Jullie visie op natural vs flowtrails?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kan niet meer schreef: di 28 januari 2020, 23:07 Dat toontje is dan soms best wel een beetje irritant. :-{
Dat jullie de vaardigheden beter onder de knie hebben komt ook gewoon omdat je daar tijd in gestoken hebt vanaf waarschijnlijk al jonge leeftijd.
Toontje is met flinke korrel zout :wink:

Je tweede conclusie is juist in mijn geval, het komt bij niemand vanzelf :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: di 28 januari 2020, 18:43
suravida schreef: di 28 januari 2020, 18:05 Ik zit nog steeds te wachten op de Let's Ride van Yo Eddy, waarin we eindelijk eens zelf de paden uit zijn filmpjes en foto's mogen rijden. :winkie:
Heb ik al vaker aangeboden, stuur pb voor doordeweek, op di-ochtend, do-middag of eind vd middag in weekend, max 3 personen incl. mijzelf. Wellicht een keer samen met Lars of Mav76?
Een di-ochtend of do-middag. Kom maar op. Wel redelijk fietsweer graag.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

kan niet meer schreef: di 28 januari 2020, 23:07 Dat toontje is dan soms best wel een beetje irritant. :-{
Dat jullie de vaardigheden beter onder de knie hebben komt ook gewoon omdat je daar tijd in gestoken hebt vanaf waarschijnlijk al jonge leeftijd.
Zo is het inderdaad helemaal niet bedoeld en wellicht is het wat westers bravoure. Mijn interesse heeft altijd gelegen op het technische aspect van mountainbiken dus daar ook vooral mee bezig geweest tijdens de jaren. En ja dat werpt natuurlijk gelukkig wel wat vruchten af.

Maar nee, ik wil zeker niemand kleineren, dus excuus als je dit wel zo opgevat hebt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

maverick76 schreef: di 28 januari 2020, 23:28
kan niet meer schreef: di 28 januari 2020, 23:07 Dat toontje is dan soms best wel een beetje irritant. :-{
Dat jullie de vaardigheden beter onder de knie hebben komt ook gewoon omdat je daar tijd in gestoken hebt vanaf waarschijnlijk al jonge leeftijd.
Zo is het inderdaad helemaal niet bedoeld en wellicht is het wat westers bravoure. Mijn interesse heeft altijd gelegen op het technische aspect van mountainbiken dus daar ook vooral mee bezig geweest tijdens de jaren. En ja dat werpt natuurlijk gelukkig wel wat vruchten af.

Maar nee, ik wil zeker niemand kleineren, dus excuus als je dit wel zo opgevat hebt.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Downhill is geen grapje
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

In België hebben we geen flow trails, dus ik ga de UHR wel eens opzoeken. Mij spreekt het wel aan in plaats van achtervolgd worden door een hijgende boswachter. Er moet wat afwisseling zijn.

Verder, zou dit wat zijn?: een mix van verschillende soorten trails (cfr. buitenland, blauw/groen/rood/zwart/DoUbLe Black DiAmONdSsS)? Je zou deze in Nederland in 1 trail kunnen vervatten en met borden duidelijk aanwijzen waar de features liggen en diens moeilijkheidsgraad (beetje uniform aanpakken: type feature, hoogte drop of jump, etc... ) en bij elke feature chicken runs voorzien voor de mensen die het niet aankunnen/aandurven? Kwestie aansprakelijkheid bij het begin van elke route een bareel met duidelijk infobord en "waarschuwing" van het soort trail en features en melding van chicken runs voor de mensen die het nodig achten in de gepamperde wereld.

Volgens mij worden redelijk veel routes in het buitenland zo aangegeven met ook regelmatig aanwezigheid van zogenaamde chicken runs.

Als dat te organiseren valt met de verschillende betrokkenen op de betreffende lap grond lijkt me dit wel iets valabel...

Maar alle gekheid op een stokje geloof ik wel dat het maximum er al uit is gehaald en dat de overheden en terreineigenaren waarschijnlijk bang zijn van features, valpartijen en alle mogelijke andere gevolgen voor mens en dier. Hier zullen al wel ellenlange vergaderingen en boomlange notulen aan voorafgegaan zijn. Langs de andere kant mag het habitat van bodemkruipers zonder schroom omgeploegd worden door kerels die zichzelf over een beekje werpen met een te strak en te kort broekje en een stok van 6m lang.

In vele landen wordt mountainbike nog lekker gecriminaliseerd want je kan niet door een bos met esn reclamekaravaan. Mij zie je zeker snel op de UHR eens ik de grens weer over mag van onze Belgische burgervaders.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

hitchhikerzguide schreef: di 5 mei 2020, 21:57 In België hebben we geen flow trails, dus ik ga de UHR wel eens opzoeken. Mij spreekt het wel aan in plaats van achtervolgd worden door een hijgende boswachter. Er moet wat afwisseling zijn.

Verder, zou dit wat zijn?: een mix van verschillende soorten trails (cfr. buitenland, blauw/groen/rood/zwart/DoUbLe Black DiAmONdSsS)? Je zou deze in Nederland in 1 trail kunnen vervatten en met borden duidelijk aanwijzen waar de features liggen en diens moeilijkheidsgraad (beetje uniform aanpakken: type feature, hoogte drop of jump, etc... ) en bij elke feature chicken runs voorzien voor de mensen die het niet aankunnen/aandurven? Kwestie aansprakelijkheid bij het begin van elke route een bareel met duidelijk infobord en "waarschuwing" van het soort trail en features en melding van chicken runs voor de mensen die het nodig achten in de gepamperde wereld.

Volgens mij worden redelijk veel routes in het buitenland zo aangegeven met ook regelmatig aanwezigheid van zogenaamde chicken runs.

Als dat te organiseren valt met de verschillende betrokkenen op de betreffende lap grond lijkt me dit wel iets valabel...

Maar alle gekheid op een stokje geloof ik wel dat het maximum er al uit is gehaald en dat de overheden en terreineigenaren waarschijnlijk bang zijn van features, valpartijen en alle mogelijke andere gevolgen voor mens en dier. Hier zullen al wel ellenlange vergaderingen en boomlange notulen aan voorafgegaan zijn. Langs de andere kant mag het habitat van bodemkruipers zonder schroom omgeploegd worden door kerels die zichzelf over een beekje werpen met een te strak en te kort broekje en een stok van 6m lang.

In vele landen wordt mountainbike nog lekker gecriminaliseerd want je kan niet door een bos met esn reclamekaravaan. Mij zie je zeker snel op de UHR eens ik de grens weer over mag van onze Belgische burgervaders.
In Nederland moet elke route geschikt zijn voor de grootste kluns.... dus route gradering gaat het niet worden, want anders was dat al wel gedaan. Er is echt op vele plekken zeker niet het maximale uitgehaald in technisch oogpunt. Ook NL routes kan je een stuk moeilijker maken als je wil, ook bij gebrek aan serieus hoogteverschil. Beheerders durven het juridisch niet aan.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Voorlopig zijn de trails die we hebben op sommige dagen al gevaarlijk genoeg :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

jij drinkt te veel. :bier: Proost
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wel eens een uurtje bij een willekeurige (klein beetje drukke) route staan kijken?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dan sta je versteld van de hoeveelheid mensen met onvoldoende kunde en ongeschikt materiaal die zich gedragen alsof beide punten wél in orde zijn.
Ik snap daar niks van, ik ga toch ook niet naar een serieus bikepark? (Want onvoldoende skills daarvoor en geen materiaal). Ken je grenzen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Het lijkt er op dat ik de enige ben die flowtrails leuk vindt? Ik rijd eigenlijk alleen maar het drieluik bij Dorst en met name Dorst heb ik mijn handen nog aan vol.
Ik vind het gewoon dik genieten, ik hoef niet zo nodig door los zand te ploeteren of levensgevaarlijke afdalingen te doen. Voor mij voldoende uitdaging nog!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nee hoor Ad, ik heb daar net zoveel lol op als jij. Maar het is onder de "echte" mountainbikers die graag de wereld laten weten dat zij wel goed kunnen fietsen nou eenmaal mode om trails waar ook de mindere goden zich op kunnen vermaken af te kraken.
(Naast het feit dat ze een gebrek aan inzicht lijken te hebben in geografie, geologie en alle andere factoren waarmee je rekening moet houden als je een route aanlegt. Weinig abrupt hoogteverschil en zandgrond zijn nou eenmaal van nature minder technisch dan steile rotsige hellingen)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Maar nu voorlopig even op de racefiets dus..... Mag eigenlijk ook niet... In lycra nog wel! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik houd ook van P.J.-style flowtrails! :-q
Everybody bought a new bike!
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

B100 schreef: di 5 mei 2020, 15:09
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.

Hier ben ik het mee eens...kan het niet beter omschrijven
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie