Jullie visie op natural vs flowtrails?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

suravida schreef: zo 17 mei 2020, 14:00 En als je 3x BWR achter elkaar zegt komt Giant-E te voorschijn. :winkie:
Hè wat, u riep? :evil:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bouwpakket schreef: zo 17 mei 2020, 14:01 je bent oud als je deze begrijpt ..... :-{
Hahaha! :lol:

(Ja, ik ben oud.)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Het werkt suravida!
Heb je nog andere toverwoorden?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

"Oude Posbank route" roepen dan komt ie ook tevoorschijn ;)
Oh shit dat zijn 3 woorden :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hé, dat toverwoord geldt voor jou, toch? :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Maar toen bouwpakket en ik over die route in een ander topic lollige dingen zeiden, kwam die niet
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

bouwpakket schreef: zo 17 mei 2020, 08:41
cheeta schreef: zo 17 mei 2020, 08:32 Maar het hoeft niet het een of het ander te zijn het gaat om "af·wis·se·ling", niet alleen tussen 1.0 en 2.0 maar ook voor die drop van 0.5~1m en die 40% afdalingen met endo bochtjes waar je mocht komen maar die vergeten zijn toen die 'verplichte' route er kwam die voor iedereen die er voorheen fietste uitdagend zou zijn.... :roll:
Waar was dit?
Spaarnwoude :wink:
Oké niet helemaal eerlijk want deels zijn dit nieuwe trails of trails die niet in de doorgaande route liggen.
maar al deze elementen die Cheeta omschrijft kan je daar wel vinden en als je het nog gekker wil maken heb je nog het bikepark.
Oh ja en het ligt er momenteel geweldig bij :-q
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Horsthil schreef: zo 17 mei 2020, 10:12
hanjovdberg schreef: zo 17 mei 2020, 00:45 Natuurlijke drops over wortels van 50-100cm .. :~ waar dan? Okay op een enkel plekje vast wel te vinden maar moeten we die willen opnemen in de huidige routes? Want dan gebeurt er precies wat Horsthill oa zegt. Dan wordt alles door veel gebruik kapot gereden en erödeerd de route veel te snel. Dus die paar unieke plekjes lekker voor degene houden die ze weet te vinden. De rest doet het maar met de aangelegde trails :winkie:
Ik zou niet zeggen dat je ze niet moet opnemen in de route, maar zoiets instandhouden zou heel erg veel onderhoud kosten. En dat heeft met de aard van de bodem te maken op veel plaatsen in NL. Het idee van iets natural houden in NL is bijzonder lastig als er ook per dag gigantisch veel volk over gaat. Als we een meer rotsachtige bodem hadden (net zoals de plaatsen waar NL zo nodig mee moet worden vergeleken), zou dat de zaak veranderen. Maar een rotsachtige bodem vraagt ook een andere manier van aanleg en in steil terrein zal je sneller trails maken die meer natural lijken, omdat je eerder met de hand moet werken.
Die extra opties met drops van 50-100cm vragen helemaal niet zoveel onderhoud valt mij op in Schoorl (toch een route die heel veel onderhoudsuren vraagt). Zelfs nu ze steeds meer gereden worden. (wortel)drops zijn vrij makkelijk te stabiliseren en als ze maar hoog genoeg zijn (lees niet rolbaar) dan wordt er ook niet op geslipt etc.
Viel me laatst op GMA ook op dat streeds meer mensen voor de nieuwe "zwarte"lus kiezen ...... "er is hoop" :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

yo-eddy schreef: wo 20 mei 2020, 09:17
Die extra opties met drops van 50-100cm vragen helemaal niet zoveel onderhoud valt mij op in Schoorl (toch een route die heel veel onderhoudsuren vraagt). Zelfs nu ze steeds meer gereden worden. (wortel)drops zijn vrij makkelijk te stabiliseren en als ze maar hoog genoeg zijn (lees niet rolbaar) dan wordt er ook niet op geslipt etc.
Viel me laatst op GMA ook op dat streeds meer mensen voor de nieuwe "zwarte"lus kiezen ...... "er is hoop" :winkie:
Niet rolbaar? Das toch veeeeel te gevaarlijk....! :lol:
Downhill is geen grapje
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wat is GMA? Groot moeders achtertuin? :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hanjovdberg schreef: do 21 mei 2020, 23:20 Wat is GMA? Groot moeders achtertuin? :~
viewtopic.php?f=10&t=55308
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vorige week heb ik gereden op een flowtrail die heel natuurlijk aanvoelde qua ondergrond en stukken flow combineerde met natuurlijke trails. Dat kan daar ook niet anders daar want de bodem is vrijwel niet te bewerken. Wat mij betreft echt de perfecte trail, ook al is de ondergrond daar wat (te) verraderlijk: grof grind met droog stof en blaadjes. Op een verkeerd moment remmen of te enthousiast insturen wordt meteen afgestraft. Wat het ook wel weer mooi maakt want je weet daardoor dat het geen fietspad is en je altijd moet blijven opletten.

Fragmentje van de trail op Pinkbike gezet om naar te kijken. Dit was voor mij na al echt het tofste stukje fietsen van dit seizoen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het voorbeeld filmpje doet mij toch denken aan een gemiddelde Nederlandse flowtrail.

Waar was dit?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zeker geen gladgestreken knikkerbaan dit. Net effe wat meer wortels, kuilen, gruis etc :-q

Zeddam?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik had wat YouTube filmpjes gecheckt om te zien hoe de trails hier in Pila er uit zagen. Leek me een beetje Amerongen, maar dan langer dalen. Trails zelf bleken uitermate steil, los en technisch. Ik zou dus niet klakkeloos uitgaan van wat je op video ziet....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie