Waarde fiets

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Edit, fiets inmiddels te koop gezet!
Laatst gewijzigd door Roy1980 op di 26 november 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Heb je al gekeken op de bekende verkoopsites naar identieke fietsen?

Marktplaats
Bikemarkt.de

Daar kun je wellicht een gemiddelde richtprijs vinden wat er zo voor gevraagd wordt. Of je het ook krijgt is een tweede natuurlijk.
Persoonlijk denk ik dat een prijs tussen de 2500-2750 wel te doen is voor jouw fiets.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

slapbandje schreef: ma 25 november 2019, 22:54 Heb je al gekeken op de bekende verkoopsites naar identieke fietsen?

Marktplaats
Bikemarkt.de

Daar kun je wellicht een gemiddelde richtprijs vinden wat er zo voor gevraagd wordt. Of je het ook krijgt is een tweede natuurlijk.
Persoonlijk denk ik dat een prijs tussen de 2500-2750 wel te doen is voor jouw fiets.
Dank! Ja daar heb ik inderdaad op gekeken, maar helaas geen identieke fietsen kunnen vinden. Vandaar via deze weg ;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hij ziet er netjes uit en als de staat inderdaad heel erg goed is, dan zou iemand voor €2.500,- er een heel mooie fiets voor kopen. Maar dan moet je die persoon net even tegen komen.

Wil je hem sneller kwijt, dan is €2.000,- een realistische prijs om mee te beginnen. Maar houd er rekening mee dat je op €1.750,- uit kunt gaan komen.


Inruilen bij een dealer is lastig. Tenzij die veel klanten heeft in die prijsklasse. Maar een dealer wil dat ding snel kwijt en vraagt er dan €1.500,- voor. Om er wat werk aan te kunnen doen en nog wat service te kunnen bieden zal een inruilprijs misschien €1.000,- zijn... .


Voor €2.250,- te koop zetten en kijken of er op gereageerd wordt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Grove vuistregel: na 1jr ongeveer 30% ervan af, na 2jr weer ongeveer 30% ervan af. En merk, type, kleur, hoe goed gebruikt/onderhouden (vork/demper beurten), upgrades, bepalen dan hoeveel ‘meer’ je eventueel nog vragen kan.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Lars TB schreef: ma 25 november 2019, 23:14 Hij ziet er netjes uit en als de staat inderdaad heel erg goed is, dan zou iemand voor €2.500,- er een heel mooie fiets voor kopen. Maar dan moet je die persoon net even tegen komen.

Wil je hem sneller kwijt, dan is €2.000,- een realistische prijs om mee te beginnen. Maar houd er rekening mee dat je op €1.750,- uit kunt gaan komen.


Inruilen bij een dealer is lastig. Tenzij die veel klanten heeft in die prijsklasse. Maar een dealer wil dat ding snel kwijt en vraagt er dan €1.500,- voor. Om er wat werk aan te kunnen doen en nog wat service te kunnen bieden zal een inruilprijs misschien €1.000,- zijn... .


Voor €2.250,- te koop zetten en kijken of er op gereageerd wordt.
Dank voor jouw input. Mij is altijd verteld dat je ‘een fatsoenlijk’ merk nog wel altijd goed kunt inruilen. Als een dealer het waagt om mij nu met droge ogen € 1.000,00 aan te bieden, dan lach ik hem in zijn gezicht uit en kom ik daar nooit meer. Het zou neigen naar oplichting.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Het is wat de gek er voor geeft , het zijn allemaal indicaties , je moet de juiste persoon op het juiste moment treffen die een fiets zoekt , en dan heb je nog een "gevoelswaarde"jij wil niet te veel inleveren op je aanschafprijs en de koper wil niet de hoofdprijs betalen, wil je zekerheid ruil je hem in , let wel dan ligt de prijs lager wat ook de verkoper moet wat verdienen.

En de Sale is weer begonnen bij diverse fietsenwinkels , en dan is vaak een nieuw model scoren tegen scherp gereduceerde prijzen , dat werkt in jouw nadeel ....

Er is maar 1 oplossing : te koop aan bieden en wachten tot de juiste koper , maar dan kan weken zijn of dagen . Waarom naar de Orbea overstappen ?
Roy1980 schreef: di 26 november 2019, 09:14 Mij is altijd verteld dat je ‘een fatsoenlijk’ merk nog wel altijd goed kunt inruilen. Als een dealer het waagt om mij nu met droge ogen € 1.000,00 aan te bieden, dan lach ik hem in zijn gezicht uit en kom ik daar nooit meer. Het zou neigen naar oplichting.
Valt wel mee hoor , hij moet er ook aan verdienen , en de kans is aanwezig dat hij de bike niet verkoopt ,en blijft dan zitten met de fiets , dus verlies is aanwezig , om dan gelijk van neigen van oplichting te spreken ? :(

Je kan het ook omdraaien: "lijkt wel oplichting , die fiets voor die prijs , wat je ervoor vraagt !",blijft nog steeds conform de marktwaarde wat je ervoor krijgt , dus aanbieden en hopen op de juiste prijs , snelle verkoop lage prijs , heb je de tijd hogere prijs ....

De rest is al geschreven ...., suc6 :-q
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op di 26 november 2019, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik weet niet of ze bestaan maar een dealer die zowel Scott als Orbea levert lijkt mij de dealer die jou de eerlijkste prijs biedt.

Bike zone is zo'n dealer, ik ken ze verder niet maar als ik zo snel een dealer van beide merken kan vinden dan zijn er vast meer.
Laatst gewijzigd door Elvander op di 26 november 2019, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Toen ik recent een mtb zocht viel me wel op dat er weinig 2dehands aanbod is bij dealers. En als wat Lars zegt klopt is dat ook niet zo gek. Dan koop ik voor minder geld dan op marktplaats en fiets bij een dealer die wellicht ook nog een beurt gehad heeft. Marktplaats staat echter vol met fietsen. Is het zo dat dealers helemaal niet op 2dehands handel zitten te wachten en de prijs daarom zo laag is? Vervolgens vindt de handel op marktplaats plaats.

Wat ik in ieder geval opvallend vind is dat het heel anders lijkt te zijn dan bijv de motor branche waar ik regelmatig een motor 2dehands kocht bij een dealer. En die was duurder dan marktplaats. Maar garantie, beurt etc maken dat verklaarbaar.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Volgens mij is de Scott al een super race fully.
Wat voor meerwaarde heeft de Oiz dan?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Prijsgunstigste aanpak is je eigen fiets 2e hands verkopen, hier of via Markplaats bv, dan krijg je er relatief het meeste voor terug, meer dan bij een dealer. En dan bij aankoop van je nieuwe fiets bij de dealer opnieuw een korting bedingen.
Dealer geeft je geen en een hoge inruilwaarde en een hoge korting, het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

En de vraag die Worstkees hierboven stelde vroeg ik me ook af. De Spark is zo ongeveer de referentie race/marathonfully, welke OIZ gaat daar met sprongen overheen? Of wordt het een 'heel andere' (nou ja, 'heel') OIZ, de 120mm TR versie?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Dank allen!

Ik kan mij de vragen over de Spark tov de Oiz wel voorstellen. Ik verwacht ook niet dat de Oiz sneller/beter zal zijn dan de Spark. Het is ook zeker niet zo dat ik ben uitgekeken op de Spark. Ik kan via mijn werk echter meedoen aan een fietsplan. Erg interessant en op die manier kan ik weer een nieuwe bike rijden (en dat is altijd goed). De Oiz spreekt mij erg aan. Nooit een Orbea gehad, dus dat is dan ‘gewoon weer eens iets nieuws’. Het advies om de fiets zelf te verkopen en een leuke korting op de Oiz te bedingen ligt denk ik het meest voor de hand.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

N+1

Hou de Scott en koop een andere erbij :-q
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Bonanza schreef: di 26 november 2019, 10:21 N+1

Hou de Scott en koop een andere erbij :-q
Dat is een heel goed idee, maar of ik de vrouw des huizes kan overtuigen van het nut daarvan....... Er staat immers nog een andere bike in de garage. Maarja, dat is ‘maar’ een hardtail 😉
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Roy1980 schreef: di 26 november 2019, 11:48
Bonanza schreef: di 26 november 2019, 10:21 N+1

Hou de Scott en koop een andere erbij :-q
Dat is een heel goed idee, maar of ik de vrouw des huizes kan overtuigen van het nut daarvan....... Er staat immers nog een andere bike in de garage. Maarja, dat is ‘maar’ een hardtail 😉
De Scott is de zomerfiets of voor de locale rondjes, winterfiets, meer veerweg etc etc.... Tweede fiets geeft een gevoel van geluk en neem aan dat je vrouw je gelukking wil zien, toch? :D :bier: :-q
Plaats reactie