Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

yo-eddy schreef: do 17 december 2020, 21:25
maverick76 schreef: do 17 december 2020, 18:35 Nouja, ik doelde meer op die vraag van je kinderen in de toekomst als “everything is going south fast”.
“Waarom heb je eigenlijk nooit echt wat gedaan aan het global warming probleem en ben je bijvoorbeeld gewoon door blijven vliegen voor de plezier tripjes terwijl je wist dat je daarmee mijn toekomst en toekomst van je kleinkinderen verslechterde?”
Heb jij dat ooit aan jouw ouders gevraagd? ... en wat was hun antwoord?

Jij bent ook opgegroeid met het WNF, Green Peace, zure regen, CFK's etc, werd dat thuis besproken, kreeg je als kind ruimte om hierover te praten en je eigen wereldbeeld te vormen?

Wij proberen onze kinderen zoveel mogelijk mee te geven over de keuzes die wij maken zonder ze direct een inktzwarte toekomst voor te houden. Iedere ouder had en heeft zorgen over de toekomst van hun kinderen, mijn vader is geboren in 1943 ..... dat zag er ook niet al te rooskleurig uit toen :wink:
Ik heb er wel discussies over gehad met mijn ouders ja. Al hebben hun ook HEEL weinig plezier tripjes gemaakt al was het toen nog wat minder duidelijk dan dat we er nu in staan natuurlijk. Ze zijn er nu de laatste jaren nog meer mee bezig als voorheen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jurf schreef: do 17 december 2020, 21:06
maverick76 schreef: do 17 december 2020, 18:35 Nouja, ik doelde meer op die vraag van je kinderen in de toekomst als “everything is going south fast”.

“Waarom heb je eigenlijk nooit echt wat gedaan aan het global warming probleem en ben je bijvoorbeeld gewoon door blijven vliegen voor de plezier tripjes terwijl je wist dat je daarmee mijn toekomst en toekomst van je kleinkinderen verslechterde?”
Mensen leggen uit wat ze doen en welke aanpassingen en keuzes ze maken.
Wat verwacht jij dan? onder het raam van Rutte als een debiel herrie gaan maken? :roll:
Nee ik wacht op die antwoorden van mensen wat ze tegen hun kinderen zouden zeggen als die vraag ooit zou komen.
Die vraag hadden mensen al een jaar terug beantwoord, ik had gevraagd of je wat van die antwoorden kon geven die je had gevonden. Ik heb ze namelijk niet kunnen vinden.

Ik wacht rustig af. :wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice Oldskool schreef: do 17 december 2020, 21:16
maverick76 schreef: do 17 december 2020, 20:05
Ok, help me even wat voorbeelden terug te halen aub. Ik lees voornamelijk berichten over mensen die uitleg geven over hun levensstijl en wat ze wel en niet doen.

Maar het antwoord op de spacefieke vraag zoals hierboven genoemd vind ik zo niet terug.
Het is ook heel onwaarschijnlijk dat die vragen door ons nageslacht op ons bord wordt gelegd. Ik kan mij er iig niets bij voorstellen.
Nee zoals mijn eerdere bericht zegt, kan ik me daar ook weinig bij voorstellen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het is zoals gezegd een verhaal van opvoeden denk ik.

Als je je kinderen het “slechte” voorbeeld geeft dan gaan ze dit kopiëren en zullen ze later uiteraard ook nooit met die vraag aankomen.

En ouders die het beste doen binnen hun kunnen die zullen waarschijnlijk niet afgerekend worden door hun kinderen.

Maar goed, zoals de Corona adviezen en regels massaal worden overschreden door gebrek aan discipline over de hele wereld zal de toekomst van onze aardkloot liggen bij de leiders.

A grim future it is people.

En dat is voor sommigen dan het vrijkaartje om de boel de boel te laten en voor andere net een tandje bij te zetten om het toch te proberen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik lees er zat, maar goed, het is ook maar wat je wil lezen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, citeer ze eens voor me als je wil.

Trouwens het is ook gewoon hypothetisch deze vraag.

Wat zou iemand antwoorden bij zo'n vraag van je kinderen of kleinkinderen in de toekomst?

Het is natuurlijk wel een pijnlijk dilemma waar we nu in zitten als je eerlijk naar jezelf bent.

Het is gewoon al een bizar idee dat we misschien over 10 jaar al wel nooit meer temperaturen onder 0 hebben.

Het ironische is dan ook nog dat mensen gaan reizen naar noordelijke gebieden om hun kinderen sneeuw en ijs te laten zien. :lol:

Ik hoop gewoon dat ik er heel erg naast zit en jullie me allemaal kunnen uitlachen binnen een paar jaar als er weer pakken sneeuw liggen en de temperatuur weer diep onder nul zakt.

Slaap lekker mensen.

Ik ga de nachtdienst in, over en uit!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

15uur gewerkt en geen zin om te spitten voor iemand die niets anders wil lezen als zijn eigen doctrine.
De tactiek van een ander aan het werk zetten en daarop prikkelen want oordelen doe je niet naar eigen zeggen vind ik erg vermoeiend en simpel..
Werk ze.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: do 17 december 2020, 23:07 Het is zoals gezegd een verhaal van opvoeden denk ik.

Als je je kinderen het “slechte” voorbeeld geeft dan gaan ze dit kopiëren en zullen ze later uiteraard ook nooit met die vraag aankomen.

En ouders die het beste doen binnen hun kunnen die zullen waarschijnlijk niet afgerekend worden door hun kinderen.
Zo simpel zijn kinderen niet 😉
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is inderdaad wel een hele simpele voorstelling van nurture.
Gelukkig kopieer ik weinig van mijn ouders en heb je wel degelijk vragen gesteld over hun keuzes op allerlei gebieden.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik zal mezelf herhalen, kinderen kan je de wetenschap meegeven dat iets er toe doet. Juist daarom hebben mijn partner en ik kinderen genomen en voeden wij ze op.
<pun-intended> Allereerst om levende en dode dingen te respecteren en niet te verminken <\pun-intended> maar vooral om nieuwsgierig te blijven en een oordeel pas te vormen als je er een beeld van kan beschrijven. De eigenlijke vraag is hoe we als wereld verder komen niet als mens/groep/land/volk of zo.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jij verwend je kinderen teveel Peter :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dat lijkt maar zo, we zijn net zo weinig aan sport kwijt per jaar als hun vrienden/vriendinnen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Je kunt kinderen qua opvoeding proberen om dingen bij te brengen en dat lukt voor een groot gedeelte tot ze in de pubertijd komen en ze veranderen in aliens, wezens die je qua uiterlijk nog enigszins herkend maar qua gedrag totaal niet meer.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: vr 18 december 2020, 09:25 Je kunt kinderen qua opvoeding proberen om dingen bij te brengen en dat lukt voor een groot gedeelte tot ze in de pubertijd komen en ze veranderen in aliens, wezens die je qua uiterlijk nog enigszins herkend maar qua gedrag totaal niet meer.
Klopt. Het zaad moet voor de pubertijd gepland worden, hoe het daarna ontkiemd hangt voor een flink gedeelte daar van af maar daarna ook van heeeeel veel omgevingsfactoren waar je vrijwel geen invloed op hebt :roll:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Shit hey, nog steeds geen antwoord op de vraag.

Ok, ik schets een heel simpele situatie. Misschien is het dan makkelijker in te leven en beantwoorden.


Jij hebt samen met je vrouw met een hoop voorpret een prachtige reis geboekt naar Canada mede om eindelijk eens die North Shores rond VanCoevorden te gaan rijden.

Je breekt dit spannende nieuws aan je kinderen waarvan je dochter van 10 wat bedenkelijk begint te kijken. Ze heeft net op school een project gehad over milieu en het broeikas effect waardoor ze heel bewust en bezorgt is geworden. Ook was ze hiervoor al een echt buiten kind, gek op dieren en bos. Ze heeft het er met jullie af en toe over gehad waarop jullie hebben uitgelegd dar zolang jullie bewust leven het wel goed komt.

Ze kijkt jullie aan en vraagt, “als we naar Canada gaan dan moeten we heel lang met het vliegtuig vliegen, dat is heel slecht voor de natuur. Waarom hebben jullie zo'n reis geboekt? “
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gesloten