Duitstalige hulp gevraagd

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik wil een nieuwe bike gaan kopen, en nu blijkt deze (zoals ik nu gezien heb, zonder kleine lettertjes) bij trendcycles.ch verreweg het goedkoopst te zijn.
Maar kan iemand even uitleggen of ik iets over het hoofd zie vwb de kleine lettertjes? Deze zijn namelijk niet vertaald naar het engels maar allemaal in het duits:

https://www.trendcycles.ch/shop/shop/in ... auswahl=en

Het gaat met name om de verzendkosten naar NL en eventuele handling / vat kosten (al lijkt het vat-vrij te zijn).

Bike weegt 11,06kg dus zou in de <20kg categorie vallen.

Thanks!!
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Voor zover ik weet is Zwitserland weliswaar geen lid van de EU maar is er toch een bilateraal verdrag wat vrij verkeer van goederen via lucht- en wegtransport met EU landen mogelijk maakt.

Desondanks moet volgens de omschrijving in de tekst die je linkt, een artikel wat je importeert, los van de verzendkosten die eerst exact worden berekend nadat je de bestelling hebt geplaatst (hoewel er later wordt gemeld dat de verzendkosten โ‚ฌ 27,- zijn), wel worden ingeklaard door de douane en mag je BTW aftikken.

Wanneer de leverancier aangeeft dat het een Zwitsers product is of dat het product in Zwitserland is bewerkt (fiets die is opgebouwd bijvoorbeeld) hoef je geen inklaringskosten te betalen a 4,7%

Zij geven wel aan dat, in tegenstelling tot het Nederlands recht waar de afzender verantwoordelijk is voor het juist verzenden en arriveren van het poststuk, die verantwoordelijkheid bij de koper ligt op het moment dat zij het poststuk hebben overhandigd aan de transporteur.
Wanneer je fiets dus beschadigd of niet aankomt kun je niet reclameren bij de verkoper.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het transportrisico is voor jou. En ook het valutarisico (CHF/EUR) en BTW en invoerrechtenrechten-verhaal idem. Ik zou het niet doen, of ik zou hem gaan ophalen en er een vakantie aan vastknopen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

bert l. schreef: โ†‘zo 10 november 2019, 20:22 Het transportrisico is voor jou. En ook het valutarisico (CHF/EUR) en BTW en invoerrechtenrechten-verhaal idem. Ik zou het niet doen, of ik zou hem gaan ophalen en er een vakantie aan vastknopen
De andere optie is bij Tartybikes.co.uk, maar dat verschil is dus een paar honderd euro (afhankelijk van setup tussen de 300-800 euro).
Op zich is dat wel een stuk meer dan 4,7% (bikes zijn tussen de 1800-2500 euro), maar het blijft een hoop geld om te gokken.

Vakantie zit er voorlopig helaas niet in (geen tijd voor) ....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fiets is goedkoper omdat je 'm daar feitelijk ex btw koopt, die btw mag je bij invoer gaan betalen + 4,7% over waarde fiets + verzending. Kans dat er iets tegenwoordig tussendoor glipt wordt steeds kleiner.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: โ†‘zo 10 november 2019, 20:51 Fiets is goedkoper omdat je 'm daar feitelijk ex btw koopt, die btw mag je bij invoer gaan betalen + 4,7% over waarde fiets + verzending. Kans dat er iets tegenwoordig tussendoor glipt wordt steeds kleiner.
Ja, daar was ik al bang voor. Heb zo weleens een cameralens in Hongkong besteld die inclusief BTW en invoerrechten bijna net zo duur was als in NL....
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Mark-V schreef: โ†‘zo 10 november 2019, 20:40 De andere optie is bij Tartybikes.co.uk, maar dat verschil is dus een paar honderd euro (afhankelijk van setup tussen de 300-800 euro).
Op zich is dat wel een stuk meer dan 4,7% (bikes zijn tussen de 1800-2500 euro), maar het blijft een hoop geld om te gokken.
Zolang ze nog deel uit maken van de EU heb je daar dus het voordeel van vrij verkeer van goederen. Behalve de verzendkosten komt er niets bij (mits natuurlijk op de factuur staat dat de verkoopprijs inclusief de Britse BTW is)
Dan hoef je bij invoer niet nog eens de Nederlandse BTW te betalen. Ook geen invoerheffingen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

slapbandje schreef: โ†‘zo 10 november 2019, 23:16
Mark-V schreef: โ†‘zo 10 november 2019, 20:40 De andere optie is bij Tartybikes.co.uk, maar dat verschil is dus een paar honderd euro (afhankelijk van setup tussen de 300-800 euro).
Op zich is dat wel een stuk meer dan 4,7% (bikes zijn tussen de 1800-2500 euro), maar het blijft een hoop geld om te gokken.
Zolang ze nog deel uit maken van de EU heb je daar dus het voordeel van vrij verkeer van goederen. Behalve de verzendkosten komt er niets bij (mits natuurlijk op de factuur staat dat de verkoopprijs inclusief de Britse BTW is)
Dan hoef je bij invoer niet nog eens de Nederlandse BTW te betalen. Ook geen invoerheffingen.
Ja, bij Tarty heb ik al vaker iets besteld, dat is geen probleem. Maar we hebben daarnaast natuurlijk ook met de wisselkoers te maken, waardoor iets in de UK bestellen in verhouding duurder kan zijn voor ons.
Plaats reactie