Bikeparken, de nieuwe midlife crisis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Oli4k schreef: do 6 augustus 2020, 11:42Meedoen aan avalanche race staat trouwens ook op mijn lijstje. Welke bescherming heb ik daarvoor eigenlijk nodig?
Megavalanche reglement (al denk ik dat UCC hetzelfde hanteert voor Maxi Avalanche races):
5. PROTECTIVE ACCESSORIES
5.1 Required protective gear:
- Full-face Helmet
- Knee guards.
- Full finger gloves.

A rider not wearing the imposed protections shall be banned from the race.
Unannounced controls can be made by a member of the UCC organization team. (Please refer to the regulations).

Elbow guards, and back protection is highly recommended.

5.2 The riders shall ensure the reliability of their own protective gears: Helmet, Elbow and Knee guards, etc. …

5.3 The riders shall wear their protective gear during the whole run, which, if not respected can lead to a penalty.
Source: UCC
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oli4k schreef: do 6 augustus 2020, 12:40
MVMVML schreef: do 6 augustus 2020, 12:02
Alle bescherming die er is :winkie:
Prima. Voordeel van mijn motorpak en -helm is dat ik dan vrijwel onherkenbaar ben 👍
Dat voordeel was ik nog vergeten. In volle downhillgear is toch niet te zien hoe oud we zijn 8)

En die draag ik alleen in bikepark-achtige settings.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

suravida schreef: do 6 augustus 2020, 12:33 Kunnen we niet een Gofundme openen om Maverick eens mee te nemen naar een leuk bikepark? Lijkt me prachtig om hem eens uit zijn zure hok te krijgen en echt te laten genieten. Of niet, maar dan heb je in ieder geval eens geprobeerd, kan je daarna terecht weer wat klaagtopics openen. Gaan we met een gezellige groep 40+, zodat je niet alleen hoeft te stuntelen. (al is stuntelen een integraal onderdeel van de bikeparklol wat mij betreft) La Bresse, Lac Blanc? Paar dagen, en als je het na 10 minuten al zat bent zijn daar genoeg prachtige parkeerplaatsen met boomstammen om een paar dagen door te komen. :-q (misschien zelfs wel een picnicbank!)

(en ja, ik klink wellicht wat sarcastisch, maar ik ben serieus. Niets leukers dan medebikers te laten zien hoe mooi/gaaf het ergens kan zijn)
Lac Blanc wil ik ook wel :winkie:

Maar misschien is Winterberg wat beter om mee te beginnen? Ook wat korter aan te rijden. :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Had ik ook aan gedacht, maar we hebben maar 1 kans met Maverick (als we die al krijgen) en dan is Winterberg net wat te "meh" in vergelijking met de Vogezen. Het staan op een bergtop in een prachtige omgeving is voor mij toch ook wel een niet te missen deel van de bikeparkexperience:

Afbeelding

Maar als Maverick akkoord gaat met Winterberg ben ik uiteraard ook helemaal voor. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

suravida schreef: do 6 augustus 2020, 12:33 Kunnen we niet een Gofundme openen om Maverick eens mee te nemen naar een leuk bikepark? Lijkt me prachtig om hem eens uit zijn zure hok te krijgen en echt te laten genieten. Of niet, maar dan heb je in ieder geval eens geprobeerd, kan je daarna terecht weer wat klaagtopics openen. Gaan we met een gezellige groep 40+, zodat je niet alleen hoeft te stuntelen. (al is stuntelen een integraal onderdeel van de bikeparklol wat mij betreft) La Bresse, Lac Blanc? Paar dagen, en als je het na 10 minuten al zat bent zijn daar genoeg prachtige parkeerplaatsen met boomstammen om een paar dagen door te komen. :-q (misschien zelfs wel een picnicbank!)

(en ja, ik klink wellicht wat sarcastisch, maar ik ben serieus. Niets leukers dan medebikers te laten zien hoe mooi/gaaf het ergens kan zijn)
Psst, Winterberg heeft een treinstation :wink:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

suravida schreef: do 6 augustus 2020, 12:52Had ik ook aan gedacht, maar we hebben maar 1 kans met Maverick (als we die al krijgen) en dan is Winterberg net wat te "meh" in vergelijking met de Vogezen.
Als je het doet dan moet je het inderdaad goed doen en ga je niet naar Winterberg.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

TenZNL schreef: do 6 augustus 2020, 13:00
Psst, Winterberg heeft een treinstation :wink:
[/quote]

Aosta ook! En in Zwitserland kan je overal komen met het openbaar vervoer. :winkie:

Maar als we carpoolen (ik neem hem gaarne mee in mijn 2ehands hybride) zal het toch wel mogen?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

suravida schreef: do 6 augustus 2020, 13:10
TenZNL schreef: do 6 augustus 2020, 13:00 Psst, Winterberg heeft een treinstation :wink:
Aosta ook! En in Zwitserland kan je overal komen met het openbaar vervoer. :winkie:

Maar als we carpoolen (ik neem hem gaarne mee in mijn 2ehands hybride) zal het toch wel mogen?
Even los van het feit dat ik zo`n zuurpruim niet in de auto wil moet je wel behoorlijk omrijden vanaf 010, dat komt de carbonfootprint natuurlijk niet ten goede :-{
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rotterdam heeft ook een treinstation!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als jij denkt dat het gezellig wordt bij jou in de auto, be my guest. Ik rij er wel achteraan :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: do 6 augustus 2020, 13:18 Even los van het feit dat ik zo`n zuurpruim niet in de auto wil....
Van al dat biologisch vreten ga je ook behoorlijk meuren. Mocht je nog twijfelen... :bier:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:lol:

Ik wil wel mee. Mijn Mini heeft klasse G van Goed (gas geven) dus dat wordt een gezellige rit als hij niet in een Prius wilt rijden.
Wellicht kan hij mij overtuigen om geen Ford F150 Raptor te kopen.

40+: check
Fully: check
Bikeparkervaring: Alleen in Wales en Schotland
Baard: check
Grijze plekken: zowel in baard als in kapsel
Midlifecrisis: check
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

suravida schreef: do 6 augustus 2020, 12:33(...)
Gaan we met een gezellige groep 40+, zodat je niet alleen hoeft te stuntelen. (al is stuntelen een integraal onderdeel van de bikeparklol wat mij betreft) LaBresse, Lac Blanc? Paar dagen, en als je het na 10 minuten al zat bent zijn daar genoeg prachtige parkeerplaatsen met boomstammen om een paar dagen door te komen. :-q (misschien zelfs wel een picnicbank!)

(en ja, ik klink wellicht wat sarcastisch, maar ik ben serieus. Niets leukers dan medebikers te laten zien hoe mooi/gaaf het ergens kan zijn)
La Bresse wil ik zo weer naar toe, count me in voor een midlifecrisis trip :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: do 6 augustus 2020, 13:22 Als jij denkt dat het gezellig wordt bij jou in de auto, be my guest. Ik rij er wel achteraan :lol:
Zin aan gezelschap, ik kan alle hokjes aanvinken dus geen gebrek aan gespreksstof. :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oli4k schreef: do 6 augustus 2020, 11:42 Ik ben dit jaar 40 geworden, doe al meer dan 25 jaar iets met mtb's maar ben nog nooit naar een bikepark geweest. Inmiddels heb ik een fiets met > 140mm veerweg (is dat genoeg?) en val dus helemaal in de categorie waar dit topic over gaat. Beetje grijs ook al in mijn baard. Meedoen aan avalanche race staat trouwens ook op mijn lijstje. Welke bescherming heb ik daarvoor eigenlijk nodig?
Megavalanche staat bij mij ook op het lijstje, al ben ik wat gaan twijfelen na het zien van deze video: https://youtu.be/vHBS9TmS5lw
Plaats reactie