Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Roger57 schreef: wo 5 augustus 2020, 23:35 hou er gewoon van om de boel wat te stangen :bier: :tong
Jaja :roll: ....lul je d'r maar lekker uit :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

maverick76 schreef: wo 5 augustus 2020, 16:15 Een massaextinctie, I wish.

Covid 19 is een nevel op het oppervlak van de zon.

Maar ik geloof wel dat de 2e golf de mensen gaat treffen die je liever kwijt bent dan rijk in een dichtbevolkte samenleving als het onze.
Welke mensen zijn dat?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Roger57 schreef: wo 5 augustus 2020, 23:35
@Dice oldskool
Sorry dat ik je teleurstel! (We waren ook 40 jaar gelukkig getrouwd dit jaar) :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Roger57 schreef: wo 5 augustus 2020, 23:35 Hmmm blijkbaar hebben jullie het onzingehalte van mijn bericht gemist. :winkie:
Ik ben een brave vader van 5 dochters (eigenlijk 3 we hebben er twee geadopteerd toen ze wees werden) en opa inmiddels van 6 kleinkinderen (ben van 57 dus 63 nu)
Wij ,mijn vrouw en ik, zijn altijd al zuinig op het milieu geweest, kochten al in 1986 een van de eerste milieuwoningen in Nederland (zonneenergie, zuiden voorzien van glaverbel 3 laags glas, sluizen tegen warmteverlies, noorden bijna dicht, een 5x hogere dan gangbare isolatiewaarde, gehele huis vloerverwarming etc.)
Onze autos (ja guilty we hebben er twee) zijn electrisch en dual engine.
We hebben zonnepanelen en een bodem-warmtepomp, eten bewust weinig vlees (blijft nu eenmaal lekker) etc. etc.
So don’t worry! Ik neem mijn verantwoordelijkheid maar hou er gewoon van om de boel wat te stangen :bier: :tong

@Dice oldskool
Sorry dat ik je teleurstel! (We waren ook 40 jaar gelukkig getrouwd dit jaar) :lol:
Kijk, he's been a fucking legend all along. :-q
(om maar even de hippe quote te gebruiken)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Mario070 schreef: do 6 augustus 2020, 00:17
Roger57 schreef: wo 5 augustus 2020, 23:35 hou er gewoon van om de boel wat te stangen :bier: :tong
Jaja :roll: ....lul je d'r maar lekker uit :lol: :wink:
Je zou zo maar gelijk kunnen hebben :lol:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

superrob schreef: do 6 augustus 2020, 00:43
maverick76 schreef: wo 5 augustus 2020, 16:15 Een massaextinctie, I wish.

Covid 19 is een nevel op het oppervlak van de zon.

Maar ik geloof wel dat de 2e golf de mensen gaat treffen die je liever kwijt bent dan rijk in een dichtbevolkte samenleving als het onze.
Welke mensen zijn dat?
De mensen die het allemaal maar een gedoe vinden dat afstand houden en er weer als vanouds lekker op los leven.

En wie moeten dit wandgedrag straks allemaal weer op knappen? Precies, de zorgsector waaronder ikzelf.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Roger, je hebt wel mooi de echte “schijt aan het milieu” forumleden ontmaskert met je façade . :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

maverick76 schreef: do 6 augustus 2020, 07:06
superrob schreef: do 6 augustus 2020, 00:43

Welke mensen zijn dat?
De mensen die het allemaal maar een gedoe vinden dat afstand houden en er weer als vanouds lekker op los leven.

En wie moeten dit wandgedrag straks allemaal weer op knappen? Precies, de zorgsector waaronder ikzelf.
Ik ben zelf ook niet echt bang voor Covid, ben wel een ouwe zak maar superfit, nooit gerookt, 15% vetmeting (betere meting dan die domme BMI berekening) geen kwalen behalve kapotte knieën en enkels.
My better half idem ditto maar geen enkele kwaal (behalve dat ze blond is dan)

Desalniettemin, de mensen die zich niet aan de regels houden zijn gewoon egoïstische egocentrische aso’s.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Roger57 schreef: do 6 augustus 2020, 09:16
maverick76 schreef: do 6 augustus 2020, 07:06

De mensen die het allemaal maar een gedoe vinden dat afstand houden en er weer als vanouds lekker op los leven.

En wie moeten dit wandgedrag straks allemaal weer op knappen? Precies, de zorgsector waaronder ikzelf.
Ik ben zelf ook niet echt bang voor Covid, ben wel een ouwe zak maar superfit, nooit gerookt, 15% vetmeting (betere meting dan die domme BMI berekening) geen kwalen behalve kapotte knieën en enkels.
My better half idem ditto maar geen enkele kwaal (behalve dat ze blond is dan)

Desalniettemin, de mensen die zich niet aan de regels houden zijn gewoon egoïstische egocentrische aso’s.
Daar maak je toch echt een grote fout. Covid raakt ook echt jonge slanke fitte mensen. Een collega van mij 30 jaar, slank en fit kreeg het. Eerst leek er weinig aan de hand en kwam hij weer werken tot hij op een gegeven moment opeens een hoestbui kreeg en zich de longen uit z’n lijf hoestte. Inmiddels drie maanden verder kan hij op goede weken 50% werken slechte weken zit hij thuis en hij krijgt het ene na het andere onderzoek in het ziekenhuis om er achter te komen wat het probleem is.
Slank en fit is een pre, maar geen garantie. Er lijken ook andere zaken te spelen zoals bloedgroep en genetische aanleg, wat de reden is dat soms hele families zwaar getroffen worden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Ik zei nergens dat ik niet besmet kon worden, ik zei dat ik niet zo bang voor Covid ben en dat baseer ik op een goede gezondheid, perfecte conditie, nooit gerookt, geen overgewicht en geen onderliggende aandoeningen.
Dat ik desondanks “pech” zou kunnen hebben door b.v. een defect X chromosoom dat is mij duidelijk.

Voor alle duidelijkheid ik praktiseer de regels dus ook consequent, wil de mogelijkheid uitsluiten dat ik iemand besmet en wellicht de dood injaag....
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Inderdaad, je door angst laten leiden is ook niet handig. En dat betekend niet dat je alle regels aan de laars hoeft te lappen. Onnodig risico nemen heeft weinig zin.

Dat zelfde geld overigens voor het milieu. Beetje bewust bepaalde dingen doen is prima, maar je moet er ook niet in willen doorslaan.

Overigens werkte nog steeds het beste mensen te laten veranderen via de portemonnee. Zolang het teveel geld kost of het niet geld bespaart gaat de massa niet veranderen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Mad Wally schreef: do 6 augustus 2020, 11:17Daar maak je toch echt een grote fout. Covid raakt ook echt jonge slanke fitte mensen. Een collega van mij 30 jaar, slank en fit kreeg het.
Per jaar overlijden in Nederland gemiddeld vijf mensen aan blikseminslag.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Alien schreef: do 6 augustus 2020, 12:54
Mad Wally schreef: do 6 augustus 2020, 11:17Daar maak je toch echt een grote fout. Covid raakt ook echt jonge slanke fitte mensen. Een collega van mij 30 jaar, slank en fit kreeg het.
Per jaar overlijden in Nederland gemiddeld vijf mensen aan blikseminslag.
En wat is je punt hiermee? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

“Shit happens.”
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Met zo,n beredenering ben je mijn inziens ook niet helemaal van deze wereld :~ :bier:
Bij Covid zijn het wel meer als 5 gezonde mensen die er lang hevig last van hebben en ik wil niet graag slachtoffer worden van andermans laksheid/niet naleven adviezen, dus gaat wat verder als shit happens.

Als je word getroffen door de bliksem is dat vaak domme pech tenzij je naar een Darwin award solliciteerde:
https://www.liveabout.com/survival-of-t ... st-3299142
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gesloten