Trainingsdoelen en plannen 2022.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

tiny schreef: wo 5 februari 2020, 22:40
Mrr schreef: wo 5 februari 2020, 17:39

Cool! Die willen wij (fietsmakker en ik) ook al lang eens aanvatten.. enkel het zoeken van sponsors en de stevige inschrijvingsprijs schrikken wat af. hoe pak jij dit aan?
ja hoe pak ik dat aan?

ik heb voor het eerst gefietst in 2008 en fiets dus niet elk jaar mee omdat je anders altijd bij de zelfde sponsoren moet aan kloppen.
ik heb een baas die een aardig centje in de zak doet.
bij verschillende super marketen hebben we statie geld acties lopen.
lokale pannenkoek restaurant aangesproken of we speciaal menu tegen kost prijs mogen en de winst dus naar ons gaat.
we hebben op verschillende kerst markten gestaan met eigengemaakte spullen om te verkopen
bbq organiseren voor familie en vrienden opbrengst goede doel en zo veel mogelijk gesponsord zien te krijgen.

inschrijf geld betaal ik zelf.
en ik hoef het niet alleen te doen we zijn een team met 4, maar dat betekend dat je het bedrag ook maal 4 moet :wink:
brutaal mens heeft de halve wereld en durf te vragen.
mooi tocht hoop ik dit jaar van Vogezen naar 3 landen punt

succes
Cool, daar zitten al enkele ideeën in die ik van je kan kopiëren! thx!
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Uberhaupt maar eens zien of nog motivatie kan vinden op een fiets te stappen voor een niet nuttig (lees boodschappen, bezoek o.i.d.) ritje...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

lightrider schreef: vr 7 februari 2020, 10:40 Uberhaupt maar eens zien of nog motivatie kan vinden op een fiets te stappen voor een niet nuttig (lees boodschappen, bezoek o.i.d.) ritje...
Klinkt als een existentiële crisis... meld je eens in het Nutteloos als je erover wilt praten :-q
Daar wordt alles wat existentieel is besproken.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mijn doelen zijn:
Het verbeteren van mijn conditie en wat gewicht kwijtraken 96 -> 90 kg bij 1.95.
Werken aan mijn techniek, zelfstandig maar ook clinics volgen. Ik wil me dan vooral verdiepen in houding, bochtentechniek en drops en jumps.
Vakantie deze zomer naar Engeland om daar lekker te fietsen, Lake district of Snowdonia.

Maar vooral heel veel plezier hebben. De leuke en uitdagende tracks in Nederland opzoeken, het liefst met vrienden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

lightrider schreef: vr 7 februari 2020, 10:40 Uberhaupt maar eens zien of nog motivatie kan vinden op een fiets te stappen voor een niet nuttig (lees boodschappen, bezoek o.i.d.) ritje...
Je kunt doen alsof je een pak melk gaat halen vanaf de parkeerplaats bij de mountainbike route. Om dan na een rondje te constateren dat er geen AH langs zit. Je zou daarna nog een tweede ronde kunnen doen om zeker te zijn dat je wel goed opgelet hebt!

Wel eerst nog een mandje voorop je mountainbike monteren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Mijn plan ligt op beter worden.

Allereerst wil ik 7500 km rijden. Als corona niet op was komen zetten was dat redelijk makkelijk te doen geweest, nu moet ik wat beter mijn best doen (Geen rondjes met de lokale fietsclub, geen evenementen waar je kilometers kan maken)

Verder is de planning om in oktober een 200 km rit te doen, die BRM in Groningen staat met potlood in de agenda.

Ik wil starten met bikepacken, ben langzaamaan de spullen daarvoor aan het verzamelen

En als alles helemaal goed gaat, en ik heb groen licht van de medische wereld (ben nog niet officieel hersteld van een operatie, door eerder genoemde reden is de controle uitgesteld) wil ik aan het eind van het jaar misschien kijken hoe ik reageer op een uur volle bak crossen.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Wie heeft zijn goede voornemens, ondanks de beperkingen, kunnen omzetten in daadwerkelijk gedaan? :-D
Juh!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Juist door de beperkingen meer gaan fietsen. (Vele thuiswerken etc.) Wilde 2 keer per week rondje bos doen, maar dat zijn er uiteindelijk heel wat meer geworden. Zo’n 5 a 6 keer per week en zo’n 7000+ kilometers.

