Eerste rit

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Het spande er om, zou dhl nog langs komen of niet, maar gisteren om 18.45 heb ik toch mijn pakketje met mijn handschoenen gehad.

Vanochtend samen mijn kameraad een stukje gefietst (kleine mtb route) en toch nog 1,5 uur zoet gehouden. Kon zelf veel langer door, alleen zit zelf met tijdgebrek ivm helpen met surprise dochter.

Ben ook de eerste keer al gevallen 😂😂. Ging te langzaam een heuvel op en ging bijtrappen alleen had een te lichte versnelling denk ik en gewicht waarschijnlijk verkeerd, want ik spinde alleen maar dus kwam niet meer voor uit. Viel toen om want kreeg mijn schoenen niet op tijd los geklikt 😂.

Voordeel van vandaag is wel dat ik al een halfjaar sport en meer conditie had dan hem. Dus toen we een klein stukje hard op de weg gingen moest hij nog flink bij happen qua lucht en ik stond maar te denken, wanneer gaan we nou weer verder.

Oja, ik moet thermo sokken kopen. Voetjes worden wel een beetje koud, maar niet te koud. Met thermo zal dat wel weg zijn.

Oja de fiets zelf? Bevalt zeer goed!! Blij met de aankoop en zou het liefst morgen zo weer gaan.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Was best beetje frisje vanmorgen inderdaad....hier op de veluwe was een setje mistlampen niet overbodig geweest..😆 . Let bij het kopen van thermosokken er wel even op dat ze niet veel dikker zijn dan degene waar je nu mee fietst. Als je schoenen namelijk te strak komen te zitten heb je gegarandeerd ijsklompen ipv voeten 😁. Good luck, je gaat het vast steeds nog leuker vinden ! 👍
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Wat ook goed werkt tegen koude voeten is skisokken; er zijn tegenwoordig vrij dunne te koop die wel goed warm houden en meestal ook van die compressie panels hebben. Bovendien zijn ze lekker lang dus ze houden als bijkomend voordeel ook je kuiten warm. Ik rij er in koude periodes altijd mee, hoewel ik het nu nog niet nodig vind.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Ik had vandaag gewoon herensokken aan. Dus dat mijn voeten op den duur iets koud waren, sjah eigen schuld.

Handschoenen van de lidl deden zijn werk. Kleding ook en had een ondershirt van de action, maar dat was warm genoeg en soms net iets te.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Boterhamzakje over je sok/in je schoen doet wonderen!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

BrianW schreef: di 3 december 2019, 10:33 Boterhamzakje over je sok/in je schoen doet wonderen!
Zou misschien aanvankelijk warm kunnen houden maar het lijkt me niet bevorderlijk voor een goeie zweetafvoer; dat gaat toch broeien in dat plastic. En dat zweet kan dan op den duur weer koud worden...
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dat valt best mee. Het zakje bedekt niet heel je voet en bijkomend voordeel is dat je minder last hebt van water dat via je spd plaatjes door de onderkant van je schoen komt. Het is meer een soort wind/waterstopper. Het idee is ook dat het zo koud is dat de kans op 'broeien' zeer klein is. Het is inderdaad niet heel high tech, maar het kost ook niks.

Zelf krijg ik het van door het bos crossen altijd zo warm dat het met normale sokken en zomerhandschoenen goed te doen is, maar #vroeger bij lange ritten op de racer altijd zakjes in de schoenen en zo'n megawarm jack van de Aldi :-q
Plaats reactie