Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: do 18 juni 2020, 13:11 Toch nog even terugkomend op het verkeer.

Het is officieel, net op Radio 1 nieuws.

Men rijd weer net zoveel als voorheen, wel wat minder files omdat men nu wat flexibeler is met werktijden. Dus helaas heeft het thuiswerken geen blijvend verschil mogen maken.

Ik vermoed dat er wel meer mensen thuis zijn gaan werken maar er zijn blijkbaar net zoveel mensen overgestapt naar de auto ipv OV.
Het is dus minder druk op de weg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Over een hele dag gezien dus niet maar op de piekmomenten wel.

Dus er is evenveel verkeer op een dag dus qua uitstoot is het weer als vanouds.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Hangt eerder van je definitie van drukte af, dus. En volgens mij is fileverkeer wel wat slechter, qua uitstoot, dan rustig voortrijdend verkeer.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het ov heeft amper de helft van de reizigers :-{ omdat er mogen niet meer reizigers mee.....dus ik kan mij op sommige stukken wel iets meer auto verkeer bedenken en dan ook nog als kers op de taart.... mensen die dus nooit in de ochtend/middag spits rijden :-{ slotsom helft minder auto op de weg, file 2x zo lang :( :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zondagrijders.....op werkdagen :oops: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Alien schreef: do 18 juni 2020, 21:09 Hangt eerder van je definitie van drukte af, dus. En volgens mij is fileverkeer wel wat slechter, qua uitstoot, dan rustig voortrijdend verkeer.
Volgens mij is drukte het aantal auto's in een bepaald tijdsbestek.

Het is dus minder druk.


Daarnaast is het wel gebaseerd op cijfers van de fanatieke veelrijders, dus degenen die zodra het weer mocht ook echt weer gingen rijden. Het kan dus iets vertekenen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

maverick76 schreef: do 18 juni 2020, 20:54 Over een hele dag gezien dus niet maar op de piekmomenten wel.

Dus er is evenveel verkeer op een dag dus qua uitstoot is het weer als vanouds.
Die nuance mist dus in je eerste bericht.
De hoeveelheid verkeer zit nu op 90% van het oude "normaal" alleen is er meer spreiding, waardoor de piek belasting een stuk minder is. De ochtendspits werd daarbij specifiek benoemd. En inderdaad die is een stuk minder, vandaag zonder oponthoud van Nijmegen naar Zandvoort en eerder deze week zonder probleem Nijmegen - Tilburg en Nijmegen - Utrecht gereden, waar dat vroeger garant stond voor minimaal 30 minuten vertraging.
(En dan praat ik RTL4 of 8 uur journaal na)

Viel mij overigens mee dat de snelheidsverlaging niet als (mede)oorzaak werd aangegrepen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nee natuurlijk hebben ze de snelheidsverlaging niet meegenomen omdat het alleen een regel is en heen praktijk. :lol:

Ik denk wel dat er veel voorheen OV,ers nu in de auto blijven rijden ook als alles weer rustig is. Je gaat niet zo maar even een 2e hands auto kopen. En angst zit bij velen al snel diep.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Maar weer eens een berichtje hier.

Ik ben wel benieuwd hoeveel forumleden er dit jaar vakantie in eigen lang hebben doorgebracht?

Als ik het zo lees lijken er heel veel mensen toch naar verre streken te zijn getrokken voor hun vertier.

Gemiste kans, helaas was ondanks de Corona dreiging en de fragiele levens van ons oudere naasten het vlees wederom te zwak ?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Inderdaad ben ik in eigen land gebleven, en zeer milieu vriendelijk: zeilen. Mooie manier van vakantie, je gaat daarheen waar de wind je heen blaast. Nu dus nog zorgen dat ik aan voldoende fietsmomenten kom, want nog geen dagje buitenland gehad dit jaar.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk ze zijn er dus wel. :D

Ik ga nog wel kijken of ik een dagje naar Duitsland kan om te fietsen maar meer dan dat hoeft van mij niet. Al moet ik zeggen dat het hier op de Veluwe nu ook enorm druk is met het bekende “camping volk” die zich ook nergens wat van aantrekt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ook ik hou vakantie in eigen land :D en zo heb ik ook gelijk meer tijd :-D om wat route's in elkaar te zetten :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hier in Italië (En onderweg in België en Frankrijk) lijkt men corona serieuzer te nemen dan in NL. Bij de lokale AH ben ik de afgelopen weken vaker omver gelopen door kuchende Hollanders dan in het buitenland. Verder bewust een huisje in de middle of nowhere geboekt en 1x boodschappen gedaan en 1x pizza gehaald. Beiden met mondkapjes op en voorzien van handgel. Verder houdt iedereen netjes afstand en zonder mondkapje word je simpelweg niet geholpen.
En ja, het vlees is zwak, jammer dan. Mijn geestelijk geluk is me ook wat waard. Gebrek aan kinderen en 0km woon werkverkeer compenseert dat ruimschoots.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

bartsince1975 schreef: vr 31 juli 2020, 08:11 Inderdaad ben ik in eigen land gebleven, en zeer milieu vriendelijk: zeilen. Mooie manier van vakantie, je gaat daarheen waar de wind je heen blaast. Nu dus nog zorgen dat ik aan voldoende fietsmomenten kom, want nog geen dagje buitenland gehad dit jaar.
Onze geboekte camping bij Venetië gaat dit jaar helemaal niet meer open. Het bespaarde geld is gestoken in een andere droom. Een zeilboot.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

jimbo schreef: vr 31 juli 2020, 09:27
Onze geboekte camping bij Venetië gaat dit jaar helemaal niet meer open. Het bespaarde geld is gestoken in een andere droom. Een zeilboot.
Nog zo’n hobby waar je eindeloos veel tijd en geld in kunt steken🤣
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten