Trainingsdoelen en plannen 2022.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Knakworstkweker

DuReal schreef: za 2 januari 2021, 09:38 Zal wel een gezellig jaartje voor je worden dan! :bier:
Zeker, ik vergelijk het met in het leger gaan.

'Join the army, travel to far places, meet interesting people, kill them'
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Trainingsdoel? Gewoon een beetje lol hebben...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Meer naar het buitenland
Waar woke is, is vuur
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

2021 doelen... ik word deze maand 49 en dus volgend jaar 50.
Ik heb mij als doel gesteld dat als ik 50 word dat ik dan fitter ben dan ooit te voren.
Dat houd in veel sporten, gezond eten en een gezonde en positieve mindset in 2021 om mijn doel te halen.

Qua mountainbiken, techniek verbeteren, meer routes rijden dan alleen de vaste routes, Ardennen en Winterberg bezoeken.

Vooral veel genieten!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4714
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ondanks dat ik dit jaar weinig lange tochten heb gemaakt van boven de 100+ km ben ik toch nog bijna aan de 8000km gekomen. Normaliter kwam ik daar vooral op doordat ik veel op de racefiets ernaast reed. Blijkt dus niet nodig te zijn. Dus doelen 2021;
- racefiets voor duurvermogen
- 2/3 MTB van mijn km's
- rond de 10.000km uitkomen
- UHR9
- Achterhoek 7
- Salland 7
- Stoneman Italië of Zwitserland (of beiden..)
- trip naar Engeland/Schotland
- rondje NL MTB bikepacking over en via zoveel mogelijk MTB routes

Vrede met mijn vrouw en kinderen houden :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Elke zondagochtend om een uur of 9 of half 10 een rondje fietsen in het bos.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@hanjo: stoneman in Zwitserland is erg gaaf. Zeker doen mocht je in de gelegenheid zijn!

Mijn plannen:

- meer langere tochten (100+km)
- eerder uit bed proberen te komen, zodat ik niet aan het eind van de middag pas thuiskom... :roll:
- dit jaar toch die intervaltrainingen eens gaan doen die ik al 4 jaar van plan ben te gaan doen... :oops:
- Stoneman Arduanta
- meer marathons rijden als dit weer mogelijk is
- WK parcour MTB marathon (2019) rondom Grächen rijden
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn plannen, vooral gewoon lekker blijven fietsen :)

Op de mtb en op de weg, lokaal, wat verder van huis en een week in de Alpen (trektocht in Piemonte is al geboekt :)).
Verder wil ik zelf wielen leren bouwen en eindelijk eens zelf een vork uit elkaar trekken. Oja, en vooral ook weer in elkaar zetten :wink:

Daarnaast een heel belangrijk plan maar enigzins onduidelijk wanneer dat weer gaat lukken, een gezamenlijk terrasje pikken na de ritten die ik met anderen rijd :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

- meer genieten van het fietsen ipv op gem. snelheid te rijden
- wat vaker de racefiets en crosser gebruiken
- nieuwe gebieden exploren, zowel op de mtb als crosser en racefiets ipv de geijkte rondjes die ik vaak rijd
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb het topic even van een aangepaste titel voorzien, en 2020 veranderd in 2022 :tong
Kunnen we het weer even omhoog halen in de lounge :)

Ik trap af voor de nieuwe ronde...
Zoals gewoonlijk heb ik niet veel vastomlijnde plannen op fietsgebied, gewoon proberen zoveel mogelijk plezier uit de fietshobby te halen. En voor het derde achtereenvolgende jaar hangt veel natuurlijk weer af van de ontwikkelingen rond die ***corona :-{

- In principe hoort er wel elk jaar een buitenlandweek bij mijn fietsplannen, dit jaar hoop ik een zesdaagse trip te doen bij de Ventoux en Digne (nog even afwachten of er plek voor me is). Dat wordt dan oa de Ventoux onverhard op en af, en twee ritten in dit gebied:
Afbeelding

- Daarnaast misschien een keer de gravelracer ipv de mountainbike meenemen op de gezamenlijke vakantie met mijn vriendin, maar dat zal afhangen van waar we heen gaan.

- Iets meer langere ritten maken met de gravelbike wil ik eigenlijk ook wel.

- Op technisch vlak misschien eindelijk eens zelf een vork servicen, denk er al langer over maar op een of andere manier ben ik er nog niet toe gekomen (twee keer samen met een vriend een onderkant los gehad en de veerweg van een Aion veranderd, maar ik moet nog een keer een stapje verder...).

Het plan om in 2021 zelf wielen te leren bouwen is in elk geval wel uitgevoerd, inmiddels al een setje of zeven in elkaar gestoken en onderdelen voor nog een paar sets druppelen binnen "as we speak". Voor 2022 is het plan om daar dan ook mee door te blijven gaan.

Grappig is dat ik sinds de start van dit topic al twee trektochten met La Bergerie gereden heb waar Massah ook bij was (kwam ergens op de eerdere pagina's ter sprake). Zo ken je mekaar niet, en voor je het weet heb je twee vakanties met elkaar meegemaakt... (gelukkig is het een aardige vent :wink: ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MacReal schreef: wo 8 januari 2020, 12:37 Mijn grootste doel? Dit jaar doorkomen zonder blessures. :roll: :lol:
Het afgelopen jaar met de nasleep van een gebroken sleutelbeen (2 operaties) en wat gekneusde ribben gezeten.

Daarnaast wat afvallen. Ik probeer niet te veel naar BMI te kijken, maar iedereen kan bedenken dat je met 1.87m en 100 kilo te zwaar bent :winkie:

Als we het dan over echte doelen gaan hebben komen bij mij de volgende naar boven.
1. Beter presteren in een enduro race.
Wat niet heel moeilijk zal zijn, aangezien ik de vorige keren laatste was door een crash, het niet halen van de laatste stage en een omslag in weer waardoor ik als een van de weinigen de laatste getimede stage in de stromende regen reed.

2. Wat sneller leren klimmen.
Want meer klimmen betekend meer afdalen :roll:

3. Mijn skills verbeteren
Wat meer skills kan iedereen wel gebruiken, toch? :winkie:

Hoe ik dat wil gaan doen?
Punt 1 en 3 hangen wat samen, maar zullen al realiteit worden door me simpelweg in te schrijven en die wedstrijden daadwerkelijk te gaan rijden.
Punt 2 ga ik proberen te bewerkstelligen door meer te fietsen en dus wat af te vallen.
Dat meer fietsen zal deels uit woon werk (13km enkele rit, kortste weg) komen. Anderzijds is mijn goede voornemen om na een clinic ook zelf nog een rondje te fietsen, in plaats van gelijk weer naar huis te gaan.
MacReal schreef: vr 1 januari 2021, 19:23
Kaasopjepannenkoek schreef: vr 1 januari 2021, 18:52 Wie heeft zijn goede voornemens, ondanks de beperkingen, kunnen omzetten in daadwerkelijk gedaan? :-D
Aangekomen ipv afgevallen.
De woon werk fiets kilometers vielen weg en "makkelijk" eten voerde een beetje de boventoon op het thuis kantoor.
Geen enduro races gereden en dus niet kunnen kijken hoe mijn snelheid ligt.

Hopelijk in 2021 alsnog mijn goede voornemens van vorig jaar waar kunnen maken.
Heb er iig voor komend jaar een UHR7 bij gezet op het lijstje.
Euhm.... Alle bovenstaande moet nog gaan gebeuren, dus maar doorschuiven naar 2022 dan maar? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

MacReal schreef: do 9 december 2021, 15:22
MacReal schreef: wo 8 januari 2020, 12:37 Mijn grootste doel? Dit jaar doorkomen zonder blessures. :roll: :lol:
Het afgelopen jaar met de nasleep van een gebroken sleutelbeen (2 operaties) en wat gekneusde ribben gezeten.

Daarnaast wat afvallen. Ik probeer niet te veel naar BMI te kijken, maar iedereen kan bedenken dat je met 1.87m en 100 kilo te zwaar bent :winkie:

Als we het dan over echte doelen gaan hebben komen bij mij de volgende naar boven.
1. Beter presteren in een enduro race.
Wat niet heel moeilijk zal zijn, aangezien ik de vorige keren laatste was door een crash, het niet halen van de laatste stage en een omslag in weer waardoor ik als een van de weinigen de laatste getimede stage in de stromende regen reed.

