Wie reed er bij Stakenberg op zaterdag 30 november?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik geloof dat ik hard door zou rijden als ik per ongelijk door die plas was gereden waardoor je kind nat was geworden. Gezien de toon van je bericht geloof ik namelijk niet dat een oprecht excuses van mijn kant dan genoeg was geweest voor je.

Vind dit soort berichten altijd wat jammer. Snap je frustratie, maar zet een hoop negativiteit neer.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Tjah, misschien kun je op strava zien wie er op dat tijdstip gefietst heeft.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kan niet meer schreef: di 3 december 2019, 13:52 Tjah, misschien kun je op strava zien wie er op dat tijdstip gefietst heeft.
Ehh maar waarmee bewijs je dan wie het daadwerkelijk gedaan heeft...? Wordt dan ook wel een beetje een heksenjacht zo.

De persoon in kwestie heeft waarschijnlijk voor zichzelf al lang bedacht dat het niet zo'n handige actie was en voelt zich nu misschien al schuldig genoeg.
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

maaf2 schreef: di 3 december 2019, 13:43 Ik geloof dat ik hard door zou rijden als ik per ongelijk door die plas was gereden waardoor je kind nat was geworden. Gezien de toon van je bericht geloof ik namelijk niet dat een oprecht excuses van mijn kant dan genoeg was geweest voor je.

Vind dit soort berichten altijd wat jammer. Snap je frustratie, maar zet een hoop negativiteit neer.
Ben benieuwd of jij blijft lachen als jouw kind erbij staat. Mensen zeggen tegenwoordig nergens meer wat van. Niet goed wat mij betreft.

Overigens, ik heb hem nageroepen dat ik het ronduit onfatsoenlijk vind of iets dergelijks. Niks geen scheldwoorden.
Wiel-Maat schreef: di 3 december 2019, 14:15
kan niet meer schreef: di 3 december 2019, 13:52 Tjah, misschien kun je op strava zien wie er op dat tijdstip gefietst heeft.
Ehh maar waarmee bewijs je dan wie het daadwerkelijk gedaan heeft...? Wordt dan ook wel een beetje een heksenjacht zo.

De persoon in kwestie heeft waarschijnlijk voor zichzelf al lang bedacht dat het niet zo'n handige actie was en voelt zich nu misschien al schuldig genoeg.
Nou dat gaat wel erg ver. Ik wil diegene niet koste wat het kost dwingen om met mij te praten ofzo.
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Wat wil je dan??
Fietser voert een onhandige actie uit. Onbedachtzaam en onbeholpen misschien zelfs. Gevolg is dat jij nat gespetterd bent en dat je dochter nat gespetterd had kunnen worden (ja, ik heb ook kleine kinderen. Die van mij kunnen vrij goed tegen water. Ook koud water).
Jij schreeuwt iets na, hij zegt sorry. Waarom is de kous daarmee niet af?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Kom op man, suffe actie maar f**k it! Hoe groot is de kans dat diegene hier rond hangt en zin heeft om zich te melden?
Leeft die kleine nog? Vast wel. Natuurlijk, ik zou ook kwaad zijn als vader maar in het leven gebeuren nog eenmaal dingen die je niet altijd voorziet, niet iedereen is lief, niet iedereen denkt mee. Wees blij dat het hier bij bleef en hopelijk is dit het ergste dat je dochter mag overkomen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Het volksgerecht barst weer los.
Ik snap JT wel, de gast is een l#l. Daar is iedereen het wel over eens. JT uit zijn ongenoegen, daar is ook niet zoveel op tegen. Relax allemaal!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Met dat volgsgerecht valt het volgens mij wel mee, maar als je iets post met dergelijke inhoud kan je natuurlijk wel andere meningen over de invalshoek van de post verwachten. En zo arelaxed wordt er hier nou ook weer niet gereageerd, toch?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

wamske schreef: di 3 december 2019, 16:36 Het volksgerecht barst weer los.
Ik snap JT wel, de gast is een l#l.
Anderen verwijten dat men een volksgerecht uithangt en dan zelf de vermeende fietser een l#l noemen?
Dan neem je in de eerste plaats aan dat wat TS in de openingspost schreef waar is en ten tweede veroordeel je de fietser net zo hard dus relax inderdaad zelf ook een minuutje of 10. :-q

Daarbij, wat een poeha over een paar druppels water. Ga je ook het KNMI bellen wanneer er een onverwachte regenbui valt en je nat wordt?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

slapbandje schreef: di 3 december 2019, 17:51
Daarbij, wat een poeha over een paar druppels water. Ga je ook het KNMI bellen wanneer er een onverwachte regenbui valt en je nat wordt?
Dat is toch wel wat anders... een natuurverschijnsel vs een actie van een fietser die voorkomen had kunnen worden. Het resultaat is beide dan nat worden, maar deze parallel kan je hier toch niet trekken lijkt me als je de situatie in ogenschouw neemt.

Verder snap ik de rest van je post wel trouwens (maar niet om partij te trekken, let wel).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt en toen was ik de fietser.
Het was nog in de tijd vd velgremmen, dus zo'n 20 jaar geleden.
Obom en ik reden in Z Limburg op een holle weg. Het ging naar beneden en het was vies weer, maar we hadden er flink de vaart in. In die tijd reden we 90km door de Ardennen alsof het niets was.
Na een flauwe bocht ineens wandelaars op het pad. Remmen was geen succes, afdaling, modder en velgremmen.
De voetgangers zagen ons ook en gingen aan de kant. Maar daarbij gingen ze op het enige droge stukje vh pad staan.
Om hen te ontwijken konden we niet anders dan door een enorme plas rijden. Met nog steeds een flinke vaart (velgremmen, modder, afdaling).
Aardig detail was dat de wandelaars gekleed waren in die lange beige regenjassen (trenchcoats) die toen helemaal hip waren.
Toen wij voorbij waren, was het beige ook verleden tijd...
Wandelaars not amused (wij eigenlijk wel).

Dus soms gebeuren dingen gewoon zoals ze gebeuren.
Zonder opzet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mij overkwam dit recent nog in het voorjaar... Ik vloog met mijn fietsmaat de holleweg afdaling af van Teuvenerheide richting wat sinds afgelopen Bart Br. Challenge de ‘Okkeloenbeek’ heet, bij Nurop (Voerstreek). In de BBC zit ‘ie als klim na de beek.
Naar beneden heb je wat mooie worteltrappassages en dan eindig je met een giga kombocht naar rechts, bijna een soort wallride, die stopt bij de beek, bij het eind van een trap.
Doordeweeksedag, normaal komt daar geen kip, en het ging echt loeihard...
Op die megakombocht af en aan het eind vol die ‘wall’ op, en toen.... oeps. Een wandelend gezinnetje met hond en kleutertje... acherm... vol in de rem, nog volledige controle, maar ik stond op een halve meter stil van het terecht zeer geschrokken gezinnetje...
Peutertje verdrietig, mea culpa, mea culpa.... voelde me zeer schuldig. Natuurlijk me verontschuldigd... we zaten op een MTB-route, maar toch... die route liep op, wij kwamen af...
Heb de kleine toen een tientje gegeven voor het allergrootste ijsje dat er boven aan de klim te vinden was, mocht ze papa en mama trakteren...
Eind goed al goed, gelukkig, en echt prima weer uit elkaar gegaan.
It happens... vallen hoort bij de sport, dit soort encounters kunnen je ook zomaar gebeuren... niet express, maar tsja... als het eens zo hard gaat, bergaf met name...
Gelukkig nog nooit aanrijdingen etc gehad, normaal remmen we juist af, groeten we vriendelijk, bedanken we voor het opzij gaan.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Eira

Iets dergelijks heb ik in het verleden tijdens een toertocht ook wel eens meegemaakt.
Tijdens een toertocht waar bij er nogal wat plassen op het traject lagen reed ik om me zelf en vooral de fiets een beetje proper te houden om ieder plas heen. Achterop komende snellere deelnemers die logisch aannamen dat ik plaats voor ze maakte om ze te laten passeren reden daarbij dwars door de plas heen met als gevolg dat ik "voor niets" om die plas was gereden.
Mijn oplossing gedurende al vele decennia: Als de omstandigheden zodanig zijn dat me dat kan overkomen blijf ik thuis. :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb het vrij radicaal opgelost, ben1500km zuidelijker gaan wonen 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie