Milieu vs kinderen
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik ben al wel stiekem aan het rondkijken naar een Prius plug in. Lijkt me heerlijk om alle ritten in de buurt volledig electrisch te kunnen rijden. Best of both worlds momenteel: Met 1x tanken naar de Alpen, en verder thuis vrijwel nooit meer tanken.
Als je niets zegt, dan kun je jezelf inderdaad interessanter vinden... .
Wat bedoel je met 'beter'? Want tot die tijd slaat de bewering gewoon weer nergens op. Ik vermoed namelijk dat je het over de kleurkeuze bij hybrides hebt. Die is uitgebreider en dat zou je kunnen zien als beter. Maar dan kun je er tegenin brengen dat mensen die moeite hebben met kiezen dan juist slechter af zijn. En dan zou een elektrische auto juist beter zijn!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Klinkt aardig als een ideale wereldReal Epic '89 schreef: ↑do 11 juni 2020, 13:11 En wij ons maar druk maken over het milieu. Een samenleving zonder banen is een hele schone samenleving...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Kan het warm aanbevelen. Heb een V60 PIH, wordt 7 jr. Ik rijd vanaf het begin alles electrisch woon/werk/omgeving, en alleen af en toe op de snelweg en met bergvakanties dieselen, met 1x tanken onderweg. Ideaal!
Na 5jr ben ik ‘m ‘maar’ door blijven rijden, want er was en is nog geen enkel electrisch alternatief dat qua gemak en interessante prijsstelling ook nog maar in de buurt komt.
En ik denk dat de accu zeker nog 85-90% van zijn oude niveau haalt. Meer dan zat.
Enige ‘domme’ van de plug ins van toen is dat electrisch werd gekoppeld aan de dikste minst schone motoren. Rijdt leuk, maar icm met kleinere schonere motoren waren ze wat zinvoller geweest.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Dit was een Twingo die door Greenpeace verbouwd was om de auto industrie te laten zien dat een paar simpele aanpassingen een verbruik van 1:30 kon geven.
Lars TB schreef: ↑za 13 juni 2020, 11:23Klinkt aardig als een ideale wereldReal Epic '89 schreef: ↑do 11 juni 2020, 13:11 En wij ons maar druk maken over het milieu. Een samenleving zonder banen is een hele schone samenleving...
Elektrische rijden heeft niet alleen het productie proces een tikkeltje tegen ook het gebruik gaat inmiddels goed in beeld komen.....eindelijk
"In Noorwegen, dat bij de invoering van de elektrische auto jaren voorligt op Nederland, wordt al nagedacht over een speciale wegenbelasting voor elektrische auto’s die meer dan 2000 kilo wegen om het extra wegenonderhoud te betalen. Motorrijtuigenbelasting is immers in veel landen - ook in Nederland - afhankelijk van het gewicht van een auto, vanuit de gedachte dat zwaardere auto’s meer schade toebrengen. Gezien zijn gewicht zou een Tesla in plaats van nul euro per maand 120 tot 220 euro wegenbelasting moeten kosten"
"In Noorwegen, dat bij de invoering van de elektrische auto jaren voorligt op Nederland, wordt al nagedacht over een speciale wegenbelasting voor elektrische auto’s die meer dan 2000 kilo wegen om het extra wegenonderhoud te betalen. Motorrijtuigenbelasting is immers in veel landen - ook in Nederland - afhankelijk van het gewicht van een auto, vanuit de gedachte dat zwaardere auto’s meer schade toebrengen. Gezien zijn gewicht zou een Tesla in plaats van nul euro per maand 120 tot 220 euro wegenbelasting moeten kosten"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Dat was niet het enige domme hoor. Het waren altijd dure dikke autos waardoor mensen die zich dat konden veroorloven minder bijtelling hadden dan hun medewerkers met een Golfje of Astmaatje.
En de lage bijtelling was obv de hardware in de auto, niet of de auto ook echt als phev werd gebruikt. Een kennis van ons laadt de Passat zelden/nooit op bijvoorbeeld.
Bicycle, bicycle, bicycle
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Klopt. Maar een kleinere motor zou ook wat betaalbaarder zijn geweest. En inderdaad, de regeling subsidieerde de ‘verkeerde rijders’.
Maar een kleine lichte schone motor icm een accu, een PIH, lekker praktisch .
Maar een kleine lichte schone motor icm een accu, een PIH, lekker praktisch .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Even voor de goede orde, dat veel merken het op de 'grote' motoren toepaste (of het als alternatief voor grote motoren neerzette) is en was omdat dat de enige manier voor die merken is om de business case te laten kloppen. Niet omdat het ecologisch oid de meest logische keuze is/was (paar voornamelijk Aziatische altenratieven daargelaten).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Klopt. En met de juiste financiële prikkel wordt zelfs een lelijk hok als de Mitsubsidie phev nog een verkooptopper
De enige die ik overwogen zou hebben was de V60, maar viel net buiten budget.
Alle andere goedkopere eco-karretjes schijnen lelijk te moeten zijn.
De enige die ik overwogen zou hebben was de V60, maar viel net buiten budget.
Alle andere goedkopere eco-karretjes schijnen lelijk te moeten zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Voor vol electrisch moet het bereik gewoon veel groter worden.
De Missus en ik hebben allebei een auto omdat voor werk nodig is, ik rij een Toyota Avensis benzine: ruim 600km op een tank, zij een Nisan Leaf.
Zomers heeft de Leaf een effectief bereik van ongeveer 200/220 km, maar afgelopen winters toen het koud was haalde ik de 150km er niet mee.
Daar waar het gaat pakken we wel de Leaf, maar we moesten vandaag heen en weer vanuit Haarlem richting Den Bosch en daar konden we niet laden dus sta je op de terugweg langs de snelweg een klein half uur te snel laden.
Op zich geen ramp wanneer je alle tijd hebt, maar als we op vakantie gaan en er moeten fietsen achterop is elektrisch niet realistisch en pakken we toch de benzine bak.
De Missus en ik hebben allebei een auto omdat voor werk nodig is, ik rij een Toyota Avensis benzine: ruim 600km op een tank, zij een Nisan Leaf.
Zomers heeft de Leaf een effectief bereik van ongeveer 200/220 km, maar afgelopen winters toen het koud was haalde ik de 150km er niet mee.
Daar waar het gaat pakken we wel de Leaf, maar we moesten vandaag heen en weer vanuit Haarlem richting Den Bosch en daar konden we niet laden dus sta je op de terugweg langs de snelweg een klein half uur te snel laden.
Op zich geen ramp wanneer je alle tijd hebt, maar als we op vakantie gaan en er moeten fietsen achterop is elektrisch niet realistisch en pakken we toch de benzine bak.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023