Trainingsdoelen en plannen 2022.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mijn voornemens: gewoon lekker fietsen als het gaat. Trainen voor mijn drieluikje.. misschien eens de Loonse en Drunense Duinen of Tilburg erbij pakken.. in de hitte van de zomer lekker 's morgens vroeg met mijn racefiets knallen en misschien wel mijn vaste rondje van 50 km uitbreiden naar meer.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Een nieuwe fiets lost vast al mijn gebreken op!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 19:06 Een nieuwe fiets lost vast al mijn gebreken op!
Ja, dat is plan B :lol:
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

voor de 6 de keer duchenne heroes fietsen.
moet je wel een beetje voor trainen
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Meerdere evenementen fietsen.
Meer routes in het zuiden des lands rijden.
Fiets upgraden.
Gewoon lekker genieten.

Als ik er maar plezier aan beleef, daar komt het op neer.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

De Stoneman trail Ardennes eens rijden.
De Stoneman trail Dolomites ook nog eens rijden. (Met een week fietsen in de Dolomieten inclusief!)
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

In juni de Alpe d'Huzes voor de 2e keer fietsen.
Op de racefiets weliswaar, maar toch.

En ik ben me aan het orienteren op een vakantie op de mtb.
In 2017 een trektocht gemaakt met Vasa, maar ik wil voor dit jaar iets anders.
Kans is groot dat het een weekje logeren bij Gite le Bergerie gaat worden. Veel enthousiaste verhalen hier op het forum en iedere keer als de website en de filmpjes op YT bekijk word ik ook steeds blijer :-D .

Ergo: er mot dus flink getraind gaan worden :D .
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Vloeken in de kerk:

- Meer weg kilometers maken op mijn nieuwe kromme stuur fiets.

Vorig jaar ook wel weg kilometers gemaakt, maar dan op de mtb. Gaat op zich prima, maar de rechte wegen in de polder gaan wel gauw vervelen en andere wegen zijn gewoon al snel buiten bereik. Ik hoop dat een gravelbike wat langere afstanden mogelijk maakt zonder meteen alleen maar op asfalt aangewezen te zijn. In de ideale wereld maak ik ook nog een enorme sprong in snelheid op de trailzzz.

- Met de mtb meer andere routes opzoeken en dan het liefst met een paar maten om de lol mee te delen.
- Een keer het lokale mtb rondje rijden op de gravelbike. Niet de reden dat ik hem heb gekocht maar ben wel erg benieuwd hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Doelen 2020 algemeen
- 12.000km

Doelen 2020 racefiets
- Bordeaux-Dordrecht (1200km)
- meerdere BRM tochten (200 en 400km)
- weekendje bikepacking (iets van een ronje BeNeLux ofzo)
- weer net zo aan prutsen als 2019

Doelen 2020 ATB
- Drenthe 400 (eigen route)
- Bartje 200 (misschien)
- Veldslag om Norg (misschien)
- Drenthe 200 (misschien)
- weekendje bikepacking
- weer net zo aan prutsen als 2019
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn grootste doel? Dit jaar doorkomen zonder blessures. :roll: :lol:
Het afgelopen jaar met de nasleep van een gebroken sleutelbeen (2 operaties) en wat gekneusde ribben gezeten.

Daarnaast wat afvallen. Ik probeer niet te veel naar BMI te kijken, maar iedereen kan bedenken dat je met 1.87m en 100 kilo te zwaar bent :winkie:

Als we het dan over echte doelen gaan hebben komen bij mij de volgende naar boven.
1. Beter presteren in een enduro race.
Wat niet heel moeilijk zal zijn, aangezien ik de vorige keren laatste was door een crash, het niet halen van de laatste stage en een omslag in weer waardoor ik als een van de weinigen de laatste getimede stage in de stromende regen reed.

