Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

do 12 maart 2020, 14:20

Lars TB schreef:
wo 11 maart 2020, 21:57
Meegs schreef:
wo 11 maart 2020, 21:11

Hmmm je kan dat op een positieve manier opvatten of negatieve manier.
Ik geloof dat die negatieve manier al in de vorige eeuw is geprobeerd. Sommige oosterburen hebben daar nu nog steeds het schaamrood van op de lippen staan.
Inmiddels vieren we al wel 75 jaar vrijheid sinds die negatieve manier van overbevolking verminderen...
Dat is wel heel cynisch...

Ik bedoelde meer de ironie van eerst naar 10 miljard mensen gaan om eindelijk een oplossing voor het overbevolkingsprobleem te vinden.

En ik geloof niet dat we een oorlog nodig hebben om ons zelf uit te roeien. Zal het wel versnellen.
Hij gebruikte de oorlog ook niet om uit te roeien, dat was puur en alleen om zijn "rijk" te vergroten.
Het "zuiveren" van de wereldbevolking was meer een tweede agendapunt van hem.

En zo cynisch is het niet. Meer feitelijk, hetgeen jou zou moeten aanspreken.

En sorry hoor dat hele vliegen als welvaart en consumptiegedrag betitelen is een beetje overdreven. Ik spaar er hard voor om lange vliegreizen te kunnen maken... En dat lukt me niet elk jaar om die bedragen die ermee gemoeid zijn bij elkaar te sparen.
Als je iets wilt veranderen aan onze hele wereldlijke maatschappij, zorg er dan met dwang ervoor dat de 10% rijksten ter aarde hun 90% van het totale vermogen op aarde eens eerlijk verdelen...

Of dan heel cynisch, geef iedereen een wapen en degene die niest of hoest, schiet je maar neer zonder gevolgen.
Big Kreek's blog <--- An ode to The Cranberries online :bier:
Big Kreek's Instagram
surfroy01
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Baaisukkel

do 12 maart 2020, 14:34

Hmmm is het niet zo dat de 30% rijkste Nederlanders >80% van alle belasting ophoesten? Dus als je dat om gaat draaien moeten de minder bedeelden meer belasting gaan betalen.

En Jan Modaal in NL behoort tot de 10% rijkste ter wereld.....
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

do 12 maart 2020, 22:17

Meegs schreef:
do 12 maart 2020, 14:20
Lars TB schreef:
wo 11 maart 2020, 21:57

Dat is wel heel cynisch...

Ik bedoelde meer de ironie van eerst naar 10 miljard mensen gaan om eindelijk een oplossing voor het overbevolkingsprobleem te vinden.

En ik geloof niet dat we een oorlog nodig hebben om ons zelf uit te roeien. Zal het wel versnellen.
Hij gebruikte de oorlog ook niet om uit te roeien, dat was puur en alleen om zijn "rijk" te vergroten.
Het "zuiveren" van de wereldbevolking was meer een tweede agendapunt van hem.

En zo cynisch is het niet. Meer feitelijk, hetgeen jou zou moeten aanspreken.

En sorry hoor dat hele vliegen als welvaart en consumptiegedrag betitelen is een beetje overdreven. Ik spaar er hard voor om lange vliegreizen te kunnen maken... En dat lukt me niet elk jaar om die bedragen die ermee gemoeid zijn bij elkaar te sparen.
Als je iets wilt veranderen aan onze hele wereldlijke maatschappij, zorg er dan met dwang ervoor dat de 10% rijksten ter aarde hun 90% van het totale vermogen op aarde eens eerlijk verdelen...

Of dan heel cynisch, geef iedereen een wapen en degene die niest of hoest, schiet je maar neer zonder gevolgen.
Ik dacht nog niet in oplossingen op het moment dat ik het poste, wilde alleen de ironie tonen. Dus zag pas na jouw post in welke richting je inderdaad kan denken.

Maar je zou het inderdaad als oplossing kunnen zien. Misschien inderdaad de enige oplossing voor een grondige 'reset' voor de aarde en de mensheid... .
"Hakken doe je met een botte bijl"

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

do 12 maart 2020, 22:23

surfroy01 schreef:
do 12 maart 2020, 14:34
Hmmm is het niet zo dat de 30% rijkste Nederlanders >80% van alle belasting ophoesten? Dus als je dat om gaat draaien moeten de minder bedeelden meer belasting gaan betalen.

En Jan Modaal in NL behoort tot de 10% rijkste ter wereld.....
Verdelen van de 245 biljoen euro wereldwijd zou dan pakweg €35.000 per inwoner opleveren. Daar kun je in NL niet veel mee, in een gemiddeld Afrikaans land ben je dan ineens erg rijk! Of moeten de prijzen voor producten dan ook eerlijk verdeeld worden?

Die rijken kunnen hun geld beter in het verbeteren van de wereld steken, daar is een stuk minder geld voor nodig!
"Hakken doe je met een botte bijl"

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurf
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Trek Remedy9.7, & Trek Roscoe8

do 12 maart 2020, 22:53

Lars TB schreef:
do 12 maart 2020, 22:23
Die rijken kunnen hun geld beter in het verbeteren van de wereld steken, daar is een stuk minder geld voor nodig!
Wat zou een echt pittig virus met hoge besmettingsgraad, goed rendement en distributie kosten op het darkwep of bij superboeven.nl? :bier:
Ik bedoel ik wil nou niet meteen een crowdfundingsactie starten nav dit topic, maar voor een gedegen aanpak moet je wel wat he :bier: :bier: :wink:
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

do 12 maart 2020, 23:01

Okee....vanaf nu, over geldzaken :-D zeer zeker niet onbelangrijk, voor en met kinderen :-q natuurlijk ook voor het milieu en als extraatje "Week van het geld 2020" voor de deur :-D :-q
En dan gebeurt er dit https://www.wijzeringeldzaken.nl/pers/W ... _COVID-19/
:((
Plaats reactie