Bikeparken, de nieuwe midlife crisis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Misschien wil ik wel geen fully en niet naar een bikepark?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef: wo 15 januari 2020, 12:53 Volgens mij hebben jullie een verkeerd beeld van wat een bikepark allemaal kan zijn....Er zijn vaak veel flowtrails, maar genoeg parken hebben ook serieuze technische natuurlijkere trails liggen.
Mooi voorbeeld is Verbier: https://www.youtube.com/watch?v=urDzmHj9JY8&t=184s (niet mijn filmpje, tempo op mijn HT lag ook een stuk lager)

Al kom je met de liften van Les Deux Alpes en Alp d'Huez ook wel op erg fraaie paden: https://www.youtube.com/watch?v=XHJERkTJqm4&t=3s
Ooooh, wat was dat gaaf hè??? Heb dit filmpje lang niet meer gezien, krijg spontaan heimwee :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 16:47 Misschien wil ik wel geen fully en niet naar een bikepark?
Daar begint het verdacht veel op te lijken :-q Nu nog even je fullyzoektopic dicht en lekker het bos in, freaken op boomstronken. Ga ik mijn bikeparkfilmpjes weer eens terugkijken. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En ik zou als ik jou was ver weg te blijven bij de MTB routes van de Heuvelrug. Dat klinkt allemaal wel heel erg spannend hier, maar uiteindelijk is het toch vooral flowtrail met heeel af en toe een gekke wortel. Soort van bikepark waarbij je zelf moet trappen. (Serieus! Je gaat gefrustreerd thuiskomen, en dan zitten wij weer de komende maanden met een shitload aan "knuppel in het hoenderhok" topics. Blijf gewoon lekker op je Veluwse vierkante meter en doe je eigen ding :-q )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: wo 15 januari 2020, 17:06 En ik zou als ik jou was ver weg te blijven bij de MTB routes van de Heuvelrug. Dat klinkt allemaal wel heel erg spannend hier, maar uiteindelijk is het toch vooral flowtrail met heeel af en toe een gekke wortel. Soort van bikepark waarbij je zelf moet trappen. (Serieus! Je gaat gefrustreerd thuiskomen, en dan zitten wij weer de komende maanden met een shitload aan "knuppel in het hoenderhok" topics. Blijf gewoon lekker op je Veluwse vierkante meter en doe je eigen ding :-q )
Wonderlijk die aannames van deze jonge man en nog een grote mond ook. Maargoed zo sta je ook bekend begrijp ik, je bent me er één. Toch lijkt me het erg leuk om eens met je te fietsen Suravida en je wijsheden in me op te nemen. Je bent vast niet zo kortlonterig als je hier overkomt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 16:47 Misschien wil ik wel geen fully en niet naar een bikepark?
ik had bewust "op" geschreven ipv "of" :bier:

Ik reed laatst ook weer een stukje op zo'n strijkijzer (Yeti SB165) maar het kan mij ook niet bekoren, je kunt letterlijk overal overheen denderen en het voelt alsof je met een lekke band rijdt :-?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 13:52
suravida schreef: wo 15 januari 2020, 12:53 Volgens mij hebben jullie een verkeerd beeld van wat een bikepark allemaal kan zijn....Er zijn vaak veel flowtrails, maar genoeg parken hebben ook serieuze technische natuurlijkere trails liggen.
Mooi voorbeeld is Verbier: https://www.youtube.com/watch?v=urDzmHj9JY8&t=184s (niet mijn filmpje, tempo op mijn HT lag ook een stuk lager)

Al kom je met de liften van Les Deux Alpes en Alp d'Huez ook wel op erg fraaie paden: https://www.youtube.com/watch?v=XHJERkTJqm4&t=3s
Dit is nu precies wat ik niet leuk vind. Zo'n hobbelpaadje afrijden, gelukkig heb je dan nog je prachtige uitzicht maar het fietsen is niet mijn plezier.

Dit is wat ik leuk vind :

https://youtu.be/Qv77YQvdQu8
Ik vind alle 3 de voorbeelden heerlijk. Filmpje 1 en 2 ben ik meer gewend om te doen, gewoon bergaf, gaat nog vanzelf. Filmpje 3 is nog technischer fietsen, neigt al meer naar trial, daar moet je ook lastig omhoog, meer skills benodigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja die bergpaadjes zijn ook zeker geen straf maar uitdagend is het voor mij. Het is vooral heel mooi rijden.
Laatst gewijzigd door maverick76 op wo 15 januari 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

yo-eddy schreef: wo 15 januari 2020, 17:28
maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 16:47 Misschien wil ik wel geen fully en niet naar een bikepark?
ik had bewust "op" geschreven ipv "of" :bier:

Ik reed laatst ook weer een stukje op zo'n strijkijzer (Yeti SB165) maar het kan mij ook niet bekoren, je kunt letterlijk overal overheen denderen en het voelt alsof je met een lekke band rijdt :-?
Het is ook meer het oog wat bekoord, ik hou wel van de techniek achter de systemen en het zijn stoere fietsen met potentie maar zolang je deze potentie er niet uithaalt werkt het je eerder tegen dan mee.

Ik rij zo af en toe met mensen en wat enorm opvallend is is dat de fully rijders bij dropjes echt als een steen naar beneden storten en lomp ongecontroleerd landen. De mensen op hardtails hebben toch al meer souplesse en techniek dan de geveerde rijders omdat je gewoon simpelweg wel moet.

Toeval dat bijna alle frames die scheuren hier op het forum fully's zijn? Don't think so.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Fully rechtvaardigt gewoon lomp gedrag, zowel op de fiets als ernaast.
(En ja, ik ben een fully rijder en soms redelijk lomp.)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 17:26
suravida schreef: wo 15 januari 2020, 17:06 En ik zou als ik jou was ver weg te blijven bij de MTB routes van de Heuvelrug. Dat klinkt allemaal wel heel erg spannend hier, maar uiteindelijk is het toch vooral flowtrail met heeel af en toe een gekke wortel. Soort van bikepark waarbij je zelf moet trappen. (Serieus! Je gaat gefrustreerd thuiskomen, en dan zitten wij weer de komende maanden met een shitload aan "knuppel in het hoenderhok" topics. Blijf gewoon lekker op je Veluwse vierkante meter en doe je eigen ding :-q )
Wonderlijk die aannames van deze jonge man en nog een grote mond ook. Maargoed zo sta je ook bekend begrijp ik, je bent me er één. Toch lijkt me het erg leuk om eens met je te fietsen Suravida en je wijsheden in me op te nemen. Je bent vast niet zo kortlonterig als je hier overkomt.
Het was een zeer gemeend advies, ik denk echt dat je het daar niet leuk gaat vinden als ik zo je voorkeuren teruglees. :-{
En ik reageer volgens mij op dezelfde manier als jij hier, maar dat zal wellicht mijn Rotterdamse gevoel voor humor zijn dat zich lastig laat vertalen naar het internet. Ik zal me pogen niet meer op je berichten te reageren (sterker nog, dat heb ik al een paar keer me voorgenomen) maar jouw manier van "vragen" stellen weet blijkbaar bij mij de juiste knop te raken. Verbeterpuntje voor mezelf dus. :roll:
Wijsheden heb ik verder niet, en fietsen kan ik ook niet, dus wat dat betreft zou een ontmoeting ook op een deceptie uitlopen. :wink:

(Maar met die jonge man heb je me met mijn 43 lentes wel voor je gewonnen :bier: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Misschien is het mijn Amsterdamse manier van lezen :lol: .

Laten we wel zijn, jij mag mij niet en ik jou niet (op het forum).

Maar daarom wil ik je wel eens in het echt spreken dan valt het altijd mee. Ik ben een prima jongen maar ik hou wel van een beetje reuring maar wel met een warm hart voor (bijna) iedereen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Meegs schreef: wo 15 januari 2020, 17:42 Fully rechtvaardigt gewoon lomp gedrag, zowel op de fiets als ernaast.
(En ja, ik ben een fully rijder en soms redelijk lomp.)
Dat geloof ik direct.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 18:00
Laten we wel zijn, jij mag mij niet en ik jou niet (op het forum).
Ik ken je niet dus hoe kan ik je nou niet mogen? Ik heb wel af en toe een beetje moeite met de toon van je bijdragen hier op het forum, en ik zal dan ook niet schromen om tegen je in te gaan, wellicht dat jij dat ervaart als niet mogen. Maar voor iemand die het erg leuk lijkt te vinden om de knuppel in het hok te gooien moet je nog wel wat leren om te incasseren. :winkie:

Maar ik heb wel eens eerder gehad dat ik Amsterdammers/Noord Hollanders met een grote bek op dezelfde manier tegensprak (maar dan wellicht met een Rotterdamse slag) en ze vervolgens zwaar verontwaardigd wegliepen. If you can't take the heat don't go in the kitchen. :-q

Maar sorry als ik je gekwetst heb, dat is nooit mijn bedoeling. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb niet ervaren dat je me tegen sprak, maargoed dat was dus het geval begrijp ik. Maar wat wel opvallend is is dat je bij zo goed als elke topic van mij je je stem duidelijk moet laten horen (nouja niet alleen van mij bedenk ik me nu) Ik heb niks gezegd :D.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie