Jullie visie op natural vs flowtrails?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: zo 17 mei 2020, 00:45 Natuurlijke drops over wortels van 50-100cm .. :~ waar dan? Okay op een enkel plekje vast wel te vinden maar moeten we die willen opnemen in de huidige routes? Want dan gebeurt er precies wat Horsthill oa zegt. Dan wordt alles door veel gebruik kapot gereden en erödeerd de route veel te snel. Dus die paar unieke plekjes lekker voor degene houden die ze weet te vinden. De rest doet het maar met de aangelegde trails :winkie:
Ik zou niet zeggen dat je ze niet moet opnemen in de route, maar zoiets instandhouden zou heel erg veel onderhoud kosten. En dat heeft met de aard van de bodem te maken op veel plaatsen in NL. Het idee van iets natural houden in NL is bijzonder lastig als er ook per dag gigantisch veel volk over gaat. Als we een meer rotsachtige bodem hadden (net zoals de plaatsen waar NL zo nodig mee moet worden vergeleken), zou dat de zaak veranderen. Maar een rotsachtige bodem vraagt ook een andere manier van aanleg en in steil terrein zal je sneller trails maken die meer natural lijken, omdat je eerder met de hand moet werken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus precies wat ik zeg :winkie: :tong

Niet opnemen dus want kost veel te veel onderhoud. En het merendeel zal dan om die uitdaging heen willen fietsen .. of opnemen als een handbuild/extra uitdaging stukje.

Je ziet dat die toch wel vaak gemeden worden door de grote massa. Zelfs een kuil die we op de route Ede hebben wordt door veel bikers gemeden en er langsop gereden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nou weet ik dat Hoge Ginkel de minst gereden route is van de UHR, en volgens mij gezegend met goede grond (ik kan me herinneren dat er aardig wat klein grind omhoog kwam bij het bouwen) maar de "drop" bovenaan ligt er na een paar jaar en volgens mij niet heel veel onderhoud nog steeds best goed bij toch? Boom die ik daar destijds heb ingegraven ligt er nog mooi strak in en de grond lijkt er ook mooi tegenaan te liggen. Of zijn Dubbbelop en Maarten K daar elk weekend bezig met klussen? Er net na ben ik ze nog wel eens tegengekomen, maar bij de drop niet.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooiste stukje op de UHR wat mij betreft. Vorig jaar met mijn neefje daar iemand gesandwicht. Stond een BWR stil in de drop. Mijn neefje had het tempo er lekker op staan. Dus voor wij stil stonden stond mijn neefje rechts, en ik links van deze persoon. Geen brokken, en na een voorzichtige “sorry” van zijn kant wenste wij hem succes, en lieten hem in verwarring achter. :-D
◼︎ Go round the outside.
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

suravida schreef: zo 17 mei 2020, 11:48 Nou weet ik dat Hoge Ginkel de minst gereden route is van de UHR, en volgens mij gezegend met goede grond (ik kan me herinneren dat er aardig wat klein grind omhoog kwam bij het bouwen) maar de "drop" bovenaan ligt er na een paar jaar en volgens mij niet heel veel onderhoud nog steeds best goed bij toch? Boom die ik daar destijds heb ingegraven ligt er nog mooi strak in en de grond lijkt er ook mooi tegenaan te liggen. Of zijn Dubbbelop en Maarten K daar elk weekend bezig met klussen? Er net na ben ik ze nog wel eens tegengekomen, maar bij de drop niet.
Die drop ligt er uitstekend bij!

Overigens een hele fijn route om te rijden! Vooral de lange klim en de afdaling erna.
Lekker technisch, geen extreme rotvaart maar vooral sturen en rekenen op het onverwachte haha!
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

hanjovdberg schreef: zo 17 mei 2020, 11:42 Dus precies wat ik zeg :winkie: :tong

Niet opnemen dus want kost veel te veel onderhoud. En het merendeel zal dan om die uitdaging heen willen fietsen .. of opnemen als een handbuild/extra uitdaging stukje.

Je ziet dat die toch wel vaak gemeden worden door de grote massa. Zelfs een kuil die we op de route Ede hebben wordt door veel bikers gemeden en er langsop gereden.
Tijd niet meer op ede gefietst maar de eerste keer dat ik er reed kwam ik de kuil tegen en toen ben ik er met grote ogen ook langsgereden haha 😂. Na het regenseizoen maar weer proberen!

extra uitdaging stukje: dit, het voelt een beetje als een wensenlijstje opstellen van sinterklaas maar ik ben voor!

Een extra stukje naast de gewone track van een paar meter met een drop/jump/iets spannends er in!
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hoge ginkel is gezegend met de rust en de juiste grond. Snakerun komt men dan wel weer veel en die slijt keihard. Is zelfde soort grond, maar wordt veel meer gebruikt als het stukje hoge ginkel na de splitsing.

Truc voor het willen hebben van natural ogende trails in Nederland is rust (een een gunstige grondsoort). Maar het betekent dus @Hanjo wel opnemen, maar niet iedereen dwingen die stukken te rijden
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Tijgerhaai schreef: zo 17 mei 2020, 12:48 Mooiste stukje op de UHR wat mij betreft. Vorig jaar met mijn neefje daar iemand gesandwicht. Stond een BWR stil in de drop.
Voor een beginneling: wat houd BWR in?
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bos-wielrenner.
Wordt gebruikt voor wielrenners die ook wel eens MTB-en, en die dan blijk geven van (te) weinig techniek in huis hebben. Of ze betonen weinig trail-respect of respect voor mede-trailgebruikers.

Zo bestaan er in de ogen van wandelaars natuurlijk ook ‘asociale -MTB-ers’.

En in Limburg ben je als wielrenner ‘ Weg-Jeannette’.

Allemaal niet-vlijend bedoeld. Al dan niet terecht allemaal... kan soms ook kortzichtigheid zijn :wink: ?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En als je 3x BWR achter elkaar zegt komt Giant-E te voorschijn. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

suravida schreef: zo 17 mei 2020, 14:00 En als je 3x BWR achter elkaar zegt komt Giant-E te voorschijn. :winkie:
je bent oud als je deze begrijpt ..... :-{
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Maar vergeer niet dat Giant-E laatst betrapt is op BWR gedrag
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Horsthil schreef: zo 17 mei 2020, 12:59 Maar het betekent dus @Hanjo wel opnemen, maar niet iedereen dwingen die stukken te rijden
Idd dat is de mooiste oplossing wat mij betreft. Maar je weet zelf dat niet elke terreinbeheerder op dit soort dingen zit te wachten .. jammer genoeg :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: zo 17 mei 2020, 15:16
Horsthil schreef: zo 17 mei 2020, 12:59 Maar het betekent dus @Hanjo wel opnemen, maar niet iedereen dwingen die stukken te rijden
Idd dat is de mooiste oplossing wat mij betreft. Maar je weet zelf dat niet elke terreinbeheerder op dit soort dingen zit te wachten .. jammer genoeg :((
Geduld is een schone zaak
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wat is dat :~ :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie