Waarde fiets

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

worstkaas schreef: di 26 november 2019, 09:41 Volgens mij is de Scott al een super race fully.
Wat voor meerwaarde heeft de Oiz dan?
Weet dat TS al geantwoord heeft maar toch... Een Spark RC voor meer dan 50% afschrijven omdat je met een fietsplan kun meedoen? Dit terwijl een Spark RC qua geometrie (en specs) nog volledig bij de tijd is? Ik weet wel waar mijn vrouw de kriebels van zou krijgen... :lol:

"Hé schat, ik kan meedoen met het fietsplan en doe nu m'n fiets weg, wat zeg je? Of ie nog goed is, mwah ik denk van wel. Eigenlijk prima. Maar ja ik kan even profiteren hè... Of die fiets die ik koop beter is? Oefff... op het Mountainbike forum zeggen sommigen van wel en anderen niet. Sowieso moet ik van LarsTB een fiets kopen met minimaal 140mm veerweg. Wat dat is? Tja, da's hoever je vork inveert en o ja, de achterkant ook. Neehee, ik ga dat niet doen want ik kom toch niet verder dan de Utrechts Heuvelrug. Waarom? Omdat nou een keer mooi is. Geen rotsen en shit enzo. Mooie trails. Wat zeg je? Kijk als je niet weet wat trails zijn dan laat maar. Hoezo mag ik nou geen 60% afschrijven op mijn fiets. Dat bepaal ik toch nog lekker zelf! De argumenten? Tja... wat ik afschrijf krijg ik weer als korting via het Fietsplan. Jahaaa, jij mag dan lekker met je vriendin(nen) naar Gran Canaria. F.ck.... wordt het toch nog een dure grap..."

Maar uiteraard snap ik de koopprikkel, het weer zoeken naar een nieuwe fiets enz. Misschien zou ik alleen nog een jaartje wachten. Is er vast een volledig nieuwe Spark, nog lichter en stijver met een geoptimaliseerde geometrie en 3-standen vering en demping die écht het verschil maakt (itt de 'squid-lock') En waarschijnlijk heb je dan weer een trendzettende bike ipv een trendvolger. Overigens heb ik niets tegen Orbea. Mooie fietsen met goeie garantie etc. Maar je gaat er inderdaad niet op vooruit. Ik ben het met Aurelius eens als het om afschrijving gaat. Heb mijn toen drie jaar oude Giant Anthem Advanced 1 (2013, gekocht in 2015) ingeruild voor de helft van de nieuwwaarde. Maar dat was omdat de LBS een Scott Spark RC wilde verkopen... :-q Je kunt inderdaad geluk hebben bij de inruil.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

By the way; gave fiets die Spark RC. Wordt ook nu nog steeds fantastisch getest ( na 4 modeljaren):

https://worldofmtb.de/material/getestet ... cup-fully/

Toch niet de minste concurrenten...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Brambo67 schreef: di 26 november 2019, 14:28
worstkaas schreef: di 26 november 2019, 09:41 Volgens mij is de Scott al een super race fully.
Wat voor meerwaarde heeft de Oiz dan?
Weet dat TS al geantwoord heeft maar toch... Een Spark RC voor meer dan 50% afschrijven omdat je met een fietsplan kun meedoen? Dit terwijl een Spark RC qua geometrie (en specs) nog volledig bij de tijd is? Ik weet wel waar mijn vrouw de kriebels van zou krijgen... :lol:

"Hé schat, ik kan meedoen met het fietsplan en doe nu m'n fiets weg, wat zeg je? Of ie nog goed is, mwah ik denk van wel. Eigenlijk prima. Maar ja ik kan even profiteren hè... Of die fiets die ik koop beter is? Oefff... op het Mountainbike forum zeggen sommigen van wel en anderen niet. Sowieso moet ik van LarsTB een fiets kopen met minimaal 140mm veerweg. Wat dat is? Tja, da's hoever je vork inveert en o ja, de achterkant ook. Neehee, ik ga dat niet doen want ik kom toch niet verder dan de Utrechts Heuvelrug. Waarom? Omdat nou een keer mooi is. Geen rotsen en shit enzo. Mooie trails. Wat zeg je? Kijk als je niet weet wat trails zijn dan laat maar. Hoezo mag ik nou geen 60% afschrijven op mijn fiets. Dat bepaal ik toch nog lekker zelf! De argumenten? Tja... wat ik afschrijf krijg ik weer als korting via het Fietsplan. Jahaaa, jij mag dan lekker met je vriendin(nen) naar Gran Canaria. F.ck.... wordt het toch nog een dure grap..."

Maar uiteraard snap ik de koopprikkel, het weer zoeken naar een nieuwe fiets enz. Misschien zou ik alleen nog een jaartje wachten. Is er vast een volledig nieuwe Spark, nog lichter en stijver met een geoptimaliseerde geometrie en 3-standen vering en demping die écht het verschil maakt (itt de 'squid-lock') En waarschijnlijk heb je dan weer een trendzettende bike ipv een trendvolger. Overigens heb ik niets tegen Orbea. Mooie fietsen met goeie garantie etc. Maar je gaat er inderdaad niet op vooruit. Ik ben het met Aurelius eens als het om afschrijving gaat. Heb mijn toen drie jaar oude Giant Anthem Advanced 1 (2013, gekocht in 2015) ingeruild voor de helft van de nieuwwaarde. Maar dat was omdat de LBS een Scott Spark RC wilde verkopen... :-q Je kunt inderdaad geluk hebben bij de inruil.
Hahha geniaal geschreven en redelijk herkenbaar. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Dank namens mijn vrouw 😉
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Wat al geschreven is zou ik em proberen te verkopen 2e hands voor de pris dat die waard is 2000 euro niet lager gaan dan 1800. Voor inruil moet je geluk hebben met de fietswinkel kan je Al verklappen dat de meeste ver onder je bod gaan bieden.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Martinezz schreef: di 26 november 2019, 15:33 Wat al geschreven is zou ik em proberen te verkopen 2e hands voor de pris dat die waard is 2000 euro niet lager gaan dan 1800. Voor inruil moet je geluk hebben met de fietswinkel kan je Al verklappen dat de meeste ver onder je bod gaan bieden.
Misschien eerst maar eens op een Orbea etc. gaan fietsen. Denk dat je nog wel even bedenkt voordat je de Spark wegdoet...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Brambo67 schreef: di 26 november 2019, 14:28 ... op het Mountainbike forum zeggen sommigen van wel en anderen niet. Sowieso moet ik van LarsTB een fiets kopen met minimaal 140mm veerweg. ...
Probleem dat als mijn naam genoemd wordt er sowieso niets meer mogelijk is... Dus beter mij er buiten te houden :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als Nino dit leest... :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Roy1980 schreef: ma 25 november 2019, 22:50 Edit, fiets inmiddels te koop gezet!
Die is dus nog snel weg gegaan :-q


Nog een mooi prijsje gekregen?


En vooral: enig idee wat de nieuwe wordt?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie