Bikeparken, de nieuwe midlife crisis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

maverick76 schreef: do 6 augustus 2020, 09:23 Ik hou het vooral bij mezelf, ik wil mezelf vooral niet voor schut zetten met mijn gestuntel.

Ook weet ik dat je zelf niet altijd even objectief bent in je eigen voorkomen en kunnen.

De filmpjes van de mannen hier op het forum met kreten als “wow wat gaaf is dit” en “potjandorie wat voelt dit lekker” dan denk ik gelijk aan zo'n eind 40er van Autoweek die een nieuwe Jeep aan de tand voelt.

We hebben het gewoon niet meer. (Uitzonderingen daargelaten)

Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil en als bikeparken je happy maken, vooral doen.
Ik mag toch hopen dat je aan het trollen bent, want als je op je 40e al van mening bent "dat je het gewoon niet meer hebt", dan zou ik me maar eens gaan oriënteren op folders voor bejaardentehuizen geloof ik.
Maar misschien voel ik me wel gewoon teveel aangesproken :winkie: ; de afgelopen zomervakantie weer met veel plezier in bike-parks geweest; een van de leukste "coronatijdprojectjes" was het met mijn kinderen knutselen van schansjes, om er vervolgens zelfs net zo vaak over te gaan als de kleine (ik meen mij trouwens te herinneren dat jij daarop reageerde met de opmerking dat je het *bijna* jammer vond zelf geen kinderen te hebben na het zien van de op dit forum geplaatste foto's), en voor komende winter hebben mijn vrouw en ik (na jaaaaren on-piste skien) voor het eerst een freestyle cursus geboekt om die discipline te kunnen leren. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat mag je midlife-crisis gedrag noemen; ik vind het vooral leuk om te blijven leren en verbeteren. Jarenlang heb ik dat in fysiek opzicht gedaan (eerst heel fanatiek wedstrijdsporten, daarna proberen om tijdens cyclo's zo hoog mogelijk te eindigen), maar daarop verbeteren is niet realistisch, en de behoefte om keihard te trainen is ook een beetje weg. Gelukkig zijn er nog genoeg andere manieren om jezelf te blijven uitdagen, en bikeparks lenen zich daar heel goed voor. Wat dat betreft is er toch niet zoveel verschil met wat jij laat zien op je eigen youtube-kanaal?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

baron062 schreef: do 6 augustus 2020, 09:55 Je bent nooit te oud om te leren en je grenzen te verleggen!

Ik was afgelopen week ook in Portes du Soleil, en zo op mijn 47e mijzelf kostelijk vermaakt, los van een verzwikte enkel bij een schijterige actie op de Champery WC track. Van de vrienden met wie ik geweest ben is er 1tje 30, de rest 40+. Ok, grote sprongen werd niet aan gedaan...

Quote van de week (vrij naar forummember @Snaggletooth heb ik begrepen): Lomp Rijjen!
Is die enkel nog genezen of wordt het ook een lange termijn kwestie?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: do 6 augustus 2020, 09:23 We hebben het gewoon niet meer. (Uitzonderingen daargelaten)
Afbeelding

Have fun. :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gestuntel is een self fulfiling prophesy.
Als je nergens gaat rijden waar je beter kan worden dan nu blijft het inderdaad gestuntel.
Ik maak me niet druk over wat anderen wellicht van mij vinden en geniet gewoon zoveel mogelijk van de sport, en hoop minimaal tot mijn 70ste een bikepark te kunnen bezoeken.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leren is altijd goed op welk vlak dan ook.

Maar het feit dat ik me niet in bikeparken bevind hoeft niet te betekenen dat ik achter de geraniums zit en mezelf niet uitdaag natuurlijk.

Maar nogmaals als jullie je daar vermaken dan is dat helemaal goed.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

maverick76 schreef: do 6 augustus 2020, 11:14
Maar het feit dat ik me niet in bikeparken bevind hoeft niet te betekenen dat ik achter de geraniums zit.......
En omgekeerd het feit dat velen van ons pas na hun 40e een bikepark bezoeken het niet betekent dat we in een midlifecrisis zitten. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

38x10 schreef: do 6 augustus 2020, 09:59
Ik mag toch hopen dat je aan het trollen bent

Uit een ander van z`n topics:
maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 12:10 Je hebt zeker gelijk.

In het begin was dit onderwerp nog wel inhoudelijk interessant maar nu is het gewoon een beetje kibbelen.

Eerlijk gezegd zijn het altijd wel dezelfde die reageren en die verwacht ik ook. En juist dat tegen de haren in strelen van die mensen geeft me een prettig warm gevoel in mijn buik. Beetje te vergelijken met verliefdheid.
Puur trollen dus. En YT-fimpjes maken van je eigen 40+ "geklungel" om zg uit te dragen aan minder begenadigde bikers is imho ook een vorm van midlifecrisis en aandachtvragerij :bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja het is maar net hoe je het bekijkt.

Het was alleen bedoeld als vermaak en om wat van te leren voor eventuele “beginners”. Vandaar dat ik ook af en toe de “let's rides” deed om wat over te brengen aan anderen.

Maar goed, je mag het zien zoals je zelf wil natuurlijk. Interpretatie is vrij.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik ben dit jaar 40 geworden, doe al meer dan 25 jaar iets met mtb's maar ben nog nooit naar een bikepark geweest. Inmiddels heb ik een fiets met > 140mm veerweg (is dat genoeg?) en val dus helemaal in de categorie waar dit topic over gaat. Beetje grijs ook al in mijn baard. Meedoen aan avalanche race staat trouwens ook op mijn lijstje. Welke bescherming heb ik daarvoor eigenlijk nodig?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

MVMVML schreef: do 6 augustus 2020, 10:14
baron062 schreef: do 6 augustus 2020, 09:55 Je bent nooit te oud om te leren en je grenzen te verleggen!

Ik was afgelopen week ook in Portes du Soleil, en zo op mijn 47e mijzelf kostelijk vermaakt, los van een verzwikte enkel bij een schijterige actie op de Champery WC track. Van de vrienden met wie ik geweest ben is er 1tje 30, de rest 40+. Ok, grote sprongen werd niet aan gedaan...

Quote van de week (vrij naar forummember @Snaggletooth heb ik begrepen): Lomp Rijjen!
Is die enkel nog genezen of wordt het ook een lange termijn kwestie?
Komt vast goed, ik houd nu even wat rust.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oli4k schreef: do 6 augustus 2020, 11:42 Ik ben dit jaar 40 geworden, doe al meer dan 25 jaar iets met mtb's maar ben nog nooit naar een bikepark geweest. Inmiddels heb ik een fiets met > 140mm veerweg (is dat genoeg?) en val dus helemaal in de categorie waar dit topic over gaat. Beetje grijs ook al in mijn baard. Meedoen aan avalanche race staat trouwens ook op mijn lijstje. Welke bescherming heb ik daarvoor eigenlijk nodig?
Alle bescherming die er is :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Op die leeftijd zeker!! :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

38x10 schreef: do 6 augustus 2020, 09:59
maverick76 schreef: do 6 augustus 2020, 09:23 Ik hou het vooral bij mezelf, ik wil mezelf vooral niet voor schut zetten met mijn gestuntel.

Ook weet ik dat je zelf niet altijd even objectief bent in je eigen voorkomen en kunnen.

De filmpjes van de mannen hier op het forum met kreten als “wow wat gaaf is dit” en “potjandorie wat voelt dit lekker” dan denk ik gelijk aan zo'n eind 40er van Autoweek die een nieuwe Jeep aan de tand voelt.

We hebben het gewoon niet meer. (Uitzonderingen daargelaten)

Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil en als bikeparken je happy maken, vooral doen.
Ik mag toch hopen dat je aan het trollen bent, want als je op je 40e al van mening bent "dat je het gewoon niet meer hebt", dan zou ik me maar eens gaan oriënteren op folders voor bejaardentehuizen geloof ik.
Maar misschien voel ik me wel gewoon teveel aangesproken :winkie: ; de afgelopen zomervakantie weer met veel plezier in bike-parks geweest; een van de leukste "coronatijdprojectjes" was het met mijn kinderen knutselen van schansjes, om er vervolgens zelfs net zo vaak over te gaan als de kleine (ik meen mij trouwens te herinneren dat jij daarop reageerde met de opmerking dat je het *bijna* jammer vond zelf geen kinderen te hebben na het zien van de op dit forum geplaatste foto's), en voor komende winter hebben mijn vrouw en ik (na jaaaaren on-piste skien) voor het eerst een freestyle cursus geboekt om die discipline te kunnen leren. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat mag je midlife-crisis gedrag noemen; ik vind het vooral leuk om te blijven leren en verbeteren. Jarenlang heb ik dat in fysiek opzicht gedaan (eerst heel fanatiek wedstrijdsporten, daarna proberen om tijdens cyclo's zo hoog mogelijk te eindigen), maar daarop verbeteren is niet realistisch, en de behoefte om keihard te trainen is ook een beetje weg. Gelukkig zijn er nog genoeg andere manieren om jezelf te blijven uitdagen, en bikeparks lenen zich daar heel goed voor. Wat dat betreft is er toch niet zoveel verschil met wat jij laat zien op je eigen youtube-kanaal?
Hier net zo. Afgelopen week voor het eerst (met de kids) in Willingen en Winterberg geweest. Super gaaf, al is het maar omdat ik nu in ieder geval nog één discipline heb waar niet op een derny hoef te zitten om junior voor te blijven :)

En ongetwijfeld werd ik ook als een midlifecrisisbikeparkbezoeker gezien: op m'n veel te dure epic, clipless pedalen etc, maar dat zal me worst wezen. Ik heb genoten :)

Fietsen is voor mij (en gelukkig ook voor m'n kids) een belangrijke hobby en dat we kunnen variëren in disciplines is wel heel erg lekker.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kunnen we niet een Gofundme openen om Maverick eens mee te nemen naar een leuk bikepark? Lijkt me prachtig om hem eens uit zijn zure hok te krijgen en echt te laten genieten. Of niet, maar dan heb je in ieder geval eens geprobeerd, kan je daarna terecht weer wat klaagtopics openen. Gaan we met een gezellige groep 40+, zodat je niet alleen hoeft te stuntelen. (al is stuntelen een integraal onderdeel van de bikeparklol wat mij betreft) La Bresse, Lac Blanc? Paar dagen, en als je het na 10 minuten al zat bent zijn daar genoeg prachtige parkeerplaatsen met boomstammen om een paar dagen door te komen. :-q (misschien zelfs wel een picnicbank!)

(en ja, ik klink wellicht wat sarcastisch, maar ik ben serieus. Niets leukers dan medebikers te laten zien hoe mooi/gaaf het ergens kan zijn)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

MVMVML schreef: do 6 augustus 2020, 12:02
Oli4k schreef: do 6 augustus 2020, 11:42 Ik ben dit jaar 40 geworden, doe al meer dan 25 jaar iets met mtb's maar ben nog nooit naar een bikepark geweest. Inmiddels heb ik een fiets met > 140mm veerweg (is dat genoeg?) en val dus helemaal in de categorie waar dit topic over gaat. Beetje grijs ook al in mijn baard. Meedoen aan avalanche race staat trouwens ook op mijn lijstje. Welke bescherming heb ik daarvoor eigenlijk nodig?
Alle bescherming die er is :winkie:
Prima. Voordeel van mijn motorpak en -helm is dat ik dan vrijwel onherkenbaar ben 👍
Plaats reactie