2. Wat sneller leren klimmen.
Want meer klimmen betekend meer afdalen :roll:

3. Mijn skills verbeteren
Wat meer skills kan iedereen wel gebruiken, toch? :winkie:

Hoe ik dat wil gaan doen?
Punt 1 en 3 hangen wat samen, maar zullen al realiteit worden door me simpelweg in te schrijven en die wedstrijden daadwerkelijk te gaan rijden.
Punt 2 ga ik proberen te bewerkstelligen door meer te fietsen en dus wat af te vallen.
Dat meer fietsen zal deels uit woon werk (13km enkele rit, kortste weg) komen. Anderzijds is mijn goede voornemen om na een clinic ook zelf nog een rondje te fietsen, in plaats van gelijk weer naar huis te gaan.
MacReal schreef: vr 1 januari 2021, 19:23

Aangekomen ipv afgevallen.
De woon werk fiets kilometers vielen weg en "makkelijk" eten voerde een beetje de boventoon op het thuis kantoor.
Geen enduro races gereden en dus niet kunnen kijken hoe mijn snelheid ligt.

Hopelijk in 2021 alsnog mijn goede voornemens van vorig jaar waar kunnen maken.
Heb er iig voor komend jaar een UHR7 bij gezet op het lijstje.
Euhm.... Alle bovenstaande moet nog gaan gebeuren, dus maar doorschuiven naar 2022 dan maar? :bier:
MacReal heeft mijn lijstje al ingevuld zie ik :P op de lengte en gewicht toe (ben 1 cm korter haha).

Pas net begonnen met fietsen, deels ook om meer buiten te zijn en fitter te worden (en daarbij hopelijk wat af te vallen) maar ik heb het al goed te pakken.

Ik ben afgelopen weekend lid geworden van een club en hoop nog genoeg mooie ritjes te maken. Heb ook al 2 keer geholpen met lokaal trail onderhoud wat me erg goed bevalt en ik ook zeker mee door wil gaan!

Daarnaast fietstechniek opbouwen en hopelijk uiteindelijk wat funduro/enduro tochten/wedstrijden te gaan doen. Proberen ook ritjes in het buitenland te gaan maken en meer van de nederlandse trails te bezoeken :)
Laatst gewijzigd door C1Rob op do 9 december 2021, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Mijn doelen voor 2022.

Weer wat fitter worden, dat is er door Corona en operaties in 2021 wat bij ingeschoten.

Langere ritten gaan rijden, nu is mijn gemiddelde rit
Meestal tussen 30-40km

Vaker off route rijden (in gebieden waar dat mag)

Minder auto kilometer maken, m.a.w vaker de locale route(s) rijden.
Have fun!
Rinse.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mijn belangrijkste doel voor 2022 is een transalp fietsen! Ik wilde dit afgelopen jaar al doen, maar door corona en werk is het niet gelukt. Ik heb wel mijn eerste marathon gereden (Amerongen) en dat was een goede portie humble pie.

Daarna wat discussie gehad met Tie-Wrap hier over de verschillende niveau's bij Vasa, en dan moet ik echt nog wel aan de bak als ik mee wil komen met iets meer dan de "makkelijkste" niveau's.

Dus meer duurtraining, op mijn intervallen letten en vooral veel kilometers maken. Ik begin zaterdag met mijn eerst wattbike les, om zo iig ook bij slecht weer een optie te hebben. Verder ben ik al aardig fit, dus het is vooral een kwestie van verder uitbouwen.

Achteraf ook prima dat ik dit jaar niet ben gegaan, want ik vermoed dat het dan veel zwaarder was geweest dan dat ik dacht. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Een keer naar Monschau fietsen vanuit Vaals of daaromtrent. Dat liep tot nu toe steeds fout af onderweg.
Nog een keer naar de Stelvio fietsen vanuit Maastricht. Zal de vierde keer worden, dus dat gaat wel lukken.
Op vakantie naar Le Marche in Italia en weer in de Monte Sibillini fietsen met de zon op je hoofd.
Een paar lange tochten maken en een of twee brevetten scoren.
Met trein naar het Plateau de Langres (waar de Maas, de Seine, de Moezel en de Saône ontspringen) en dan naar huis fietsen in een paar dagen.
Lekker weer en geen coronabeperkingen meer. Hiephoi.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie