Bikeparken, de nieuwe midlife crisis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 7 augustus 2020, 08:34 Ik vroeg mij af of er andere sporten zijn die je lang kan beoefenen, maar je boven de 45 opeens als midlife crises wordt gezien.
Kan ze niet bedenken....
Kitesurfen. Na hun veertigste kopen ze ineens allemaal een foilboard. Tergend saai maar je moet wat als je per sé het nieuwste en duurste moet hebben. Na de sessie (die voor 1/3 bestaat uit kijken welke maat vlieger anderen oplaten en voor 1/2 uit filmpjes maken van hun maten) bij de strandtent op te luide toon grote verhalen ophangen over hoe geweldig ze zijn.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Winterberg mocht je voorheen ook gewoon met een open face rijden op veel tracks, maar was een fullface op bijv. de DH in ieder geval altijd al verplicht (of iemand er op controleerde is iets anders). Alleen hebben ze met de opening in het Corona tijdperk fullfaces als alternatieve mondmaskers voorgeschreven... Initieel was dat afdoende.

maverick76 schreef: vr 7 augustus 2020, 10:15Die regels waren er 10 jaar geleden nog niet toen er nog alleen jonge mannen en vrouwen reden :lol: .
Da's gewoon onzin...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oli4k schreef: vr 7 augustus 2020, 13:14
Jamis Diablo schreef: vr 7 augustus 2020, 08:34 Ik vroeg mij af of er andere sporten zijn die je lang kan beoefenen, maar je boven de 45 opeens als midlife crises wordt gezien.
Kan ze niet bedenken....
Kitesurfen. Na hun veertigste kopen ze ineens allemaal een foilboard. Tergend saai maar je moet wat als je per sé het nieuwste en duurste moet hebben. Na de sessie (die voor 1/3 bestaat uit kijken welke maat vlieger anderen oplaten en voor 1/2 uit filmpjes maken van hun maten) bij de strandtent op te luide toon grote verhalen ophangen over hoe geweldig ze zijn.
Ah joh. Weet je wat het is? We/ze kunnen ook allemaal binnen zitten en niet zo veel doen, maar we zijn toch maar lekker actief bezig buiten en met maten bezig. Zo is het ook :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Oli4k schreef: vr 7 augustus 2020, 13:14
Kitesurfen. Na hun veertigste kopen ze ineens allemaal een foilboard. Tergend saai maar je moet wat als je per sé het nieuwste en duurste moet hebben. Na de sessie (die voor 1/3 bestaat uit kijken welke maat vlieger anderen oplaten en voor 1/2 uit filmpjes maken van hun maten) bij de strandtent op te luide toon grote verhalen ophangen over hoe geweldig ze zijn.
Dat is niet het probleem met alle kiters? :wink: :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Jurf schreef: vr 7 augustus 2020, 13:39
Oli4k schreef: vr 7 augustus 2020, 13:14
Kitesurfen. Na hun veertigste kopen ze ineens allemaal een foilboard. Tergend saai maar je moet wat als je per sé het nieuwste en duurste moet hebben. Na de sessie (die voor 1/3 bestaat uit kijken welke maat vlieger anderen oplaten en voor 1/2 uit filmpjes maken van hun maten) bij de strandtent op te luide toon grote verhalen ophangen over hoe geweldig ze zijn.
Dat is niet het probleem met alle kiters? :wink: :bier:
Beetje een universeel dingetje als mannen gesport hebben denk ik.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: vr 7 augustus 2020, 08:49
Dice Oldskool schreef: vr 7 augustus 2020, 08:19 Morgen gaan we wel richting WB maar parkeren de auto bij de K1 van Willingen om daar te spelen.

En met we bedoel ik Vibemaker, Wielmaat en nog een biker die geen member is.
He, jammer. Da`s een beetje te kort dag, dat ga ik niet redden.
Dan ga ik graag een andere keer mee, have fun :)
Thanks. :bier:
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Hahah ik vroeg mij al af waarom ik mij zo thuis voel hier. Fijn om mezelf in al die oude mannen te herkennen.

Bikepark is voor nu nog even een brug te ver, eerst mijn skills op de 013 route maar eens verder uitwerken komende maanden. Maar het lijkt mij wel super gaaf om als ouwe lul van 48 lekker de jeugd in weg rijden en een beetje tof doen daar ... hahaha😉👍🏻
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: vr 7 augustus 2020, 10:15 Ja full star.

En inderdaad lees ik nu dat fullface verplicht is en body armer ook op sommige tracks.

Die regels waren er 10 jaar geleden nog niet toen er nog alleen jonge mannen en vrouwen reden :lol: .

Als het zover is dan huur ik daar wel wat.
Viel mij ook op 2e jaar in Livigno, plots meer borden met Full Face verplichting (voor sommige features), ik reed daar eerste jaar ook gewoon in mijn XC outfit (wel met baggy en "trail" helm), uiteindelijk Full Face gekocht maar dat werkte niet fijn samen met mijn (gewone) bril dus toch maar weer "stiekem" met gewone helm gereden. Grappige is dat je je op een gegeven moment gewoon "underdressed" voelt in zo'n bikepark. Uiteindelijk vertrouw ik liever op actieve dan passieve veiligheid dus rij ik liever op 95% in mijn nakie dan 105% in volledige robocop outfit :winkie:

WB ben ik ook nog nooit geweest, had het de kleine beloofd vh voorjaar maar dat ging niet door. Maat van mij heeft daar 8 persoons caravan staan dus wellicht vh najaar (liefst door de week) een keer kijken daar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb zelf al wat hobby's gehad voor ik met mountainbiken begon.
Niet 1 van die hobby's heeft me het plezier gegeven wat ik aan het mountainbiken beleef.

Noem het midlifecrisis (ben toch al een half jaar eerder begonnen :winkie: ) of hoe je wilt, het zal me jeuken, en ik probeer iedereen mee te slepen..

Wat betreft het ver plassen, iedereen probeert de mooie plekken en trails aan te raden, lijkt me niks mis mee.

Ik wordt bv met enduro's 1 van de laatste, en in het buitenland ben ik vergeleken met locals ook geen held.
Boeit me ook niks, als ik maar lol heb.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: vr 7 augustus 2020, 18:56 Ik heb zelf al wat hobby's gehad voor ik met mountainbiken begon.
Niet 1 van die hobby's heeft me het plezier gegeven wat ik aan het mountainbiken beleef.

Noem het midlifecrisis (ben toch al een half jaar eerder begonnen :winkie: ) of hoe je wilt, het zal me jeuken, en ik probeer iedereen mee te slepen..

Wat betreft het ver plassen, iedereen probeert de mooie plekken en trails aan te raden, lijkt me niks mis mee.

Ik wordt bv met enduro's 1 van de laatste, en in het buitenland ben ik vergeleken met locals ook geen held.
Boeit me ook niks, als ik maar lol heb.
Jouw progressie en enthousiasme werkt voor velen aanstekelijk :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

maverick76 schreef: vr 7 augustus 2020, 09:56 Ik hoop half/eind September te kunnen gaan. Maar zoals de meeste mensen weten werk ik in de Zorg en ligt het er erg aan hoe het dan met Covid is gesteld. Anders is het weer fulltime aan de bak zonder vakantie dit jaar.
Aggus, wat een zwaar leven.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou zo erg is het ook niet maar ik ben er wel aan toe, vooral na dit eerste half jaar.

Maar goed, we gaan het meemaken.

Bedankt in ieder geval voor de bekommering. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie