Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Lars TB schreef: wo 11 maart 2020, 21:57
Meegs schreef: wo 11 maart 2020, 21:11
Hmmm je kan dat op een positieve manier opvatten of negatieve manier.
Ik geloof dat die negatieve manier al in de vorige eeuw is geprobeerd. Sommige oosterburen hebben daar nu nog steeds het schaamrood van op de lippen staan.
Inmiddels vieren we al wel 75 jaar vrijheid sinds die negatieve manier van overbevolking verminderen...
Dat is wel heel cynisch...


Ik bedoelde meer de ironie van eerst naar 10 miljard mensen gaan om eindelijk een oplossing voor het overbevolkingsprobleem te vinden.



En ik geloof niet dat we een oorlog nodig hebben om ons zelf uit te roeien. Zal het wel versnellen.
Hij gebruikte de oorlog ook niet om uit te roeien, dat was puur en alleen om zijn "rijk" te vergroten.
Het "zuiveren" van de wereldbevolking was meer een tweede agendapunt van hem.

En zo cynisch is het niet. Meer feitelijk, hetgeen jou zou moeten aanspreken.

En sorry hoor dat hele vliegen als welvaart en consumptiegedrag betitelen is een beetje overdreven. Ik spaar er hard voor om lange vliegreizen te kunnen maken... En dat lukt me niet elk jaar om die bedragen die ermee gemoeid zijn bij elkaar te sparen.
Als je iets wilt veranderen aan onze hele wereldlijke maatschappij, zorg er dan met dwang ervoor dat de 10% rijksten ter aarde hun 90% van het totale vermogen op aarde eens eerlijk verdelen...

Of dan heel cynisch, geef iedereen een wapen en degene die niest of hoest, schiet je maar neer zonder gevolgen.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Hmmm is het niet zo dat de 30% rijkste Nederlanders >80% van alle belasting ophoesten? Dus als je dat om gaat draaien moeten de minder bedeelden meer belasting gaan betalen.

En Jan Modaal in NL behoort tot de 10% rijkste ter wereld.....
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Meegs schreef: do 12 maart 2020, 14:20
Lars TB schreef: wo 11 maart 2020, 21:57

Dat is wel heel cynisch...


Ik bedoelde meer de ironie van eerst naar 10 miljard mensen gaan om eindelijk een oplossing voor het overbevolkingsprobleem te vinden.



En ik geloof niet dat we een oorlog nodig hebben om ons zelf uit te roeien. Zal het wel versnellen.
Hij gebruikte de oorlog ook niet om uit te roeien, dat was puur en alleen om zijn "rijk" te vergroten.
Het "zuiveren" van de wereldbevolking was meer een tweede agendapunt van hem.

En zo cynisch is het niet. Meer feitelijk, hetgeen jou zou moeten aanspreken.

En sorry hoor dat hele vliegen als welvaart en consumptiegedrag betitelen is een beetje overdreven. Ik spaar er hard voor om lange vliegreizen te kunnen maken... En dat lukt me niet elk jaar om die bedragen die ermee gemoeid zijn bij elkaar te sparen.
Als je iets wilt veranderen aan onze hele wereldlijke maatschappij, zorg er dan met dwang ervoor dat de 10% rijksten ter aarde hun 90% van het totale vermogen op aarde eens eerlijk verdelen...

Of dan heel cynisch, geef iedereen een wapen en degene die niest of hoest, schiet je maar neer zonder gevolgen.
Ik dacht nog niet in oplossingen op het moment dat ik het poste, wilde alleen de ironie tonen. Dus zag pas na jouw post in welke richting je inderdaad kan denken.

Maar je zou het inderdaad als oplossing kunnen zien. Misschien inderdaad de enige oplossing voor een grondige 'reset' voor de aarde en de mensheid... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

surfroy01 schreef: do 12 maart 2020, 14:34 Hmmm is het niet zo dat de 30% rijkste Nederlanders >80% van alle belasting ophoesten? Dus als je dat om gaat draaien moeten de minder bedeelden meer belasting gaan betalen.

En Jan Modaal in NL behoort tot de 10% rijkste ter wereld.....
Verdelen van de 245 biljoen euro wereldwijd zou dan pakweg €35.000 per inwoner opleveren. Daar kun je in NL niet veel mee, in een gemiddeld Afrikaans land ben je dan ineens erg rijk! Of moeten de prijzen voor producten dan ook eerlijk verdeeld worden?

Die rijken kunnen hun geld beter in het verbeteren van de wereld steken, daar is een stuk minder geld voor nodig!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lars TB schreef: do 12 maart 2020, 22:23 Die rijken kunnen hun geld beter in het verbeteren van de wereld steken, daar is een stuk minder geld voor nodig!
Wat zou een echt pittig virus met hoge besmettingsgraad, goed rendement en distributie kosten op het darkwep of bij superboeven.nl? :bier:
Ik bedoel ik wil nou niet meteen een crowdfundingsactie starten nav dit topic, maar voor een gedegen aanpak moet je wel wat he :bier: :bier: :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Okee....vanaf nu, over geldzaken :-D zeer zeker niet onbelangrijk, voor en met kinderen :-q natuurlijk ook voor het milieu en als extraatje "Week van het geld 2020" voor de deur :-D :-q
En dan gebeurt er dit https://www.wijzeringeldzaken.nl/pers/W ... _COVID-19/
:((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Deze weer even afstoffen.

Ik bedenk me net dat het best ironisch is dat mountainbiken één van de grote natuurbelastende sporten is terwijl we er zo in/van genieten.

Waarom?

-de meeste mensen moeten toch met de auto stukken rijden elke keer als ze gaan mountainbiken.
-directe flora en fauna verstoring/aantasting wegens aanleg en berijden van de routes.
-eigenlijk alle onderdelen aan een mountainbike moeten van heel ver komen.

Of kijk ik weer met een te donkere bril? :roll:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja...je ziet het idd door een iets te donkere bril :-{
Er zwerft op www :-D een onderzoek met de resultaten, betreft het belasten van flora en fauna :-q uitkomst is verrassend....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

maverick76 schreef: zo 7 juni 2020, 12:25 Deze weer even afstoffen.

Ik bedenk me net dat het best ironisch is dat mountainbiken één van de grote natuurbelastende sporten is terwijl we er zo in/van genieten.

Waarom?

-de meeste mensen moeten toch met de auto stukken rijden elke keer als ze gaan mountainbiken.
-directe flora en fauna verstoring/aantasting wegens aanleg en berijden van de routes.
-eigenlijk alle onderdelen aan een mountainbike moeten van heel ver komen.

Of kijk ik weer met een te donkere bril? :roll:
Wat heeft dit met kinderen te maken?

De trails halen een stuk natuur weg, maar het blijft natuurlijk. Fietspaden doen veel meer kwaad denk ik. En voor de meeste sporten is veel meer nodig dan een paadje door het bos en een stuk staal/carbon van 12 kg.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leg uit Olieboer die je d'r bent :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Zoals al eerder gemeld, Het meest milieubewust blijft stoppen met voortplanten en ademen.
Verder rij ik de laatste maanden meeste dagen op een rondje waar ik op de fiets naartoe kan.
Woon werk-verkeer is voor velen thuiswerken geworden, dus ik denk dat je het wat somber inziet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

maverick76 schreef: zo 7 juni 2020, 12:25
-directe flora en fauna verstoring/aantasting wegens aanleg en berijden van de routes.
Gedurfde aanname, heb je bewijs in de vorm van een goed wetenschappelijk onderzoem?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

maverick76 schreef: zo 7 juni 2020, 12:25[…] moeten […]
Nee, hoor. Is écht vrije keuze.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jurf schreef: zo 7 juni 2020, 16:35 Zoals al eerder gemeld, Het meest milieubewust blijft stoppen met voortplanten en ademen.
Verder rij ik de laatste maanden meeste dagen op een rondje waar ik op de fiets naartoe kan.
Woon werk-verkeer is voor velen thuiswerken geworden, dus ik denk dat je het wat somber inziet.
Je denkt dat die 2 maanden thuiswerken het verschil heeft gemaakt?
Er is de afgelopen maand nog nooit zo'n enorme groei geweest in verkoop 2e hands auto's. Mensen die eerst met het OV gingen gaan nu massaal met de auto omdat ze het OV willen vermijden. Een enorme grote groep gaat vervolgens niet meer terug naar het OV als het weer kan. De cijfers van blijvende thuiswerkers blijkt zo goed als nihil na deze crisis. Dus eigenlijk is het nog erger als ervoor.

De ANWB verwacht vanaf de komende weken meer files als we voor de crisis hadden.

Jij en ik gaan/kunnen toevallig met de fiets naar ons mtb rondje maar als je de kaart van Nederland er bij pakt zijn wij vermoedelijk wel één van de enkele gelukkigen die dit kunnen.
Laatst gewijzigd door maverick76 op zo 7 juni 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Horsthil schreef: zo 7 juni 2020, 17:32
maverick76 schreef: zo 7 juni 2020, 12:25
-directe flora en fauna verstoring/aantasting wegens aanleg en berijden van de routes.
Gedurfde aanname, heb je bewijs in de vorm van een goed wetenschappelijk onderzoem?
Wetenschappelijk is het zeker niet maar het lijkt mij wel logisch om te bedenken dat er als op stukken waar eerst wildgroei was en nu een plat baantje loopt wat met zeer grote regelmaat door fietsers word bereden dat dit stuk er toch anders uit zou zien dan voorheen zeker wat betreft fauna.

Of het een ernstige verstoring is zal je me nooit horen zeggen maar het is wel “weer” een extra inbraak op de al schaarse natuur wat ons vlakke polderlandschap heeft.

Kijk, ik fiets ook graag over deze paadjes maar ik blijf wel bewust en kritisch en neem niet alles maar als vanzelfsprekend.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gesloten