real Epic '89 schreef: do 11 juni 2020, 13:11 En wij ons maar druk maken over het milieu. Een samenleving zonder banen is een hele schone samenleving... :bier:
Klinkt aardig als een ideale wereld :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

suravida schreef: za 13 juni 2020, 10:29 Ik ben al wel stiekem aan het rondkijken naar een Prius plug in. Lijkt me heerlijk om alle ritten in de buurt volledig electrisch te kunnen rijden. Best of both worlds momenteel: Met 1x tanken naar de Alpen, en verder thuis vrijwel nooit meer tanken.
Kan het warm aanbevelen. Heb een V60 PIH, wordt 7 jr. Ik rijd vanaf het begin alles electrisch woon/werk/omgeving, en alleen af en toe op de snelweg en met bergvakanties dieselen, met 1x tanken onderweg. Ideaal!
Na 5jr ben ik ‘m ‘maar’ door blijven rijden, want er was en is nog geen enkel electrisch alternatief dat qua gemak en interessante prijsstelling ook nog maar in de buurt komt.
En ik denk dat de accu zeker nog 85-90% van zijn oude niveau haalt. Meer dan zat.

Enige ‘domme’ van de plug ins van toen is dat electrisch werd gekoppeld aan de dikste minst schone motoren. Rijdt leuk, maar icm met kleinere schonere motoren waren ze wat zinvoller geweest.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Mario070 schreef: vr 12 juni 2020, 19:28
Real Epic '89 schreef: vr 12 juni 2020, 14:29 Dit model Twingo?;
Afbeelding

3cyl en thuiskomertjes.
Met bmw m3 e36 spiegels....zo blijft het toch nog Duits :lol: :wink:
:lol: Dit was een Twingo die door Greenpeace verbouwd was om de auto industrie te laten zien dat een paar simpele aanpassingen een verbruik van 1:30 kon geven.
Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 11:23
Real Epic '89 schreef: do 11 juni 2020, 13:11 En wij ons maar druk maken over het milieu. Een samenleving zonder banen is een hele schone samenleving... :bier:
Klinkt aardig als een ideale wereld :-q
:lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Elektrische rijden heeft niet alleen het productie proces een tikkeltje tegen :-{ ook het gebruik gaat inmiddels goed in beeld komen.....eindelijk :roll:

"In Noorwegen, dat bij de invoering van de elektrische auto jaren voorligt op Nederland, wordt al nagedacht over een speciale wegenbelasting voor elektrische auto’s die meer dan 2000 kilo wegen om het extra wegenonderhoud te betalen. Motorrijtuigenbelasting is immers in veel landen - ook in Nederland - afhankelijk van het gewicht van een auto, vanuit de gedachte dat zwaardere auto’s meer schade toebrengen. Gezien zijn gewicht zou een Tesla in plaats van nul euro per maand 120 tot 220 euro wegenbelasting moeten kosten"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

aurelius schreef: za 13 juni 2020, 12:15 Enige ‘domme’ van de plug ins van toen is dat electrisch werd gekoppeld aan de dikste minst schone motoren. Rijdt leuk, maar icm met kleinere schonere motoren waren ze wat zinvoller geweest.
Dat was niet het enige domme hoor. Het waren altijd dure dikke autos waardoor mensen die zich dat konden veroorloven minder bijtelling hadden dan hun medewerkers met een Golfje of Astmaatje.
En de lage bijtelling was obv de hardware in de auto, niet of de auto ook echt als phev werd gebruikt. Een kennis van ons laadt de Passat zelden/nooit op bijvoorbeeld.
Bicycle, bicycle, bicycle
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt. Maar een kleinere motor zou ook wat betaalbaarder zijn geweest. En inderdaad, de regeling subsidieerde de ‘verkeerde rijders’.

Maar een kleine lichte schone motor icm een accu, een PIH, lekker praktisch :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Even voor de goede orde, dat veel merken het op de 'grote' motoren toepaste (of het als alternatief voor grote motoren neerzette) is en was omdat dat de enige manier voor die merken is om de business case te laten kloppen. Niet omdat het ecologisch oid de meest logische keuze is/was (paar voornamelijk Aziatische altenratieven daargelaten).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Klopt. En met de juiste financiële prikkel wordt zelfs een lelijk hok als de Mitsubsidie phev nog een verkooptopper :lol:
De enige die ik overwogen zou hebben was de V60, maar viel net buiten budget.
Alle andere goedkopere eco-karretjes schijnen lelijk te moeten zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Voor vol electrisch moet het bereik gewoon veel groter worden.
De Missus en ik hebben allebei een auto omdat voor werk nodig is, ik rij een Toyota Avensis benzine: ruim 600km op een tank, zij een Nisan Leaf.
Zomers heeft de Leaf een effectief bereik van ongeveer 200/220 km, maar afgelopen winters toen het koud was haalde ik de 150km er niet mee. :roll:
Daar waar het gaat pakken we wel de Leaf, maar we moesten vandaag heen en weer vanuit Haarlem richting Den Bosch en daar konden we niet laden dus sta je op de terugweg langs de snelweg een klein half uur te snel laden.
Op zich geen ramp wanneer je alle tijd hebt, maar als we op vakantie gaan en er moeten fietsen achterop is elektrisch niet realistisch en pakken we toch de benzine bak.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gesloten