Doel is wel om het vol te blijven houden. Ieder geval 3 keer per week....
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kaasopjepannenkoek schreef: vr 1 januari 2021, 18:52 Wie heeft zijn goede voornemens, ondanks de beperkingen, kunnen omzetten in daadwerkelijk gedaan? :-D
Aangekomen ipv afgevallen.
De woon werk fiets kilometers vielen weg en "makkelijk" eten voerde een beetje de boventoon op het thuis kantoor.
Geen enduro races gereden en dus niet kunnen kijken hoe mijn snelheid ligt.

Hopelijk in 2021 alsnog mijn goede voornemens van vorig jaar waar kunnen maken.
Heb er iig voor komend jaar een UHR7 bij gezet op het lijstje.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nieuw doel: (hopelijk) weer op pad met Vasa in september met een gezellige grote groep.
Een Panoramavariant, met af en toe een lift, met daardoor meer dalen. Na Corona weer iets moois om naar uit te kijken!
1/maand een 100-km rit proberen te doen, naast gewoon lekker MTB-en als altijd, dan moet het wel weer goed zitten met de conditie.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dice Oldskool schreef: vr 3 januari 2020, 09:12 Afgelopen jaar voor het eerst een bikepark bezocht en dat ga ik komend jaar wat vaker doen.


Dice Oldskool schreef: vr 3 januari 2020, 09:12 Verder ga ik mijn fiets meenemen naar Spanje

Dice Oldskool schreef: vr 3 januari 2020, 09:12 .. en ook weer wat vaker de Hermannsweg opzoeken.
-

2 van de 3

Voor 2021 zijn mijn plannen eigenlijk precies hetzelfde en daar komt een tripje naar Bikerepublic Sölden bij. Zin aan!
Knakworstkweker

ik ga 2021 het missiejaar maken om al die corona fietsers het bos uit te jagen
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Zal wel een gezellig jaartje voor je worden dan! :bier:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Planning hier ligt vooral op verhuizen naar een mooier gebied voor het fietsen, en laat nou net mijn vriendin daar ook nog in de buurt wonen :tong

Daarnaast heb ik door wat gezondheidsperiekelen afgelopen jaar maar een dag of 85 op de fiets gezeten, dit moet toch zeker wel naar een gemiddelde van 2x per week of meer (dus meer dan 100 dagen).

Ook heb ik mij in het hoofd gezet om de Stoneman Challenge weer te gaan rijden (in 3 dagen, 166 km en +/- 4500hm), dus trainen op klimmen is wel een aandachtspuntje.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kaasopjepannenkoek schreef: vr 1 januari 2021, 18:52 Wie heeft zijn goede voornemens, ondanks de beperkingen, kunnen omzetten in daadwerkelijk gedaan? :-D
Zeker, om te beginnen hersteld van een kniebleussure, begin van het jaar kon ik 1 rondje lage vuursche op laf tempo, daarna mooie huttentochten gefiets over makkelijke paden in Oostenrijk, technische trails in de vogezen, 30+ vaste routes, 100km met 1500 hoogtemeters in rijk van nijmegen/reichswald gefiets, twee clinics gedaan, bezig met leren springen na clinic, fitter geworden dan dat ik in 2014 op mijn hoogtepunt was.
Dit jaar begin ik fit, dus ambiteuzer doelen 5.000 km totaal wil ik zeker halen, transalp of slovenie, naar Achenerwald, al tripje luxemburg en volgende clinic gepland. Vooral beter leren rijden in wat technischer terrein en mooie tochten maken is het doel.
Zowel fitheid als skills blijven verbeteren, en een paar mooie avontuurtjes.
Plaats reactie