Nu kan ik in het winter seizoen de AMA Supercross series altijd bijzonder waarderen, als afwisseling op veldrijden etc... maar dit jaar heeft Bernard Kerr het lichtelijk idiote idee opgevat - weddenschap - om z'n Pivot om te wisselen voor een Kawasaki en te proberen te kwalificeren voor Anaheim 1 waarmee er zowaar een link met mountainbiken is:
https://www.youtube.com/watch?v=UABv3eB53_Q
Aan de support die z'n sponsoren voor hem geregeld hebben is indrukwekkend, al lijkt het erop dat ofwel hij een beetje verstoppertje speelt in z'n filmpjes ofwel er een leercurve nodig is die steiler is dan Champery:
https://www.youtube.com/watch?v=mj7HkdWQmpA
Het lijkt behoorlijk enthousiast, maar zelfs als hij het zou halen dan is hij niet de eerste die zich kwalificeert of zelfs de finale haalt. Dat gebeurde al in 1998...
Haalt hij het of haalt hij het niet?
Bernard Kerr: PrAy1
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7397
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Ik zit aardig diep in deze sport en volg dit experiment ook.
Heel gaaf dat ie het probeert.
Alle respect voor die jongen, echt een multi talent maar denk dat dit best wat te hoog gegrepen is.
Hij mag denk ik blij zijn als hij de avondshow haalt, door de kwalificatie middag heen komt.
Zelf denkt hij met een qualy tijd binnen de 8 seconden/ronde van de nr. 1 de show te halen.
Finale plaats is absoluut uitgesloten, dat gaat nooit lukken met die paar weken trainen en vraag me af of hij dat ooit zou halen als ie zich 100% op SX zou storten.
Als ik z'n fimpjes zo ziet moet z'n bochten snelheid nog wel wat omhoog en in de whoops is ie nog echt een paar stappen te langzaam.
Nu krijgt ie coaching van de King zelf dus hoop dat ie nog wat kan bijschaven in de laatste paar weken voor A1.
Zou gaaf zijn als ie het de avond show haalt.
Heel gaaf dat ie het probeert.
Alle respect voor die jongen, echt een multi talent maar denk dat dit best wat te hoog gegrepen is.
Hij mag denk ik blij zijn als hij de avondshow haalt, door de kwalificatie middag heen komt.
Zelf denkt hij met een qualy tijd binnen de 8 seconden/ronde van de nr. 1 de show te halen.
Finale plaats is absoluut uitgesloten, dat gaat nooit lukken met die paar weken trainen en vraag me af of hij dat ooit zou halen als ie zich 100% op SX zou storten.
Als ik z'n fimpjes zo ziet moet z'n bochten snelheid nog wel wat omhoog en in de whoops is ie nog echt een paar stappen te langzaam.
Nu krijgt ie coaching van de King zelf dus hoop dat ie nog wat kan bijschaven in de laatste paar weken voor A1.
Zou gaaf zijn als ie het de avond show haalt.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Als ik dit zo zie dan vrees ik dat het toch heel moeilijk gaat worden. Het is altijd moeilijk vergelijken, maar hij heft toch behoorlijk wat problemen met de combinaties, springen na de bocht of een bocht direct na een sprong. DIe jongens die dit al vaker doen gaan volgens mij echt vele malen harder.
Als je hem ziet 'stuntelen' besef je weer hoe gigantisch hoog het niveau van de toppers ligt. Het gemak inderdaad waarmee die toppers vol door een bocht gaan is gewoon bizar. En dan is Bernard echt geen prutser... .
Maar dat zie je bij Herlings ook al, dan denk ik ook iedere keer: "wat doet de rest nou fout, zo moeilijk kan het toch niet zijn?".
Geinig om te volgen inderdaad!
Maar dat zie je bij Herlings ook al, dan denk ik ook iedere keer: "wat doet de rest nou fout, zo moeilijk kan het toch niet zijn?".
Geinig om te volgen inderdaad!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Wie was het in 1998?
De andere overlap met MTB is uiteraard Eli, de zoon van "the legend" Johnny T
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7397
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
1998 Monster Energy AMA Supercross Championship: LOS ANGELES - 125WSX RESULTS
Wat ondanks een bekerkast in een zooi sporten, betiteld werd als hetgene waar hij het trotste op was....
Ik vrees dat de snelheid niet voldoende gaat zijn, afgaande op de laatste sessie op de ProCircuit test track...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ah uiteraard, wie anders ...... multi talent Palmercheeta schreef: ↑zo 22 december 2019, 12:191998 Monster Energy AMA Supercross Championship: LOS ANGELES - 125WSX RESULTS
Wat ondanks een bekerkast in een zooi sporten, betiteld werd als hetgene waar hij het trotste op was....
Ik vrees dat de snelheid niet voldoende gaat zijn, afgaande op de laatste sessie op de ProCircuit test track...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7397
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
In de laatste video werd al verwezen naar wat problemen met de AMA en hij mist nu ook op de provisional entry list...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Er zijn al velen die zich af vragen hoe het mogelijk is dat BK de benodigde pro-licentie zou kunnen hebben zonder ooit een pro wedstrijd gereden te hebben.
Het lijkt er op dat het een social media marketing campagne is van Fly racing en Maxxis banden.
Gewoon nog een weekje geduld hebben en we weten het.
Maar het feit dat ie met kerst aan het skiën was beloofd niet veel goeds.
Ik kan je garanderen dat geen ene serieuze SX racer op de ski's staat nu.
Het lijkt er op dat het een social media marketing campagne is van Fly racing en Maxxis banden.
Gewoon nog een weekje geduld hebben en we weten het.
Maar het feit dat ie met kerst aan het skiën was beloofd niet veel goeds.
Ik kan je garanderen dat geen ene serieuze SX racer op de ski's staat nu.
“You basically just buy a license. You get an ACU license in the UK, then you ask for an FIM license, you do a medical and then I can just enter the race, which does seem crazy. “
Waar woke is, is vuur
Ik denk dat ie het ook wel serieus probeert maar dat het toch echt minder makkelijk gaat als aanvankelijk gedacht.
In z'n video van eergisteren lijkt ie toch problemen met de AMA en ACU te hebben:
"the AMA are not happy"
https://youtu.be/NtpHdUK02B4?t=81
"bloody ACU, bloody AMA mate"
https://youtu.be/NtpHdUK02B4?t=110
We zullen zien, ik hoop dat het hem lukt.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7397
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Ik kan me voorstellen* dat wat Bernard zegt voor de FIM licentie in de UK op papier klopt, omdat het in de UK niet als een scenario zal worden beschouwd wat men streng moet reguleren omdat a) niemand "stom" genoeg is en b) snel de support zal hebben om een dergelijk iets te proberen.
De AMA zal er wat andere eisen op nahouden omdat er in de US wel een dozijn mensen staat die het graag zouden proberen. Die (AMA) zullen nu wel allerhande artikelen aangrijpen om wat ze waarschijnlijk als een "Eddy the Eagle" beschouwen te voorkomen.
* Er zijn voorbeelden bij andere bonden waar wereldwijd de eisen voor een licentie verschilden van betaal $100 tot het afleggen van theoretische & praktijk examens.
De AMA zal er wat andere eisen op nahouden omdat er in de US wel een dozijn mensen staat die het graag zouden proberen. Die (AMA) zullen nu wel allerhande artikelen aangrijpen om wat ze waarschijnlijk als een "Eddy the Eagle" beschouwen te voorkomen.
* Er zijn voorbeelden bij andere bonden waar wereldwijd de eisen voor een licentie verschilden van betaal $100 tot het afleggen van theoretische & praktijk examens.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dit ja.cheeta schreef: ↑zo 29 december 2019, 12:31
De AMA zal er wat andere eisen op nahouden omdat er in de US wel een dozijn mensen staat die het graag zouden proberen. Die (AMA) zullen nu wel allerhande artikelen aangrijpen om wat ze waarschijnlijk als een "Eddy the Eagle" beschouwen te voorkomen.
* Er zijn voorbeelden bij andere bonden waar wereldwijd de eisen voor een licentie verschilden van betaal $100 tot het afleggen van theoretische & praktijk examens.
Elders op het web werden deze criteria van de AMA ook al eens aangehaald.
BK zou dan onder sectie E vallen dus dan is het aan de AMA om te bepalen of hij voldoet.
Motocross License Criteria
a. License applicants must be at least 16 years of age at the time of application.
b. License applicants must provide proof of primary medical insurance.
c. License applicants must provide proof of completion of a valid ImPACT Concussion Management Test.
d. In addition to the above requirements, license applicants must meet one of the following requirements:
Page | 2
i. Held a Pro Motocross license (250 or 450 class) in 2017 or 2018;
ii. Held an FIM license in 2017, 2018 or 2019;
iii. Earn at least 60 AMA Pro-Am advancement points in a single class within the previous 18 months at the time of application; or
iv. Finish in the top 42 in either the Open Pro Sport or 250A classes in the AMA Amateur National Motocross Championship Finals in 2018 or 2019.
e. AMA Pro Racing may issue a license to any rider who does not meet the above criteria if it determines, in its sole discretion, the rider has adequate competition experience. An Eligibility Application must be submitted and approved under this criterion.