2. Wat sneller leren klimmen.
Want meer klimmen betekend meer afdalen :roll:

3. Mijn skills verbeteren
Wat meer skills kan iedereen wel gebruiken, toch? :winkie:

Hoe ik dat wil gaan doen?
Punt 1 en 3 hangen wat samen, maar zullen al realiteit worden door me simpelweg in te schrijven en die wedstrijden daadwerkelijk te gaan rijden.
Punt 2 ga ik proberen te bewerkstelligen door meer te fietsen en dus wat af te vallen.
Dat meer fietsen zal deels uit woon werk (13km enkele rit, kortste weg) komen. Anderzijds is mijn goede voornemen om na een clinic ook zelf nog een rondje te fietsen, in plaats van gelijk weer naar huis te gaan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

massah schreef: di 7 januari 2020, 09:30...En ik ben me aan het orienteren op een vakantie op de mtb.
In 2017 een trektocht gemaakt met Vasa, maar ik wil voor dit jaar iets anders.
Kans is groot dat het een weekje logeren bij Gite le Bergerie gaat worden. Veel enthousiaste verhalen hier op het forum en iedere keer als de website en de filmpjes op YT bekijk word ik ook steeds blijer :-D .
Ik zou zeggen, doen.
Je krijgt een relaxte sfeer, hele mooie routes, goed eten (zeker als je in de Bergerie verblijft!) bij hele aardige mensen. Wat je niet krijgt is een lift-assisted wannabee-enduroweek ;-)
Mij bevalt het daar zo goed dat ik al sinds 2006 elk jaar een week bij Karin en Jos ga fietsen.

Op dit moment twijfel ik tussen de TransMaurienne trektocht of de combinatietrektocht door de Queyras en Piemonte...
Voor het weekend voorbij is wil ik de knoop doorgehakt hebben.

Dat zou je een doel kunnen noemen! :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Ha leuk, misschien zie ik je daar :) ! Mijn interesse gaat het meest uit naar de Transqueyras 3.0.
Ik was eigenlijk het liefst met een week dagtochten begonnen, maar dat komt qua planning niet zo goed uit.
Even de definitieve goedkeuring van de vakantie van mijn werkgever afwachten en dan kan er geboekt worden!

Enduro-weken ben ik ook niet naar op zoek.
Ik wil gewoon lekker weekje fietsen in de bergen met leuke afdalingen, die zeker technisch mogen zijn, maar waar ik zonder schaamte een keer af kan stappen als het me te gortig wordt :wink: .

Al met al een heel leuk vooruitzicht voor 2020!
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

tiny schreef: za 4 januari 2020, 19:10 voor de 6 de keer duchenne heroes fietsen.
moet je wel een beetje voor trainen
Cool! Die willen wij (fietsmakker en ik) ook al lang eens aanvatten.. enkel het zoeken van sponsors en de stevige inschrijvingsprijs schrikken wat af. hoe pak jij dit aan?
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Mrr schreef: wo 5 februari 2020, 17:39
tiny schreef: za 4 januari 2020, 19:10 voor de 6 de keer duchenne heroes fietsen.
moet je wel een beetje voor trainen
Cool! Die willen wij (fietsmakker en ik) ook al lang eens aanvatten.. enkel het zoeken van sponsors en de stevige inschrijvingsprijs schrikken wat af. hoe pak jij dit aan?
ja hoe pak ik dat aan?

ik heb voor het eerst gefietst in 2008 en fiets dus niet elk jaar mee omdat je anders altijd bij de zelfde sponsoren moet aan kloppen.
ik heb een baas die een aardig centje in de zak doet.
bij verschillende super marketen hebben we statie geld acties lopen.
lokale pannenkoek restaurant aangesproken of we speciaal menu tegen kost prijs mogen en de winst dus naar ons gaat.
we hebben op verschillende kerst markten gestaan met eigengemaakte spullen om te verkopen
bbq organiseren voor familie en vrienden opbrengst goede doel en zo veel mogelijk gesponsord zien te krijgen.

inschrijf geld betaal ik zelf.
en ik hoef het niet alleen te doen we zijn een team met 4, maar dat betekend dat je het bedrag ook maal 4 moet :wink:
brutaal mens heeft de halve wereld en durf te vragen.
mooi tocht hoop ik dit jaar van Vogezen naar 3 landen punt

succes
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Het liefst zo min mogelijk mountainbiken in 2020 (dit betekend dat het een geweldig wind/surf jaar gaat worden) :lol: :lol:

Maar voor de weekenden dat er in het water niks te beleven valt zijn mijn doelen op de mountainbike:
- Eindelijk eens een snelle tijd rijden op mijn locale rondje(s). minder focus op korte (DH) segmenten en meer focus op hele route hard rijden.
- Beter leren springen.( dingetjes zoals bar turn en tabletop leren)
- Weer eens wat clinics volgen en meedoen aan evenementen zoals bijvoorbeeld trailtoer.
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie